محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1830043456
زینت الوزرای اصلاحات اولین منتقد اصطلاح «دیاثت سیاسی» - پایگاه اطلاع رسانی بلاغ مازندران
واضح آرشیو وب فارسی:بلاغ نیوز: عطا مهاجرانی وزیر دولت اصلاحات که در سال های اخیر جیره خوار وهابیون سعودی شده است، اولین نفری بود که نسبت به استفاده از اصطلاحی سیاسی توسط آیت الله جوادی آملی انتقاد کرد.به گزارش بلاغ ، عطاالله مهاجرانی سال هاست که در حال خوش خدمتی به انگلیس و عربستان است و آخرین باری که نام وی بر سر زبان ها افتاد مربوط به درخواستش از سعودی ها برای تأمین هزینه تحصیل فرزندش بود. در سندی که سایت ویکی لیکس به همراه حدود ۶۰ هزار سند دیگر از مجموع نیم میلیون سند خارج شده از سیستم الکترونیکی وزارت خارجه سعودی، منتشر کرده است، عطاء الله مهاجرانی در نامه ای به سفارت سعودی در لندن درخواست کرده که این کشور هزینه تحصیل فرزند وی در مقطع دکتری را متقبل شود و این کشور نیز با این درخواست موافقت کرده بود. [1] اما مهاجرانی در جدیدترین مطلبی که در سایت شخصی اش درباره ملاقات آیت الله جوادی با محمدرضا عارف منتشر کرده ، نوشته است: « ایشان در ملاقات با دکتر محمد رضا عارف که نماد ادب و سنجیدگی هستند، نمی بایست آن واژه ویژه را بر زبان می آوردند! اولا روایتی که به پیامبر منسوب است که در آن روایت از این واژه استفاده شده است؛ روایتی است که در صحت استناد آن سخن کم نیست. نکته دوم: این واژه مطلقا در آیات قرآنی نیامده است. سوم: در نهج البلاغه امیرمومنان علی (علیه السلام) هم شاهد کاربرد این واژه نیستیم. چهارم: در معلقات سبع هم تا جایی که حافظه ام یاری می کند، از این واژه استفاده نشده است.» [2] هرچند مهاجرانی را در اسلام شناسی متخصص نمی دانیم، اما در پاسخ به وی بایستی به چند نکته اشاره کرد: اول: منابع استنباط در فقه شیعه چهار منبع مشخص است: قرآن، سنت، اجماع و عقل و هیچگاه معلقات سبع جز منابع استنباطی فقه شیعه نیست. (گفتنی است معلقات سبع شامل هفت قصیده طولانی از هفت شاعر معروف عرب دوران جاهلیت است که در ادبیات عرب مورد استناد قرار می گیرد، اما هیچ ربطی به فقه شیعه ندارد.) دوم: شبهه معروفی که در برخی نوشته های دیگران نیز مشاهده می شود این است که برخی الفاظ در قرآن نیامده است و به همین دلیل قابل استناد نیست. این شبهه نیز جواب بسیار روشن است و آن هم این است که قرآن متکفل بیان کلیات زندگی است و جزییات آن در بیان ائمه مشخص شده است و بیان ائمه نیز بر اساس حدیث ثقلین، عِدل قرآن محسوب می شود و می توان بر اساس احادیث ائمه، احکام اسلامی را برداشت نمود. سوم: نکته ظریفی که در استدلال آقای مهاجرانی وجود دارد این است که ایشان تنها به قرآن، نهج البلاغه و معلقات سبع استناد می کند و به احادیث دیگری که از باقی معصومین درباره دیاثت وجود دارد، هیچ اشاره ای نمی کند. دربارة این عدم اشاره را می توان دو احتمال مطرح کرد: یکی اینکه ایشان اطلاعی از احادیث معصومین در این باره نداشته است و احتمال دوم و قوی تر اینکه با توجه به نزدیکی آقای مهاجرانی به وهابی ها طی سال های اخیر، ایشان احادیث ائمه دوازده گانه را باعث تحریک شدن وهابی ها می داند و به همین دلیل به احادیث فراوانی که در از ائمه معصومین وجود دارد، هیچ اشاره ای نکرده است. چهارم: روایات زیادی از پیامبر و ائمه معصومین وجود دارد که در آن از لفظ «دیوث» استفاده شده است. این روایات در کتب معتبر روایی ما نقل شده است و تعداد آنها به بیش از 10 مورد می رسد که برخی از آنها را نقل می کنیم. 1. وَ قَالَ ع إِنَّ الْجَنَّةَ لَتُوجَدُ رِیحُهَا مِنْ مَسِیرَةِ خَمْسِمِائَةِ عَامٍ وَ لَا یَجِدُهَا عَاقٌّ وَ لَا دَیُّوثٌ قِیلَ یَا رَسُولَ اللَّهِ وَ مَا الدَّیُّوثُ قَالَ الَّذِی تَزْنِی امْرَأَتُهُ وَ هُوَ یَعْلَمُ بِهَا [3] ترجمه: پیامبر فرمودند: بوی بهشت از مسافت پانصد سال راه شنیده می شود، اما به مشام عاق والدین و دیوث نمی رسد. از پیامبر پرسیده شد دیوث چه کسی است. فرمودند: کسی که همسرش زنا کند و او به این کار آگاه باشد. 2. أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنِ ابْنِ فَضَّالٍ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مَیْمُونٍ الْقَدَّاحِ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ حُرِّمَتِ الْجَنَّةُ عَلَى الدَّیُّوثِ [4] ترجمه: امام صادق (ع): بهشت بر دیوث حرام است. 3. أَبِی الْحَسَنِ مُوسَى ع قَالَ حَرُمَتِ الْجَنَّةُ عَلَى ثَلَاثَةٍ النَّمَّامِ وَ مُدْمِنِ الْخَمْرِ وَ الدَّیُّوثِ وَ هُوَ الْفَاجِرُ [5] ترجمه: امام کاظم فرمودند: بهشت بر سه گروه حرام است: سخن چین، شارب خمر و دیوث؛ یعنی کسی که فاجر و هرزه است. 4. أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدٍ الْبَرْقِیُّ فِی الْمَحَاسِنِ عَنِ الْقَاسِمِ بْنِ عُرْوَةَ عَنْ عَبْدِ الْحَمِیدِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ ع قَالَ ثَلَاثَةٌ لَا یَقْبَلُ اللَّهُ مِنْهُمْ صَلَاةً مِنْهُمُ الدَّیُّوثُ الَّذِی یُفْجَرُ بِامْرَأَتِه [6] ترجمه: امام باقر فرمودند: خداوند نماز سه گروه را نمی پذیرد که یکی از آنها فرد دیوثی است که با زنش زنا می شود. در بررسی این روایات باید گفت که همه آنها از کتب معتبر روایی گرفته شده است و راویان احادیث جزو افراد مورد اطمینان ائمه بوده اند و تنها اشکالی که وجود دارد درباره حدیث اول است که از پیامبر نقل شده است و آقای مهاجرانی نیز در صحت انتساب آن به پیامبر شک کرده اند. در اینجا بحثی کوتاه درباره سند این حدیث خواهیم داشت. در حدیث اول که در کتاب «من لا یحضره الفقیه» شیخ صدوق نقل شده است، صاحب کتاب بدون ذکر نام هیچ یک از راویان، حدیث را به پیامبر نسبت داده است. در علم حدیث شناسی به این گونه اسناد که هیچ راوی ای ندارد، سند مرفوعه می گویند و دربارة صحت آن سه نظر وجود دارد: برخی هر گونه حدیث مرفوع را می پذیرند و برخی هیچ کدام از این نوع احادیث را نمی پذیرند و گروه سومی که اکثریت علما را تشکیل می دهند بین اسناد جازم و غیرجازم تفاوت می گذارند؛ یعنی معتقدند که اگر صاحب کتاب (در اینجا شیخ صدوق) به صورت قطعی حدیثی را به یکی از معصومین نسبت داده باشد (مثل لفظ «قال» در این حدیث)، این حدیث را می پذیریم، اما اگر به صورت قطعی نسبت نداده باشد و الفاظی نظیر «قیل» یا «روی» استفاده کرده باشد، حدیث را نمی پذیریم. پس در اینجا که شیخ صدوق به صورت قطعی این حدیث را به پیامبر نسبت داده است، این حدیث را می پذیریم و از آن استفاده می کنیم. در هر صورت، غیر از روایتی که از پیامبر نقل شده، روایات دیگری نیز از باقی ائمه وجود دارد که برخی از آنها را نقل کردیم و در صحت استفاده از این لفظ توسط پیامبر و ائمه شکی وجود ندارد. نکته پنجم و پایانی: به نظر می رسد آیت الله جوادی در استفاده از این کلمه در پی به عاریت گرفتن مفهوم استعاری آن بوده اند و قصد داشته اند اوج بی غیرتی نسبت به وطن را با استفاده از این لفظ فقهی- که مربوط به امور شخصی است - نشان دهند و در این مدت نیز، اغلب کسانی به این مفهوم حساس شده اند، کسانی بوده اند که بی غیرتی و دیاثت آنان نسبت به وطن و همراهیشان با دشمنان کینه توز ملت ایران ثابت شده است.و اما سخنی با زینت الوزرای اصلاحات؛ اول: ای کاش اینگونه درباره فرمایش آقای جوادی آملی استدلال نمی کردید تا جهل شما نسبت به دین اسلام بر همگان نهفته باشد، اوج جهالت آنجایی است که به دنبال کلمه دیوث در منابع جاهلیت و سبع معلقات می گردید و اگر کلمه ای در این اشعار پیدا نکردید، بر اصل وجودی آن شبهه وارد می کنید. دوم: ایکاش شما در انتقاد از این عبارت پیش قدم نمی شدید حال آنکه اگر ذره ای پژوهش کنیم متوجه نه تنها آقای مهاجرانی بلکه کسانی که کشور فروشی کردند، هم قطاران ایشان و همگی از جریان اصلاحات هستند. سوم: آقای مهاجرانی، شما که جیره خوار وهابیت هستید و از آن ها برای خرج مدارج تحصیلی فرزندانتان کمک مالی اخذ می کنید، چرا از کلمه دیوث سیاسی هراس دارید؟ چهارم: ایکاش آقای مهاجرانی در کنار انتقاد از آقای جوادی آملی، مصادیق کشور فروشی را معین می کردند و به جای کلمه دیوث، واژه ای را برای استفاده اهالی رسانه و پژوهش به کار می بردند تا بدانیم اگر دلواپس منافع ملی و مرزهای کشور شدیم، برای کشور فروشی و کشور فروشان چه واژه ای به کا ببریم تا حق مطلب ادا شود؟ پنجم: ایکاش آقای مهاجرانی با عذرخواهی در پیشگاه مردم ایران و به جای نشست و برخاست با وطن فروشان لندن نشین، دلواپس منافع کشور می شدند که دلواپسی برای مردم ایران، هزار بار شرف دارد به کشور فروشی توسط جیره خواران وهابی، لندنی و آمریکایی. http://www.mashreghnews.ir/fa/news/ 434871 - [1] http://mohajerani.maktuob.net/archives/ 2016/05/10/2040 .php - [2] [3] - من لا یحضره الفقیه، ج 3، ص 444. [4] - الکافی، ج 5، ص 537. [5] - وسائل الشیعه، ج 12، ص 309. [6] - وسائل الشیعه، ج 20، ص 328.
یکشنبه ، ۲۶اردیبهشت۱۳۹۵
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: بلاغ نیوز]
[مشاهده در: www.bloghnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]
صفحات پیشنهادی
زینت الوزرای اصلاحات اولین منتقد اصطلاح «دیاثت سیاسی» - پایگاه خبری مجلس مازندران
مازندمجلس زینت الوزرای دولت اصلاحات که در سال های اخیر جیره خوار وهابیون سعودی شده است اولین نفری بود که نسبت به استفاده از اصطلاح دیوث سیاسی توسط آیت الله جوادی آملی انتقاد کرد مازندمجلس گروه سیاسی مشرق - عطاالله مهاجرانی سال هاست که در حال خوش خدمتیبه انگلیس و عربستان استزینت الوزرای اصلاحات اولین منتقد اصطلاح «دیاثت سیاسی» - گام نیوز
عطا مهاجرانی وزیر دولت اصلاحات که در سال های اخیر جیره خوار وهابیون سعودی شده است اولین نفری بود که نسبت به استفاده از اصطلاحی سیاسی توسط آیت الله جوادی آملی انتقاد کرد به گزارش گام نیوز عطاالله مهاجرانی سال هاست که در حال خوش خدمتی به انگلیس و عربستان است و آخرین باری که نام ویتشکیل اولین جلسه مجمع نمایندگان استان مازندران+تصاویر - پایگاه اطلاع رسانی بلاغ مازندران
اولین جلسه مجمع نمایندگان استان مازندران با حضور ۹ نفر از منتخبین مازندران در مجلس شورای اسلامی دهم در بابلسر برگزار شد به گزارش بلاغ به نقل از عصرساری در این جلسه که عصر چهارشنبه در بابلسر برگزار شد منتخبین مازندران با بیان اهمیت اتحاد و همدلی برای پیشبرد اهداف توسعه ای مازنچهارمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر در آمل برگزار شد+تصاویر - پایگاه اطلاع رسانی بلاغ مازندران
رئیس جمعیت هلال احمر آمل گفت حضور پرشور اعضا و داوطلبان امدادگران و جوانان مشارکت کنندگان در مرحله شهرستانی انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر آمل با مشارکت ۷5 درصدی برگ زرینی بر دفتر این جمعیت افزود به گزارش بلاغ به نقل از سفیر هراز جمشید نیک زاد در حاشیه انتخابات مجمع جمعیت هلخبر خوش برای اندرویدی های 4.2 به بالا - پایگاه اطلاع رسانی بلاغ مازندران
کاربران اندروید در هنگام کار با هر برنامه ای در این سیستم عامل با انتخاب قسمتی از یک متن فورا دکمه ی ترجمه را روی صفحه نمایش خود می بینند به گزارش بلاغ گوگل سال گذشته قابلیت جدید و مفیدی را به اپلیکیشن اندرویدی Google Translate افزود که امکان ترجمه ی متن سریع را در هنگام استفعیادت حجت الاسلام آل هاشم از تکاور مدافع حرم ارتش در تهران + تصویر - پایگاه اطلاع رسانی بلاغ مازندران
به گزارش بلاغ حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز بربالین جانباز مدافع حرم سروان مهدی خزایی حضور یافت و از وی و دو تن دیگر از جانبازان مدافع حرم عیادت کرد بنابراین گزارش نماینده ولی فقیه در ارتش در عیادت از سهمایش تربیت مطهر در ساری برگزار شد - پایگاه اطلاع رسانی بلاغ مازندران
همایش یک روزه تربیت مطهر با حضور ۳۰۰ محقق معلم و استاد حوزه و دانشگاه از سراسر کشور در دانشگاه فرهنگیان مازندران در ساری برگزار شد به گزارش بلاغ به نقل از عصرساری تاجیک اسماعیلی قائم مقام دانشگاه فرهنگیان کشور امروز در اولین همایش ملی تربیت مطهر که در مرکز آموزشی این دانشگاه دروایتی از ترسناک ترین میدان تهران +عکس - پایگاه اطلاع رسانی بلاغ مازندران
دیگر خبری از چوبه دار و طناب و جسدهای آویزان نیست حالا خیلی وقت است که جایش را فضای سبز و سازه هلالی شکل فلزی پر کرده که دیگر کسی را یاد ماجرای اعدام در وسط میدان نمی اندازد با این حال هنوز قدیمی ها میدان را به نام قدیمی اش می شناسند اعدام دیروز و محمدیه امروز به گزارش بلاغپرورش ماهی در قفس یکی از راه های تحقق اقتصاد مقاومتی - پایگاه اطلاع رسانی بلاغ مازندران
رئیس جهاد کشاورزی بابلسر بر لزوم توجه به پرورش ماهیان دریایی در قفس تاکید کرد و گفت این محصول نسبت به سایر ماهی های دریا و رودخانه ها از کیفیت بهتری برخوردار است و در تحقق اقتصاد مقاومتی نیز نقش تاثیرگذاری دارد به گزارش بلاغ حسن رزاقی در گفت وگو با مشهدسر اظهار کرد با توجه بهلاریجانی انتصاب «علی عسگری» به ریاست رسانه ملی را تبریک گفت - پایگاه اطلاع رسانی بلاغ مازندران
رئیس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی انتصاب عبدالعلی علی عسگری به ریاست سازمان صدا و سیما را تبریک گفت و از زحمات رئیس سابق سازمان تشکر کرد به گزارش بلاغ در پیام علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی آمده است بسم الله الرحمن الرحیم جناب آقای دکتر عبدالعلی علی عسگری ریاست محتر-
گوناگون
پربازدیدترینها