تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر كس فكرش به جايى نرسد و راه تدبير بر او بسته شود، كليدش مداراست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820779814




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خبر خوش براي بيماران صرعي


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: خبر خوش براي بيماران صرعي
متخصص مغز و اعصاب از انجام نخستين نقشه‌برداري از مغز از طريق گذاشتن الكترود در مغز خبر داد و گفت: براساس اين نقشه‌برداري محل دقيق تشنج در بيماران مشخص مي‌شود.
سيد‌سهراب هاشمي فشاركي در رابطه با گذاشتن الكترودهاي مغز براي پيدا كردن محل دقيق تشنج اظهار شد: يك دهه قبل جراحي درمان بيماران مبتلا به تشنج در ايران آغاز شد و در آن زمان پزشك به صورت فردي به جراحي‌هايي كه خطر آسيب به اندام‌هاي حياتي مانند گفتار، حركت، تفكر و. . . را نداشت، مي‌پرداخت.  وي با بيان اينكه اين نوع جراحي با موفقيت انجام مي‌گرفت، افزود: البته اين عمل تنها براي بيماراني كه كانون تشنج در آنها مشخص بود، انجام شده و ساير بيماران قابل درمان نبودند. 

اين نورولوژيست با اشاره به اينكه بسياري از بيماران طي روز يا هفته به صورت مكرر دچار حملات صرع مي‌شوند، ادامه داد: در بسياري از كشورها براي اين دسته از بيماران نيز روش‌هاي جراحي با مشاركت تيم‌هاي مختلف پزشكي انجام مي‌شود، اما متأسفانه در كشور ما به دليل فقر سواد يا امكانات، اين جراحي امكان‌پذير نبود.  عضو تيم جراحي صرع بيمارستان پارس يادآور شد: خوشبختانه امروز با افزايش آگاهي و سطح دانش پزشكان اين امكان در كشور ما فراهم شد و امروز شاهد انجام دو جراحي بزرگ گذاشتن الكترودهاي مغز براي پيدا كردن محل دقيق تشنج خواهيم بود.  هاشمي فشاركي اضافه كرد: براي انجام عمل دو بيمار از جانب پزشكان به عنوان كانديدا انتخاب شده كه يك نفر آنها هر روز دچار حملات مكرر تشنج و ديگري در هر هفته دچار اين مشكل مي‌شود.  اين نورولوژيست با اشاره به اينكه الكترودها يك چهارم نيمكره مغز را پوشانده و از اين طريق نقشه‌برداري از مغز فراهم مي‌شود، افزود: الكترودهاي به كار گرفته شده وارداتي است البته دو تيم نيز براي توليد داخلي اين الكترودها آغاز به كار كرده‌اند.




تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن