تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819665688




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ربيعي از فرمول واعظي استفاده مي‌كند يا آخوندي؟


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ربيعي از فرمول واعظي استفاده مي‌كند يا آخوندي؟
نویسنده : اولاد آدم 
نماينده كارگران در شوراي عالي كار يك حرف جالبي مي‌زد كه نگو و نپرس! يعني آمده بود كه بگويد پس زمان مناسب اعطاي حق مسكن كارگران چه زماني است؟ كه فرصت را مناسب ديده بود و زده بود توي برجك وزير! يعني فقط يك سؤال كرده بود كه نشان مي‌داد حرف‌هاي وزير حرف است! يعني... اولاد آدم به كارگران حق مي‌دهد كه نماينده‌شان فرصت سوزي نكند و...
مي‌‌دانم كه مي‌دانيد كه وزير مي‌خواسته اين حق مسكن را از اول دوران تصدي‌اش تا‌كنون، هر ساله بدهد و نداده و چيز تازه‌اي نيست (و شايد بايد از فرمول واعظي استفاده كند!) بنابراين ابتدا به ماجراي برجك مي‌پردازم تا ببينيم در روزهاي بعد ربيعي چگونه چهره خود را ترميم مي‌كند و آيا كارگران به حملات استراتژيك خود ادامه مي‌دهند يا خير؟ و وزير تاكتيك اطلاعات‌دهي خود را عوض مي‌كند يا نه؟ شايد هم زمين را عوض كند؟ شايد هم ترك زمين!
نماينده كارگران در شوراي عالي كار گفته:‌«وزير كار صحبت از بيمه شدن 10 ميليون كارگر حاشيه‌نشين مي‌كند. تعداد كل بيمه‌شدگان تأمين اجتماعي 13 ميليون نفر طبق آمار است. يعني تا پيش از دولت تدبير و اميد 3 ميليون بيمه شده در اين كشور وجود داشته؟!»
مي‌بينيد كه استفاده از قاعده برهان خلف در بعضي جاها مچ آدم را مي‌گيرد! البته اولاد آدم مي‌خواست پيشنهاد بدهد كه ربيعي با همان فرمول واعظي برود و موضوع حق مسكن كارگران را فيصله دهد تا آنها با ذره‌بين به جان ساير نظريات و حرف‌هاي او نيفتند و اين بساط سؤال و جواب جمع شود و وزير اين سال آخري را با نام نيك تمام كند و كارگران هم خشنود كه بالاخره از ربيعي يك چيزي به آنها رسيده است!
مي‌دانم كه مانده‌ايد كه فرمول واعظي چيست و آيا فرمول واعظي با فرمول آخوندي يكي است؟ يعني واعظي هم زده است به ليبراليسم و آزادسازي با نان اضافه و نوشابه گازدار؟ يا مي‌خواهد در دامن همان مركانتليست‌ها بماند و خواب پوپوليسم را ببيند؟
اولاد آدم براي اينكه با آمدن اسامي ساير اعضاي كابينه تدبير و اميد و اينكه هر كدام فرمول اقتصادي و عملياتي منحصربه‌فرد خود را دارند، بحث تخطئه نشود، در همينجا به ارائه فرمول واعظي بسنده مي‌كند و از ربيعي مي‌خواهد با اتكا به اين فرمول برود و حق كارگران را بدهد و دعاي خير اولاد آدم را پشت سرش داشته باشد و عاقبت بخير شود!(و در ضمن حرف‌هايي نزند كه نتوان جمعش كرد!)
و اما فرمول واعظي چيست؟ وزير ارتباطات كه پيش از اين با درخواست مخابرات مبني بر تغيير تعرفه‌هاي مخابراتي با توجيه عدم ارائه طرح توسعه توسط اين شركت موافق نبود، با تغيير اعضاي هيئت مديره و حل اختلافات مديريتي اين شركت كه ۴۰ درصد سهام آن متعلق به دولت است، پس از سال‌ها تغيير موضع داده، با افزايش نرخ‌هاي مخابراتي موافقت و اعلام كرد هزينه 30 ريالي براي هر دقيقه مكالمه با تلفن ثابت و 500 هزار ريال براي خريد يك خط تلفن ثابت در شرايط كنوني كم است و بايد در آن تجديد‌نظر شود.  حالا فهميديد‌؟ شايد مشكل ربيعي هم همان مشكل واعظي باشد. بايد پيروزي دادن حق مسكن به نام خود ربيعي ثبت شود. بنابراين او بايد بزند و اعضاي شوراي عالي كار را عوض كند و بعدش اين حق مسكن ناچيز را بدهد تا كارگران فكر كنند شاخ غول را شكسته‌اند و ربيعي كاري كرده است كارستان! يعني چه كه اعضاي شوراي عالي كار بيايند و از وزير گاف بگيرند؟ وقتي مي‌گويد، 10 ميليون را بيمه كرده، آنها بايد يك چيزي بگذارند رويش تا وزير خوشحال‌تر شود. مثلاً بگويند ربيعي شكسته نفسي كرده و به‌جاي 20ميليون، گفته 10 ميليون!
اما اگر ربيعي بخواهد اعضاي شورا را عوض كند، بايد برود از كجا نيرو بياورد؟ مخصوصاً حالا كه همه دارند از فرمول واعظي تبعيت مي‌كنند! سيف دارد عوض مي‌كند. طيب‌نيا دارد عوض مي‌كند. نعمت‌زاده دارد عوض مي‌كند. اصلاً دارند همه مدل عوضي مي‌شوند.
اولاد آدم مي‌داند كه پاسخ به اين سؤال قدري دشوار است. كاش ربيعي از همان اول وعده حق مسكن كارگران را نمي‌داد يا همان زمان كه داد، مي‌برد به كابينه و مطرح مي‌كرد. آخر در فضاي پيشا برجامي، جواب منفي به كارگران منطقي‌تر بود تا در اين فضاي پسابرجامي!


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن