تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820268208




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تابش: ترویج نفرت در دستور کار رسانه های معاند نظام جمهوری اسلامی است


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: تابش: ترویج نفرت در دستور کار رسانه های معاند نظام جمهوری اسلامی است


مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با بیان اینکه ایران دومین میزبان پناهندگان در جهان است گفت: برخی رسانه های معاند نظام جمهوری اسلامی با سیاه نمایی، در صدد ترویج حس نفرت میان شهروندان ایرانی و مهاجرین افغانستانی هستند که حمایت از آثار هنری که بر همزیستی و نوع دوستی را میان دو ملت تاکید دارند، حائز توجه است.   به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، پس از انتشار خبر دیدار امروز فیلم سازان و دست اندرکاران جشنواره فیلم روح الله با سید حسن خمینی، یکی از خبرگزاری ها در خبری با تیتر " آیا فارابی از ضریب دادن و بازتاب خشونت در سینما حمایت می کند؟" تحلیلی را از سخنان علیرضا تابش ارائه داد که واکنش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی را در پی داشت. تابش نوشت: خبرنگار محترم حاضر در مراسم گویا فقط بخش اول سخن امروز مرا شنیده است. در سخنان کوتاه من ،نگاه امام خمینی به مهاجران افغانی و سیره ایشان مورد تاکید قرار گرفت.
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با بیان اینکه مهمانان مراسم امروز درباره جشنواره فیلم روح الله بحث و گفتگو کردند گفت: فیلمنامه ای هم که به دست ما رسیده بر همین نکته تاکید دارد که نگاه امام و نخبگان جامعه به پناه جویان افغانی ، چه بوده است .
علیرضا تابش ادامه داد: معتقدم رسانه ها و آثار هنری می توانند دو نوع نگاه به مهاجران و همزیستی شان را ترویج کنند . نوع دوستی و همدلی و در عین حال مصائب و دشواری های این پدیده و در نگاهی دیگر سیاه نمایی و حس نفرت را . نگاهی که متاسفانه در جامعه و حتی برخی رسانه های فارسی زبان خارج از کشور به آن دامن زده می شود.
وی در ادامه یادآور شد: ابراز همدردی اخیر آیت الله حاج سیدحسن خمینی درباره فاجعه ای که برای ستایش رخ داد تاثیرگذار بود.
تابش ادامه داد: با توجه به عشق و احترام افغانستانی ها به امام خمینی و رهبری معظم انقلاب ، همراهی شخصیت های ملی با این مصیبت قابل توجه است.به نظرم یادآوری این نکته در رسانه ها که رهبر فقید ایران در زمان جنگ تحمیلی و رهبری انقلاب در این دوره چگونه با مهاجران افغانستانی و فرزندانشان برخورد کرده و می کنند ، حس می شود.
وی ادامه داد: متاسفانه مدتهاست تلاشی جهت دار در رسانه های فارسی زبان با هدف شکاف و تفرقه و دشمنی میان دو ملت شروع شده است. رسانه ها و هنرمندان میتوانند با هوشیاری و درک درست این فاصله ها و دشمنی ها را کم کنند و پیامی روشن به جامعه بدهند.
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی همچنین گفت: احتمال خشونت و دشمنی افغانستانی ها علیه ایران را می شود پیش بینی کرد اما این فاجعه میتواند تا پنجاه سال دیگر رخ دهد. علتش نه فقط مسائل سیاسی و منطقه ای، و نه فقط جرم و جنایت دو ملت-مهاجران، میزبان- علیه هم هستند، بلکه رسانه ها بستر این جنگ را فراهم خواهند کرد.رهبران کشور و نخبگان و گروههای مرجع و رسانه ها نقش شان در این زمینه مهم است.


پنج شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن