تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رسول اكرم صلى الله عليه و آله گروهى را كه كشت و كار نمى كردند، ديدند و فرمودند: شم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803362631




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جلیلی: برخی اعضای لیست امید در انتخاب رییس مجلس مستقل عمل می‌کنند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: جلیلی: برخی اعضای لیست امید در انتخاب رییس مجلس مستقل عمل می‌کنند
عضو فراکسیون رهروان ولایت می‌گوید بهترین استراتژی آن است که دو فراکسیون مجلس دهم بر سر مناصب و پست‌های این مجلس به ائتلاف و توافق برسند.
به گزارش نامه نیوز ، اسماعیل جلیلی نماینده مسجد سلیمان در مجلس در گفت و گو با خبرآنلاین با اشاره به اینکه وزن‌کشی سیاسی در انتخابات هیات رییسه مجلس دهم به ائتلاف احتمالی بین دو جریان اصلی مجلس آتی دارد، گفت: در مجلس دهم هیچکدام از دو جریان اصولگرایان و مجموعه حامیان دولت -اعتدالیون و اصلاح‌طلبان- اکثریت مطلق را ندارند. لذا هرنوع وزن کشی سیاسی در انتخابات هیات رییسه و دیگر پست‌های مجلس به ائتلافی که شاید بین این دو جریان شکل بگیرد بستگی دارد.


وی تصریح کرد: بهترین حالت این است که دو جریان با توافق و ائتلاف کارها را پیش ببرند. البته ممکن است یک استثنا در انتخاب رییس مجلس قائل شوند ولی در دیگر پست های هیات رییسه یا ریاست کمیسیون‌ها و ... توافق و ائتلاف دو فراکسیونی بهترین گزینه برای دو جریان است. در این شرایط می‌توانند در حالت متعادل کارهای مجلس را خصوصا در بررسی و تصویب طرح‌ها و لوایح مهم پیش ببرند و از ظرفیت همدیگر در پیشبرد درست مجلس بهره بگیرند تا مجلس درگیر مشکلات و تنش سیاسی مانند مجلس فعلی نشود.


این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید براینکه وزن سیاسی دو فراکسیون به هم نزدیک است، ادامه داد: لذا تلاش‌ها تا آخرین لحظات ادامه دارد. البته یک نکته مهم این است که برخی افرادی که با لیست امید بالا آمدند رویکردشان در انتخابات رییس مجلس معطوف به لیست امید نخواهد بود و مستقل از تصمیمات فراکسیون امید رفتار خواهند کرد. مستقلین هم که هنوز به صورت شفاف موضع خود را اعلام نکردند که قرار است در مسیر فراکسیون فراگیر حرکت کنند یا فراکسیون امید. لذا یک وضعیت ویژه در بعد وزن کشی سیاسی را در مجلس دهم شاهد خواهیم بود.


عضو فراکسیون رهروان ولایت با تاکید براینکه اگر بین دو کاندیدای ریاست مجلس توافقی صورت بگیرد اقدام مناسبتری است، اظهار داشت: ظرفیت های مجلس فقط در کرسی ریاست آن نیست بنابرین اگر توافق شود تا از رقابت جلوگیری شود اقدام هوشمندانه‌ای است.


وی افزود: شرایط فعلی بیانگر پیشی گرفتن آقای لاریجانی است و بهتر بودن شرایط به نفع اوست. اما تا زمانی که نمایندگان روی صندلی خودشان ننشینند و حس و حال نمایندگی به آنها دست ندهد و دست به انتخاب نزنند نمی توان در این مورد قضاوت کرد. در این رابطه نباید فراموش کرد هر دو گزینه ریاست مجلس مبنایشان بر تعامل با دولت است لذا این پیروزی برای دولت است که هیچ کاندیدای مخالف دولتی برای ریاست مجلس وجود ندارد.


جلیلی درخصوص گرایش برخی منتقدان دیروز لاریجانی به سمت حمایت از وی در کاندیداتوری برای ریاست مجلس نیز اظهار داشت: در عالم سیاست جریانات سیاسی سعی می‌کنند سهم خودشان را در معادلات افزایش دهند، وقتی اقلیت می شوند و قدرت رقابت جدی را ندارد از راهبرد و استراتژی ادغام استفاده می کنند و در دل یک فراکسیون بزرگتر حل می شوند. به همین علت هم اسم فراکسیون اصولگرایان را فراگیر انتخاب کردند. از این طریق این گروه های اقلیت هم می توانند با کمترین هزینه نقشی را در توزیع قدرت سیاسی مجلس کسب کنند.


این چهره اصولگرای مجلس تاکید کرد: در مجلس فعلی هم شاهد بودیم که دوستان حامی دولت و اصلاح طلبان در قالب فراکسیون رهروان عمل می کردند تا از این طریق با کمترین تنش و اصطکاک در مناسبات سیاسی مجلس نقش ایفا کنند.






منبع: خبرآنلاین


۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن