تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر چیز دارای سیماست، سیمای دین شما نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804511800




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دومینوی اقدامات ضد ایرانی ریاض به حج رسید


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: دومینوی اقدامات ضد ایرانی ریاض به حج رسید
این روزها شاهد کارشکنی دیگری از سعودی ها هستیم و این بار موضوع حج و اعزام حجاج ایرانی به عنوان مساله ای است که مقامات ریاض به این واسطه در تلاشند تقابل و تنش آفرینی با ایران را ادامه دهند.


به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،"محمدمهدی ملکی" طی یادداشتی به اقدامات عربستان سعودی علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخت.



متن یادداشت به شرح ذیل است:



متاسفانه این روزها شاهد کارشکنی دیگری از سعودی ها هستیم و این بار موضوع حج و اعزام حجاج ایرانی به عنوان مساله ای است که مقامات ریاض با تمسک به آن می خواهند سیاست تقابل و تنش آفرینی با ایران را ادامه دهند.


 می توان لیستی از مسایل و مشکلاتی را که عربستان در سال های اخیر برای کشورهای منطقه (یمن، عراق، سوریه، لبنان، ایران، بحرین، فلسطین و ...) درست کرده را به سهولت تهیه کرد و صحه گذاشت بر این که اگر سیاست های خصمانه و توطئه های سعودی نسبت به مردم و دولتهای منطقه نبود اکنون شاهد شرایط بهتری می بودیم، هر چند که در این امر سعودی ها از حمایت ها و کمک های امریکا و اسراییل نیز بهره مند هستند و به نوعی اقداماتی که در منطقه انجام می دهد به نیابت از آنها هم هست و منافع آن ها را نیز تامین می کند. 


به طور خاص اسراییل از سیاست های خصمانه ریاض علیه ایران بیشترین منفعت را می برد و این جای بسی تاسف دارد که کشوری که ادعای خادم الحرمینی دارد و یکی از کشورهای پر درامد جهان اسلام نیز محسوب می شود میلیارد ها دلار هزینه می کند برای کشتن و تضعیف مسلمانان!
در خصوص موضوع رابطه ایران و عربستان به عقیده اکثر تحلیل گران خصومت سعودی ها از سال 2003 .م که رژیم دیکتاتور سابق عراق توسط نیروهای امریکایی سقوط کرد و دولت شیعه مذهب روی کار آمد و تعبیر عربستان از این امر این بود که امریکا در سینی طلایی عراق را به ایران تحویل داد، نسبت به ایران افزایش شدیدی یافت. 


علت هم این است که به اعتقاد آنها از آن زمان به بعد توازن قوا درمنطقه به سود ایران تغییر کرده و تهران توانسته نفوذ و قدرت خود را در کشورهای عربی بیش از پیش نماید که این موضوع به هیچ وجه باب میل سعودی ها نبوده و آنها تلاش گسترده ای در راستای تغییر وضعیت موجود و تبدیل آن به شرایط پیش از 2003 انجام می دهند.


لذا حمایت های وسیعی را از گروه های تروریستی به عمل آوردند تا کشورهای متحد ایران (سوریه و عراق) را نا امن و ضعیف کنند، به یمن و گروه انصارالله شیعه نزدیک به ایران حمله ور شدند، در سرکوب مخالفان حکومت مستبد بحرین به آل خلیفه کمک های بسیاری کردند تا شیعیان آن کشور را همچنان مورد ظلم قرار دهند، در مذاکرات هسته ای میان ایران و قدرت ها جهانی کار شکنی های بسیاری را انجام دادند تا مانع از نزدیک شدن ایران به متحدان غربی خود شوند، در امور داخلی سوریه و عراق دخالت ها و توطئه های بسیاری را داشتند تا بلکه بتوانند برخی ازتحولات آن کشورها را به سود خود به جریان در آورند و قس علی هذا موارد مختلفی که می توان نام برد چون حادثه فرودگاه، فاجعه منا و .... که همگی دال بر خصومت این حکومت مستبد پادشاهی با ایران دارد.


موضوع اخیر حج و مانع تراشی های گسترده آل سعود نیز درهمین قالب تفسیر می شود. دومینوی اقدامات ضد ایرانی سعودی ها درمنطقه که تا کنون ده ها و یا صد ها میلیارد دلار هزینه برای آن حکومت تراشیده است امروز به موضوع حج و اعزام زایران ایرانی رسیده است. 


آن طور که مقامات ذی ربط در تهران گفته اند تا کنون ریاض پاسخ قاطعی به درخواست های ایران و شرایطی که دارد، نداده و این تعلل بیش از اندازه عربستان اگر تا چند روز دیگر همچنان ادامه داشته باشد سبب بسته شدن مسیر اعزام امسال حجاج ایرانی به بیت الله الحرام میگردد و بدیهی است کلیه مسئولیت این امر و عواقب آن متوجه حکومت آل سعود است و آنها بایستی در برابر کشورها و دولتهای اسلامی پاسخ گوی این رفتار تبعیض آمیز و غیر مسئولانه خودشان باشند.


محمد مهدی ملکی  





۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن