تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):چه چيزى مانع توست كه زندگى پسنديده و مرگ با سعادت را داشته باشى، چرا كه من براى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821254453




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ملت ایران و ژاپن قربانی سلاح های کشتار جمعی بوده اند


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: ملت ایران و ژاپن قربانی سلاح های کشتار جمعی بوده اند


معاون حقوقی و امور بین الملل وزارت امور خارجه گفت: ملت های ایران و ژاپن که قربانی سلاح های کشتار جمعی بوده اند و آثار و نتایج جنگ بر زنان و کودکان را تجربه کرده اند، زمینه های مناسب همکاری را برای توسعه پایدار دارند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، عراقچی در نخستین نشست مشترک ایران و ژاپن بیان کرد: سیاست های صلح طلبانه دو کشور علیه اشاعه سلاح های کشتار جمعی، زمینه خوبی را برای همکاری های ایران و ژاپن در سطوح دولتی، مردمی و سازمان های غیردولتی فراهم آورده به گونه ای که افق همکاری در حوزه زنان و کودکان روشن تر است.
معاون وزیر امور خارجه افزود: جای تاسف بسیار است که اکنون خشونت و افراط گرایی به عنوان بزرگترین دشمن توسعه پایدار باعت شده است تا پیشرفت و ارتقای زنان در مناطق درگیر مناقشه در خاورمیانه و به ویژه در فلسطین، سوریه، عراق و یمن کاهش یابد و در برخی موارد حتی متوقف شده است.
وی گفت: در آستانه برنامه ریزی و تلاش جامعه بین الملل برای تحقق شعار "آینده ای که می خواهیم " زنان این کشورها شاهد متلاشی شدن خانواده های خود در جریان حملاتی اند که با نابودی زیرساخت های ملی و گسترش ناامنی آنان و کودکانشان را بی خانمان و سرگردان کرده و در معرض مرگ و معلولیت، گرسنگی و محرومیت از آموزش، فقر و مهاجرت اجباری قرار داده است.
عراقچی اضافه کرد: چالش هایی که تاثیرات منفی خود را تا سال ها و حتی نسل ها بر زنان و کودکان این کشورها بر جای خواهد گذارد.
وی افزود: واقعیت آن است که توسعه پایدار جهانی منوط به صلح پایداراست و در فضای جنگ و نا امنی، خشونت و افراطی گری و فقر و عقب ماندگی، فرصتی برای توسعه و توانمند سازی انسان ها باقی نخواهد ماند.
معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران تقویت همکاری های دو و چند جانبه به منظور مقابله با موانع توسعه پایدار را اولویت اصلی در سیاست خارجی خود می داند و آمادگی خود را برای تقویت همکاری با دیگر کشور ها به ویژه ژاپن اعلام می کند.
عراقچی که سفیر سابق ایران در ژاپن بوده است، افزود: اطمینان دارم که زنان حامی صلح در ایران، زنان ژاپنی را در کنار خود دارند و اکنون حضور خانم آبه در این نشست گویای پیام همکاری بین دو کشور برای صلح و دوستی در عصر جدید است.
وی دربخش دیگری از سخنانش به میهمانان گرامی از سرزمین آفتاب تابان " خوشامد گفت و از برگزارکنندگان این نشست برای فراهم آوردن فرصت گفتگو و تبادل تجربیات و بیان دیدگاه ها میان نمایندگان دو ملت بزرگ ایران و ژاپن قدردانی کرد.
عراقچی گفت: از این که روابط دو اندیشکده بنیاد صلح "ساساکاوا" و "دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی" به گونه ای است که نشست های خود را با حضور مقامات بلند پایه از دو کشور برگزارمی کنند، بسیار خشنودم.
وی با اشاره به برگزاری مراسم چای سنتی ژاپنی و روش پوشیدن کیمونو در ایران افزود: این روابط در زمان سفارت اینجانب در توکیو آغاز شد.
معاون وزیر امور خارجه افزود: شاهزاده "میکاسا" عموی امپراتور ژاپن از علاقه مندان به تاریخ و فرهنگ و هنر ایران است .
وی گفت: محققان ژاپنی در خصوص مسائل اجتماعی و فرهنگی ایران تحقیقات وسیعی انجام داده اند و جالب آن که در این میان نقش بانوان استاد و ایران شناس بسیار شاخص است.
عراقچی افزود: در راس این اساتید خانم "آمیکو اوکادا" قرار دارد که از پیشکسوتان این حوزه است و شامل جوان ترهایی همچون خانم "آیانو ساساکی" و خانم "بوکو فوجیموتو" می شود که از آثار سعدی و نظامی و خیام و شاهنامه فردوسی گرفته تا آثار نویسندگان معاصر همچون صادق هدایت، جمال زاده و جلال آل احمد را به زبان ژاپنی ترجمه کرده اند.
وی افزود: روابط دو ملت ایران و ژاپن قدمتی بیش از هزار سال دارد و تعاملات انسانی آنها به واسطه جاده ابریشم همواره برقرار بوده، همین علت است که قرابت های فرهنگی بین دو ملت با وجود قرار گرفتن در دو انتهای شرق و غرب آسیا بسیار زیاد است.
عراقچی گفت: فرهنگ اصیل شرقی در هر دو ملت بروز و ظهور دارد و اشتراکات زیادی را بین دو طرف ایجاد کرده است، فرهنگی که از ویژگی های آن تلاش برای حفظ هویت شرقی، استحکام خانواده، حاکمیت اخلاق و از همه شناخته شده تر نوع دوستی و صلح طلبی است.
وی افزود: از مثال های بارز این شباهت فرهنگی، روحیه حق طلبی و حمایت از ضعیفان است که در ژاپن "سامواریی" ها را و در ایران "عیاران و جوانمردان" را پدید آورده است.
عراقچی تصریح کرد: مناسبات نزدیک و خوب ایران و ژاپن ریشه هایی بس عمیق تر از نفت و انرژی ایرانی و یا خودرو و  فناوری های نوین ژاپنی دارد.
وی گفت: روابط اقتصادی دو کشور که اکنون و پس از رفع تحریم ها در مسیر تحولی بنیادین قرار گرفته، میوه ای  که بر درخت روابط انسانی و فرهنگی دو کشور روییده است.
عراقچی افزود: جای خوش وقتی است که ملاقات های چند باره سران دو کشور در حاشیه اجلاس های بین المللی تا آن میزان مفید بوده است که به سفر قریب الوقوع جناب آقای "آبه" نخست وزیر محترم ژاپن به تهران منجر می شود.
معاون وزیر امور خارجه گفت: سفرها و ملاقات های وزرای خارجه دو کشور نیز استمراز یافته و مناسبات سیاسی دو کشور را تثبیت کرده است.
عراقچی افزود: با تشکیل شورای همکاری ایران و ژاپن، امضای سند حمایت متقابل از سرمایه گذاری، سفر وزیر اقتصاد ایران به توکیو، سفرمقامات وزارت تجارت ژاپن به تهران زمینه عملی شدن ظرفیت های بالقوه در روابط دو کشور را فراهم کرده است.
سفیر سابق ایران در ژاپن گفت: برگزاری نشست حاضر، تلاش دیگری در مسیر تحول بنیادین مناسبات دو کشور در حوزه اجتماعی و مردمی به ویژه زنان است و استقبال معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نشانه اراده و آمادگی طرف ایرانی برای آغاز این مسیر است.
وی افزود: آرمان برقراری توسعه پایدار به عنوان برآیند نهایی اهداف 2030 بر مبنای توسعه اقتصادی، اجتماعی و محیط زیست پایدار استوار است و این سه هر کدام به نوبه خود به سطح مشارکت فعال جمعیت زنان بستگی دارند.
عراقچی اضافه کرد: بی شک دست یابی اهداف توسعه پایدار به صورت موازی و همزمان ، بدون حضور فعال، متناسب و متوازن زنان در تمام زمینه ها ممکن نخواهد بود.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر پشتوانه اعتقادی خود مبنی بر برابری زن و مرد در شان و کرامت انسانی که در اصول 20 و21 قانون اساسی تجلی یافته، در 37 سال گذشته به ارتقای جایگاه زنان و توانمند سازی آنان اهتمام بسیاری کرده و در برنامه های توسعه ای خود همواره این امر را مورد توجه قرار داده است.
عراقچی گفت: رشد چشمگیر سطح مشارکت زنان در تمامی حوزه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نتیجه این رویکرد بوده است.
 


دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن