تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب از فکر (در گناهان)، برتر از روزه شکم از طعام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803169035




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز همکاری های پارک علم و فناوری گیلان و منطقه آزاد تجاری انزلی


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


آغاز همکاری های پارک علم و فناوری گیلان و منطقه آزاد تجاری انزلی استان‌ها > گیلان - صبح روز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه، جناب آقای مهندس مسرور رییس هیات مدیره و مدیر عامل منطقه آزادانزلی از پارک علم و فناوری گیلان بازدید کردند.


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از پارک علم و فناوری گیلان، صبح روز دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ماه، جناب آقاي مهندس مسرور رييس هيات مديره و مدير عامل منطقه آزادانزلي از پارك علم و فناوري گيلان بازديد كردند.
در اين بازديد آقاي دكتر متقي طلب رييس پارك علم و فناوري گيلان ضمن خوش‌آمدگويي از حضور اين هيات گفت: بسيار خرسنديم كه از نزديك با فعاليت‌هاي پارك آشنا مي‌شويد و اين حضور مي‌تواند موجب شفاف‌سازي عملكرد و آغازي باشد بر همكاري‌هاي دو جانبه پارك و منطقه آزادانزلي.
دكتر متقي طلب در اين نشست ضمن معرفي پارك‌هاي علم و فناوري گفت: ماموريت پارك‌ها پل ارتباطي بين مراكز دانشگاهي و تحقيقاتي و مراكز توليد و اجرايي مي‌باشد به نحوي كه براي رفع يك مشكل راه حلي ارائه و يا توليد و خدمات فناورانه‌اي انجام گردد.
رييس پارك علم و فناوري گيلان ضمن اشاره به فرايند حمايت‌ها در پارك گفت: ما همواره به دنبال پرورش و حمايت از ايده تا محصول هستيم و بايد در اين مسير هم ‌، تفكر نوآورانه در كنارسرمايه‌گذاري مناسب باشد هم اتصال دهندگان محصول به بازار حضور داشته باشد.
ايشان در ادامه در خصوص تاريخچه پارك گيلان مطالبي را ارائه نمود و گفت: آغاز به كار پارك علم و فناوري گيلان با مجور مركز رشد فناوري اطلاعات بود كه خوشبختانه توانستيم در مدت كوتاهي مجوز پارك علم و فناوري گيلان را از وزارت علوم،تحقيقات و فناوري اخذ نماييم و هم اكنون بصورت مستقيم بيش از چهارده هزار متر مربع زير بناي كاربردي در اختيار داريم.
وي در خصوص عملكرد شركت‌هاي فناور مستقر در پارك گفت: تا كنون ۲۳۰ شركت در ساختمان‌هاي مختلف بر اساس حوزه فناوري خود در پارك علم و فناوري گيلان مستقر هستند كه هم اكنون برخي از محصولات اين شركت‌ها در مراكز بزرگ توليدي استان مورد استفاده و بهره‌برداري قرار گرفته است.
وي با اشاره به توليدات نرم افزاري برخي از شركت‌هاي فناور گفت : خوشبختانه توان علمي و فناوري شركت‌هاي فناور بسيار بالا است به نحوي كه توليد بازي‌هاي رايانه‌اي توان رقابت با بازي‌هاي بين المللي را دارد و حتي توانسته‌ايم بعضي از بازي‌ها را به بازار خارج از كشور صادركنيم.
ايشان در خصوص ايجاد يك شبكه حمايت از نوآوران و فناوران در استان گفت: پارك علم و فناوري گيلان با مراكز رشد فناوري در شهرستان‌هاي: آستارا- آستانه‌اشرفيه - انزلي- رودبار -رودسر و تالش و همچنين ۳۵ كانون شكوفايي در مراكز دانشگاهي و تحقيقاتي در استان توانسته است يك شبكه حمايت از نوآوران و فناوران در استان را ايجاد نمايد.
رييس پارك ضمن اشاره به ظرفيت‌هاي پارك علم و فناوري گيلان در استان اشاره كرد وگفت: دبير خانه فن بازار جمهوري اسلامي ايران در پارك علم و فناوري گيلان مستقر است و اجرا و برگزاري نمايشگاه هفته پژوهش و فناوري امسال همانند سال گذشته بر عهده پارك علم و فناوري گيلان است و اين فرصتي است براي ارائه فناوري ها در سطح ملي كه در استان انجام خواهد شد.
دكتر متقي طلب با اشاره به وجود بانك اطلاعاتي از فناوري‌هاي كشور در استان گفت: از سال گذشته با استفاده از فرآينده سطح آمادگي فناوري - TRL - توانستيم براي اولين بار در كشور پنج هزار طرح را مورد ارزيابي قرار دهيم كه از اين طرح‌ها در حدود پانصد طرح با TRL بالاي ۷ آماده تجاري‌سازي ارزيابي شد.
رييس پارك علم و فناوري گيلان در خصوص نمايشگاه فن بازار در منطقه آزاد انزلي گفت: ان‌شاءالله با همكاري منطقه آزاد انزلي و مساعدت جناب آقاي مهندس مسرور، نمايشگاه فن بازار را با حضور اين ۵۰۰ طرح از كل كشور برگزار خواهيم كرد تا بتوانيم يك اقدام عملي در راستاي تجاري‌سازي محصولات دانش بنيان كشور انجام دهيم.
رييس دبيرخانه هفته پژوهش و فناوري با اشاره به مجموع قراردادهاي منعقد شده در فن بازار سال گذشته گفت: خوشبختانه در فن‌بازار سال گذشته توانستيم تعداد ۴۸ قرارداد به جمع مبلغ بيش از چهل ميليارد تومان منعقد نماييم. و اميدواريم كه امسال نيز با حضور فناوران ، سرمايه گذاران و ارزيابان فناوري و همكاري همه‌ي دستگاه‌هاي اجرايي بتوانيم بهتر عمل نماييم.
ايشان با اشاره به استقرار دبيرخانه شبكه پارك‌هاي علم و فناوري كشورهاي اسلامي گفت: يكي ديگر از ظرفيت‌هاي موجود در پارك گيلان حضور دبيرخانه شبكه پارك‌هاي كشورهاي اسلامي - INSTP - است كه علاقه‌منديم از اين امكان براي تجاري‌سازي فناوري‌هاي موجود استفاده نماييم و دنبال اين هستيم كه هدايت و هم‌افزايي پارك‌هاي كشورهاي اسلامي را در راستاي تبادل فناوري و در حوزه تجاري‌سازي توسط ايران مديريت شود.
دكتر متقي طلب با اشاره به راه‌اندازي كنسرسيوم صادرات محصولات دانش بنيان گفت: ماموريت اصلي اين كنسرسيوم، تجارت خارجي و حوزه صادرات محصولات دانش بنيان است و طبق سياست‌هاي وزرات علوم ، به بخش خصوصي واگذار شده است و با يك ساختار خصوص تشكيل و در حوزه بازار و بازاريابي محصولات در حال فعاليت مي باشد.
ايشان در ادامه ضمن اشاره به عملكرد پارك علم وفناوري گيلان گفت: خوشبختانه پارك علم و فناوري گيلان بر اساس نوع عملكرد و نوع نقش‌آفريني خود در كشور با عنوان پارك سطح يك، جزء چهار پارك برتر كشور مي باشد.
و در پايان ايشان گفت پارك علم و فناوري گيلان نياز به كمك و همياري كليه دستگاه‌هاي اجرايي استان دارد چراكه ارزش افزوده و سرمايه‌گذاري بر روي توليدات فناورانه قطعا براي استان مفيد خواهد بود. و اميدوارم كه با يك همكاري دو جانبه و مستمر بتوانيم يك نقش آفريني درخور و شايسته داشته باشيم.
در ادامه اين جلسه يكي از اعضاي هيات مديره كنسرسيوم ضمن خيرمقدم و تشكر از حضور مهندس مسرور و همه ميهمانان گفت: تلاش ما در اين كنسرسيوم، تجاري‌كردن فعاليت‌هاي دانش‌بنياني است كه در سطح كشور در پارك هاي علم و فناوري و مراكز رشد رخ مي دهند.
ايشان با اشاره به تجارب حضور در نمايشگاه‌هاي بين المللي گفت: با توجه به تجارب اعضاي اين كنسرسيوم و حضور در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي همانند نمايشگاه باكو، آمادگي داريم تا با قدرت در نمايشگاه‌هاي خارجي حضور يابيم تا بتوانيم توانمندي‌هاي شركت‌هاي دانش‌بنيان را ارائه و بستر فروش محصولاتشان را فراهم آوريم.
مديرعامل كنسرسيوم نيز گفت: اين مجموعه به دنبال يك مديريت صادرات براي شركت‌هاي دانش‌بنيان و فناور مي‌باشد و اميدواريم كه با كمك و مساعدت منطقه آزادانزلي و در كنار استان بتوانيم حضور حرفه‌اي در بازارهاي جهاني داشته باشيم.
ايشان با اشاره به نمايندگي هاي كنسرسيوم در كشورهاي ديگر گفت: با توجه به حمايت هاي وزارت علوم، هم اكنون در حال پيگري ايجاد نمايندگي‌هاي اين كنسرسيوم در كشورهاي روسيه، آذربايجان و قزاقستان هستيم و در اين زمينه نيازمند همكاري و كمك شما نيز هستيم.
در ادامه اين جلسه جناب آقاي مهندس مسرور رييس هيات مديره و مديرعامل منطقه آزاد تجاري بندرانزلي ضمن تشكر و ابراز خرسندي گفت: كارهاي خوبي در منطقه انجام شده و اين كارها بايد توسعه يابند. با ويژگي‌هايي كه استان گيلان دارد و ظرفيت‌هايي كه بوجود آمده است بايد براي توسعه همه جانبه استان سريعتر عمل نماييم.
ايشان با اشاره به موقعيت استان گيلان در كشور و ويژگي‌هاي آن گفت: منطقه آزاد انزلي مي‌تواند در بحث اشتغال و خصوصا اشتغال فناوري و كارآفريني به عنوان يك سازمان دولتي، كمك و حمايت نمايد و قطعا رويكرد ما در منطقه آزاد، خدمت به بخش‌هايي است كه در حوزه فناوري در حال خدمت و فعاليت هستند.
رييس منطقه آزاد انزلي گفت: يكي از تكاليف مناطق آزاد كشور حمايت از توسعه فناوري‌هاي پيشرفته است كه البته اين هيچ موازي كاري با ماموريت پارك‌ها نيست بلكه با حمايت و همكاري دوجانبه بين پارك‌ها و مناطق آزاد مي‌توان شاهد محقق شدن اهدافمان باشيم.
آقاي مسرور در خصوص روش‌هاي اجرايي اين رويكرد گفت: رويكرد پارك علم و فناوري گيلان و منطقه آزاد انزلي شفاف و مشخص است و بايد بدنبال روش‌هاي پياده‌سازي آن باشيم كه يكي از اين روش‌ها برپايي نمايشگاه‌هاي تخصصي فناوري‌هاي پيشرفته است كه مي‌توانيم با همكاري پارك علم و فناوري گيلان در سطح ملي اين را محقق نماييم.
ايشان ادامه داد: يكي از نيازهاي استان ، فضاي مناسب نمايشگاهي براي برپايي نمايشگاه‌هاي تخصص و بين‌المللي بوده كه خوشبختانه اين فضا در منطقه آزاد انزلي آماده بهره‌برداري است و تقاضاي منطقه آزاد انزلي از دستگاه‌هاي اجرايي استان خصوصا پارك علم و فناوري گيلان، برگزاري چندين نمايشگاه تخصصي در سطح ملي و بين المللي در اين نمايشگاه است.
دكتر مسرور در خصوص حمايت از كنسرسيوم صادرات گفت: عامل موفقيت يك صنعت در تفكر آن است. صنعت و حوزه توليد بايد يك تفكر فروش داشته باشد و بايد محصولات، بازار محور باشند و اين مورد در بخش‌ فناوري‌هاي پيشرفته بسيار مهم و حساس‌تر است كه البته از حضور مشترك در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي و خارج از كشور به همراه پارك گيلان در كنار كنسرسيوم استقبال مي كنيم.
ايشان با اعلام حمايت از صادردات فناوري‌هاي پيشرفته در سطح ملي گفت: منطقه آزاد انزلي آمادگي كامل دارد با هدف‌گذاري، از صادرات فناوري‌هاي پيشرفته و محصولات دانش‌بنيان حمايت نمايد. و ما را به عنوان يك ظرفيت در بحث تجاري سازي در كنار خود بدانيد.
پس از اين نشست جناب آقاي مهندس مسرور و هيات همراه به اتفاق رييس و مديران پارك از مجتمع نيمه صنعتي پارك بازيد و از نزديك با برخي از شركت‌هاي فناور و كارگاه‌هاي صنعتي برخي از محصولات دانش بنيان، آشنا شدند.

کلید واژه ها: استان گیلان -




دوشنبه 27 اردیبهشت 1395 - 18:38:04





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 148]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن