تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چيزى زكاتى است و زكات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819494295




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رضاحسینی: برخی اصولگرایان خود را بزرگ قوم می‌دانستند و باعث شکست در انتخابات شدند/ احمدی نژاد و جلیلی آماده انتخابات می‌شوند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: رضاحسینی: برخی اصولگرایان خود را بزرگ قوم می‌دانستند و باعث شکست در انتخابات شدند/ احمدی نژاد و جلیلی آماده انتخابات می‌شوند
یک نماینده سابق مجلس می گوید در جریان اصولگرایی عده ای برای خودشان تصمیم می‌گرفتند و برخی از افراطیون اصولگرایی باعث شدند که ضربه سنگینی به بدنه اصولگرایی وارد شود.
مصطفی رضاحسینی قطب‌آبادی نماینده ادوار در گفت‌وگو با نامه‌نیوز در خصوص وحدت و برنامه اصولگرایان برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده گفت: اصولگرایان نشان داده اند که هر زمان دچار تفرقه شدند نتیجه مورد نظرشان را نگرفتند. برخلاف اصلاح‌طلبان که شاید ناکامی‌های  را در دوره‌های ریاست جمهوری و انتخابات مجلس دیده بودند بسیار منسجم و طبق برنامه عمل کردند و نتایج دلخواه و مناسب را هم گرفتند.

وی ادامه داد: اما متاسفانه در انتخابات اخیر شاهد بودیم که در میان اصولگرایان وحدتی وجود نداشت به این دلیل بود که یک فرد تصمیم گیرنده نبود. برخی از آنان خودشان را بزرگ مجلس می‌دانستند، عده ای برای خودشان تصمیم می‌گرفتند و برخی از افراطیون اصولگرایی باعث شدند که ضربه سنگینی به بدنه اصولگرایی وارد شود.

رضاحسینی افزود: برای مثال در یک حوزه انتخابیه دیدیم که چند اصولگرا حضور دارند و طبیعی است که در چنین شرایطی آرا در میان آنها تقسیم می‌شود و جناح رقیب یعنی اصلاح‌طلبان پیروز انتخابات می‌شوند. این بینش وجود نداشت که ببینند یک نفر از این چند کاندیدا را بررسی می‌کردند و می‌دیدند کدام رای بیشتری دارد، بعد از آن دیگران اگر واقعا اصوگرا هستند کنار بکشند تا اصولگرایی که رای بیشتری دارد برای رقابت باقی بماند. متاسفانه اصولگرایان در این مورد عقلانی و منطقی عمل نکردند.

نماینده دور هشتم مجلس با بیان اینکه اصولگرایان ضعیف عمل کردند، تصریح کرد: در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 هم این مشکل را داشتیم که چند نفر اصولگرا کاندیدای انتخابات بودند و در آن طرف اصلاح‌طلبان با تک کاندیدای خود حضور پیدا کردند و موفق شدند.

وی ادامه داد: پیش بینی من این است که این فرایند خام بازهم ادامه خواهد داشت وجریان اصولگرایی اگر با همین رویه که دیده می‌شود جلو برود بازهم با شکست روبه رو خواهد شد.

نماینده ادوار مجلس همچنین درباره انتخابات سال آینده با بیان اینکه احمدی‌نژاد در حال فعالیت انتخاباتی است، گفت: صرف نظر از اینکه بیاید یا نه  و جدای از اینکه یک اصلاح‌طلب است یا اصولگرا همچنان فعالیت می‌کند. وی خود را قائل به هیچ حزب و گروهی نمی‌داند و به قول معروف یک جریان سومی را برای خود به راه انداخته است؛ اگر حضور پیدا کند معادلات به خواهد خورد.

نماینده مردم بابک در مجلس هشتم افزود: به نظر می‌رسد قالیباف و سعید جلیلی خود را برای انتخابات آماده می‌کنند. همچنین افراد دیگری از درون جریان اصولگرایی خود را برای انتخابات سال 96 آماده می‌کنند. این را می‌توان از سفرها و جلساتی که انجام می‌دهند متوجه شد.

مصطفی رضا حسینی ادامه داد: می‌توان اینگونه برداشت کرد که در سال آینده و در انتخابات هم جمعی از اصولگرایان حضور داشته باشند و وحدتی نخواهیم دید. اگر این وضعیت ادامه داشته باشد یقینا جریان مقابل آنها یعنی اصلاح‌طلبان موفق خواهند شد، مگر اینکه اصولگرایان از حالا یک کاندیدای ومناسب و واحد را انتخاب کنند و به عرصه رقابت بفرستند.

وی با بیان اینکه کشور ما باید به فکر مسائل ملی باشد، تصریح کرد: تاکنون فرهنگ مسائل حزبی در کشور ما جا نیافتاده است و مردم نمی‌دانند در برخورد با مسائل حزبی چگونه عمل کنند.

حسینی ادامه داد: اگر مسائل حزبی ما مشخص بود مردم دچار سردرگمی در انتخاب یک کاندیدا نمی‌شدند. زمانی که تشکیلات حزبی داشته باشیم، حزب یک گزینه را که چندین سال است روی وی سرمایه گذاری کرده است را معرفی می‌کند و مردم نیز طبق اعتماد متقابلی که به آنان دارند ان فرد را انتخاب می‌کنند. رسانه‌ها در این راه بسیار تاثیرگذار هستند.

این نماینده ادوار افزود:  دیدیم که افراد منتخب با رای خوب مردم وارد مجلس دهم شدند؛ اما واقعیت این است که تخصص هم بسیار مهم است و برخی از نمایندگانی که از درگیری‌های جناحی،قومی و قبیله‌ای وارد مجلس شده اند تا بخواهند تجربه لازم و راه و رسم کشور داری و قانون گذاری را یاد بگیرند یک دوره آموزشی چهارساله را باید طی کنند. در کل امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد این باشیم که با یک عملیات حساب شده سیاسی در همه زمینه‌ها وارد شویم.




۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن