تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان، درنده اى است كه اگر رها شود، گاز مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804009234




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسائل سیاست خارجی را دستاویز رقابت‌های داخلی نکنیم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: مسائل سیاست خارجی را دستاویز رقابت‌های داخلی نکنیم
منتخب مردم تهران گفت: باید در مقابل دشمنان از موضع واحد برخوردار باشیم و مسائل سیاست خارجی را دستاویز رقابت‌های داخلی ننماییم.

ه
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کاظم جلالی، نماینده شاهرود در نطق میان دستور امروز صحن علنی مجلس ضمن عرض تبریک اعیاد شعبانیه به ویژه ولادت منجی عالم بشریت و همچنین عرض تسلیت به مناسبت شهادت مصطفی بدرالدین گفت: بی‌تردید در شرایط کنونی باید درک درستی از وضعیت منطقه و جهان و تحلیلی صحیح از اوضاع داخلی کشور داشته باشیم.

نماینده شاهرود با تأکید براینکه ایران اسلامی امروز در عرصه جهانی و به ویژه در منطقه به عنوان قدرتی اثرگذار مطرح است و این رهاورد مقاومت ملت است، اظهار داشت: باید اعتراف کنیم که اوضاع داخلی کشور به ویژه در حوزه معیشت و اقتصاد در تراز نام بلند ایران اسلامی در جهان و منطقه نیست.

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی کشور منفی و یا بسیار پایین است، افزود: بیکاری جوانان به ویژه تحصیل کردگان مانند بمب ساعتی به ساعت صفر نزدیک می‌شود.

جلالی با اشاره به اینکه اقتصاد کشور از رکود رنج می‌برد ادامه داد: متأسفانه کارخانه‌ها با ظرفیت پایین اداره می‌شوند و رتبه کسب و کار نامناسب است.

منتخب مردم تهران با بیان اینکه فاصله طبقاتی شدت یافته است و توزیع درآمد در جامعه نابرابر است، گفت: بودجه عمومی افزایش وافری یافته است لیکن هزینه‌ها در بخش جاری ناشی از فربه شدن دولت است.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از هزینه‌های دولت بر اثر تورم مستهلک می شود و نقدینگی به رشد فزاینده بالای 800 میلیارد تومان رسیده است تصریح کرد: دولت برای اجرای طرح‌های عمرانی نیمه تمام و کلنگ زده شده دولت قبل اعتبار بالغ بر 500 هزار میلیارد تومان نیاز دارد.

جلالی با بیان اینکه کشاورزان از مشکلات شدید معیشتی رنج می‌برند، گفت: آنان کار کشاورزی را تأمین کننده نیازهای معیشتی خود نمی‌یابند.

نماینده شاهرود با اشاره به اینکه حقوق بازنشستگان کفاف زندگی آنان را نمی‌دهد، اظهار داشت: کارگران با حداقل حقوق زیر بار فشار اقتصادی در حال له شدن هستند و کارگران معادن و زغال سنگ حقوق ناچیز خود را با تأخیر زیاد و آن هم با التماس دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه کشور با بحران کم آبی دست و پنجه نرم می‌کند، ادامه داد: سطح آب‌های زیرزمینی از افت زیادی برخوردار شده است و مسائل مرتبط با محیط زیست از سطح مشکل فراتر رفته به طوری که در برخی از مناطق تبدیل به فاجعه شده است.

جلالی با اشاره به اینکه نظام اداری کشور دارای اشکالات زیاد ساختاری است، تصریح کرد: فساد اداری موجب اخلال در رشد اقتصادی، ایجاد نظام مالیاتی ناسالم، بی‌ثباتی در انباشت سرمایه، رشد ناسالم نقدینگی و در نهایت اخلال در جریان تولید و توزیع کشور است.

نماینده شاهرود با اشاره به آسیب‌های موجود در جامعه متذکر شد: از جمله می‌توان به افزایش گرایش به مواد مخدر صنعتی و روانگردان‌ها، روند نگران کننده اطلاع به ویروس اچ آی وی، افزایش طلاق و کاهش ازدواج، رشد شهرنشینی و به تبع آن حاشیه نشینی، آمار بالای پرونده‌های قضایی و آمار قابل توجه زندانیان اشاره کرد و اینها حکایت از چه دارند؟

وی با تأکید بر اینکه غرضم از بیان مطالب فوق سیاه نمایی یا تزریق ناامیدی نیست بلکه برعکس به آینده بسیار امیدوارم گفت: لیکن می‌ خواهم به خودم و همه مسئولان کشور هشدار دهم که آیا همه این مشکلات در کنار هم نباید ما را نگران کند.

جلالی افزود:با وجود این همه مشکل همه ما از هر طیف و هر جناح اگر همین الان همه اختلافات را کنار  نهیم و دست در دست هم بگذاریم، چند درصد از این مشکلات را می‌توانیم نه حل بلکه کمتر کنیم تا برسد به اینکه این همه دعوا و مرافه داریم.

نماینده شاهرود با تأکید بر اینکه به راستی چرا اذهان ما به مسائل فرعی معطوف است و این حجم از مشکلات را یا نمی‌بینیم و یا فرافکنی می‌کنیم اظهار داشت: مثلا این روزها یک بحث کاملا فرعی به نام انتخاب رئیس مجلس و اعضای هیئت رئیسه به عنوان موضوع اصلی کشور در می‌آید و افرادی با هم در رسانه‌ها نزاع می‌کنند، حال آنکه انتخاب رئیس مجلس معطوف به اراده منتخبان ملت است و اگر ائتلاف عقلانیت و کارآمدی برای حل مشکلات با شکست روبرو شود، در انتخاب هیئت رئیسه مجلس طرف پیروزی وجود نخواهد داشت.

وی بیان داشت: برخی هنوز نمی‌دانند که برای هموار شدن مسیر عقلانیت و اعتدال در کشور چه خون دل‌ها که خورده نشده است و چه گام‌های بلندی که برداشته نشده است، آنان امروز در جاده باز تندروانه پا را بر پدال گاز گذاشته‌اند در حالی که خود زاییده فضای جدید هستند و نه خالق این فضا فعلا به همین میزان کفایت می‌کنم که در خانه اگر کس است، یک حرف بس است!

جلالی گفت: همه باید هوشیار باشیم، آستانه تحمل صاحبان اصلی انقلاب یعنی مردم مستضعف و پا به رهنه در حال پایین آمدن است و دیگر وقت اختلاف و دعوا نیست.

منتخب مردم تهران با تأکید براینکه نظام باید کارآمد و جدی در جهت حل مشکلات مردم باشد اظهار داشت: در همین راستا باید دولت را کمک کرد چرا که امروز دولت در شرایط سختی کشور را اداره می‌کند.

وی با بیان اینکه من مدعی نیستم که ایرادی به دولتمردان وارد نیست گفت: بلکه می‌گویم این دولت میراث دار مشکلات دولت‌های قبلی است و همه گرفتاری‌های 37 ساله گذشته را نمی‌توان به این دولت نسبت داد و انتظار معجزه داشت.

جلالی با تأکید براینکه برجام یک موفقیت تاریخی ملت ایران در مقابل فشار و تحریم بود اما دو دسته به این موفقیت آسیب می‌رسانند تصریح کرد: دسته اول آنانی هستند که آنقدر سطح مطالبات را افزایش داده‌اند که گویا با برجام همه مشکلات حل می‌شود و از این رهگذر به دنبال افزایش دایره قدرت خود هستند.

رئیس فراکسون رهروان ولایت افزود: دسته دوم نیز کسانی هستند که علیرغم اینکه می‌دانند عمر برجام در آستانه 4 ماهگی است در جهت کوبیدن دولت و رقبای خود پیش می‌روند و برای اینکه اثبات کنند سخنانشان در ضدیت با برجام صحیح بوده است، جبهه برجام ستیزی راه انداخته‌اند.

وی با تأکید براینکه ما هزینه برجام را پذیرفته‌ایم پس بگذارید مردم از منافع آن برخوردار شوند گفت: اکنون در دوران پسابرجام باید با هدف حل مشکلات مردم و استفاده بهینه از فضای جدید بین‌المللی دست در دست هم بگذاریم و ای بسا این فضا دیری نپاید و تغییر کند و آنگاه به واسطه عدم استفاده از فرصت کنونی افسوس بخوریم.

جلالی افزود: بی‌تردید در مقابل کشورهای خارجی و دشمنان و به ویژه اقدامات آمریکای جنایتکار همه باید از موضع واحد برخوردار باشیم و مسائل سیاست خارجی را دستاویز رقابت‌های داخلی ننماییم.

نماینده شاهرود تأکید کرد: بمجلس دهم با الهام از رهنمودهای مقام معظم رهبری باید به راه حل مشکلات اساسی کشور در چارچوب سیاست اقتصاد مقاومتی بیاندیشد.

وی از مردم شهرستان شاهرود بخاطر اعتمادشان در 4 دوره متوالی قدردانی نمود و تأکید کرد: از همین جا اعلام می‌کنم که تمام حیثیت خود را متعلق به مردم مهربان و با شرافت حوزه انتخابیه‌ام می‌دانم و تا جان در بدن دارم از هیچ تلاشی برای مردم شاهرود دریغ نخواهم کرد و در کنار نماینده منتخب آنان خواهم بود.

جلالی افزود: همچنین لازم است از مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلام شهر و پردیس نیز به جهت اعتماد به بنده تشکرکنم.

نماینده شاهرود لازم است از همکاران خوبم در مجلس شورای اسلامی تشکر کنم و حلالیت بطلبم تصریح کرد: از اعضای فراکسیون رهروان ولایت که من می‌دانم با چه فداکاری‌های مثال زدنی کشور، دولت و مسئولان را کمک و مسیر عقلانیت را تقویت کردند تشکر کنم.

وی با تاکید بر اینکه امیدوارم دولت از این سرمایه‌های بزرگ استفاده کند و از کسانی که دارای مناعت طبع هستند در عرصه‌های مدیریتی استفاده کند افزود: مایه تأسف است که در کشور هیچ محملی برای استفاده از نمایندگان ادوار وجود ندارد و ما تا هنگامی که در مدار قدرتیم غافلیم و حتی با نمایندگان قبل از خود در ستیزیم که مبادا در جایی از آنان استفاده شود و حال که نوبت به خومان می‌رسد دیگر زمان از دست رفته است و این آسیاب به نوبت در حال چرخش است.

جلالی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم این دولت که رئیسش 5 دوره نماینده مجلس بوده و خود نیز در دوران‌هایی از عمرشان طعم بی‌توجهی را چشیده‌اند، گامی مبتکرانه پیش نهند و از این حجم نخبگی و ورزیدگی مجلس نهم به خوبی استفاده نمایند که این خود گامی در جهت عقلانیت و اعتدال است.




۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن