تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سزاوار است هر يك از شما در دهان و بينى زياد آب بچرخاند، چرا كه اين كار، مايه آمرزش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816023044




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شعار نازی‌‌ها در جشن تاسیس اسرائیل +عکس


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: شعار نازی‌‌ها در جشن تاسیس اسرائیل +عکس
روزنامه اسرائیلی هاآرتص استفاده از شعار «یک مردم، یک ملت» در جشن سالروز تاسیس این رژیم غاصب را شعار نازی‌ها دانست که اسرائیل را تهدید می‌کند.
پرس تی وی: اسرائیل جشن‌های شصت و هشتمین سالروز تاسیس این رژیم را از روز چهارشنبه با مراسمی رسمی در کوه هرتسل در بیت المقدس آغاز کرده است.

سربازان اسرائیلی در جریان رژه این جشن با چینش خاصی نمادهای این رژیم از جمله «ستاره داوود» و «کبوتر صلح» و در نهایت شعار «یک مردم، یک ملت» را شکل دادند.

هآرتص با اشاره به این مراسم نوشته است، هر یهودی که اندکی دانش تاریخی داشته باشد از چنین شعاری احساس ناراحتی و رنجش خواهد کرد.

به نوشته هاآرتص، این عبارت یادآور شعار رژیم نازی در دهه 1930 است که رژیمی نژادپرست را در ذهن تداعی می‌کند.

رژیم نازی به حکومت آلمان در دوران بین سال‌های ۱۹۳۳ تا ۱۹۴۵ اطلاق می‌شود که آدولف هیتلر در رأس آن بود.





دولت نازی بر اساس آنچه نژاد برتر «ملت آلمان» خوانده می‌شد، بنا شده بود. هیتلر در کتاب خود به نام «نبرد من» شعار «یک ملت، یک حکومت، یک پیشوا» را مطرح کرده بود که شباهت بسیاری به شعار «یک مردم، یک ملت» در جشن امسال تاسیس رژیم اسرائیل دارد.

هاآرتص که تلاش کرده است بین رژیم اسرائیل و دولت نازی تفاوت‌هایی قائل شود استفاده از این شعار را «اشتباهی نگران کننده اما خطرناک در جشن ملی اسرائیل» دانسته که به دلیل «ناآگاهی» صورت گرفته است.

به نوشته هاآرتص، میری رگِو، وزیر فرهنگ اسرائیل که مسئول برگزاری این مراسم بود با سخنانش وضع را بدتر کرده است. وی در جریان سخنرانی خود گفته بود: «یک مردم، یک ملت» مبین آرمان جنبش صهیونیستی از زمان آغاز آن است.

این روزنامه اسرائیلی خطاب به وزیر فرهنگ این رژیم نوشت: «دفاع شما از اشتباهتان در استفاده از شعار نازی‌ها، مشکل را بدتر می‌کند.»

هاآرتص نوشت استفاده از چنین شعارهایی با پیشینه تاریخی در حالی که 20 درصد از ساکنان سرزمین‌های اشغالی تحت کنترل اسرائیل، شهروندان عرب فلسطینی هستند، به یهودی ستیزی دامن می‌زند و خطر افزایش حملات به شهرک نشینان اسرائیلی را تشدید می کند.

تلاش اسرائیل برای انکار وجود اعراب فلسطینی

برخی تحلیلگران بر این باورند شعار «یک مردم، یک ملت» تازه ترین تلاش اسرائیل برای انکار وجود شهروندان عرب سرزمین‌های اشغالی است.

نظرسنجی اخیر مرکز تحقیقات «پیو» نشان داد 48 درصد از اسراییلی‌ها بر این باورند که اعراب ساکن سرزمین های اشغالی باید اخراج یا کوچانده شوند.

تازه ترین آمارها حاکی است جمعیت یهودیان ساکن سرزمین‌های اشغالی تحت کنترل اسرائیل از زمان تاسیس این رژیم در سال 1948 تاکنون بیش از 7 برابر شده است.

بنا بر اعلام اداره مرکزی آمار اسرائیل، در حال حاضر حدود 6 میلیون و 370 هزار یهودی در سرزمین های اشغالی زندگی می کنند که حدود 74 درصد از کل جمعیت ساکنان آن را تشکیل می دهند.

این اداره افزود در سرزمین های اشغالی  1.77 میلیون عرب زندگی می کنند که 20.8 درصد ساکنان آن را تشکیل می دهند و 5.2 درصد باقی مانده نیز مسیحیان غیر عرب، اعضای مذاهب دیگر و کسانی هستند که به لحاظ مذهبی رده بندی نشده اند.

گفتنی است اسرائیل بعد از جنگ 1967 و اشغال سرزمین‌های فلسطینی بیش از 230 شهرک در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس ساخته است که همه آنها بر خلاف قوانین بین المللی و غیرقانونی هستند.


شعار «یک مردم، یک ملت» در رژه سربازان اسرائیلی در جریان جشن روز تاسیس اسرائیل در کوه هرتسل در بیت المقدس 22 اردیبهشت 1395 از کانال 2 تلویزیون اسرائیل پخش شد.



شعار «یک مردم، یک ملت» در رژه سربازان اسرائیلی در جریان جشن روز تاسیس اسرائیل در کوه هرتسل در بیت المقدس 22 اردیبهشت 1395 از کانال 2 تلویزیون اسرائیل پخش شد.





تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن