تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818842998




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دفترچه خاطرات سارق حرفه‌اي راز 100 سرقت را بر ملا كرد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: دفترچه خاطرات سارق حرفه‌اي راز 100 سرقت را بر ملا كرد
سارق حرفه‌اي كه علاقه به خاطره‌نويسي داشت، تمام سرقت‌هاي چند ساله‌اش را در دفترچه خاطراتش ثبت كرد...


سارق حرفه‌اي كه علاقه به خاطره‌نويسي داشت، تمام سرقت‌هاي چند ساله‌اش را در دفترچه خاطراتش ثبت كرد. وقتي اين دفترچه به دست مأموران افتاد راز 100 سرقت بر ملا شد.
به گزارش خبرنگار ما، چندي قبل مردي به اداره پليس رفت و از سرقت خودرواش شكايت كرد. شاكي گفت: من كارمند اداره‌اي هستم. شب قبل پس از پايان كارم به خانه‌ام در غرب تهران رفتم و خودروام را داخل كوچه پارك كردم. صبح وقتي به داخل كوچه آمدم تا با خودروام به محل كارم بروم، متوجه شدم خودروام به سرقت رفته است.
پس از طرح اين شكايت تيمي از كارآگاهان براي رسيدگي به پرونده به دستور قاضي دادسراي ويژه سرقت وارد عمل شدند. در حالي كه تحقيقات براي شناسايي سارق يا سارقان خودرو ادامه داشت، مأموران با شكايت مشابهي روبه‌رو شدند كه نشان مي‌داد، سارقان باند حرفه‌اي هستند كه در مناطق غرب و شمال تهران در نيمه‌هاي شب دست به سرقت خودرو و لوازم خودرو مي‌زنند.
در حالي كه اين فرضيه براي كارآگاهان قوت گرفته بود كه دزدان حرفه‌اي به صورت سريالي شبانه در اين مناطق دست به سرقت مي‌زنند، مأموران دو سارق جوان را هنگام سرقت لوازم خودرو در مناطق شمالي پايتخت دستگير كردند. سارقان كه چندين سابقه كيفري در پرونده‌شان ثبت شده بود، در بازجويي فقط به چهار مورد سرقت خودرو و لوازم خودرو اعتراف كردند. در نهايت پرونده دو متهم پس از صدور قرار مجرميت از سوي داديار سابق شعبه اول دادسرا به دادگاه فرستاده شد. در حالي  که هر روز به تعداد شاكيان دو سارق افزوده مي‌شد، پرونده دو متهم به دليل نقص تحقيقات از سوي دادگاه برگشت داده شد. اين بار وقتي قاضي سيد محمود محمدي، داديار شعبه اول دادسراي ناحيه 34 پرونده را مورد بررسي قرار داد، متوجه شد سارقان حرفه‌اي كه چندين سابقه سرقت سريالي خودرو در پرونده‌شان ثبت شده سعي در پنهان كردن سرقت‌هاي خود دارند. از آنجا كه اين فرضيه براي داديار قوت گرفته بود كه سارقان به صورت باندي دست به سرقت مي‌زنند، دستور بررسي فني پرونده دو متهم را صادر كرد. همچنين قاضي پرونده دستور داد تا از منزل و مخفيگاه دو متهم تفتيش شود.
وقتي مأموران پليس پاي در منزل سارق سابقه‌دار گذاشتند، علاوه بر كشف چندين لوازم سرقتي دفترچه خاطرات سارق حرفه‌اي را كه داخل كمدي به صورت مخفيانه جاسازي كرده بود، كشف كردند. مأموران ابتدا فكر كردند اين دفترچه كه قديمي به نظر مي‌رسيد، خاطرات خانوادگي، دوران جواني و سفرهاي سارق است، اما وقتي دفترچه را به دقت مطالعه كردند، راز سرقت‌هاي سريالي سارق را كشف كردند. بررسي‌ها نشان داد سارق جوان كه چندين سال قبل باند پنج نفره سرقت خودرو و لوازم داخل آن را در پايتخت تشكيل داده، تمام سرقت‌هاي خود را به صورت روزانه ثبت كرده است. سارق خاطره‌نويس حتي در دفترچه خاطراتش ساعت سرقت‌ها و مكان سرقت‌ها را هم نوشته بود. وي خريدها و تفريحات و خوشگذراني‌هايش را با پول‌هاي سرقتي هم در دفترچه خاطراتش آورده بود. در ادامه مأموران دفترچه خاطرات سارق را براي بررسي در اختيار قاضي پرونده قرار دادند. بررسي‌هاي قاضي نشان داد، سارق جوان كه ميثم نام دارد در بازجويي‌ها سه همدست خود را لو نداده تا راز دهها سرقتش بر ملا نشود. سپس ميثم دوباره براي بازجويي به دادسرا منتقل شد. وي ابتدا حرف‌هاي قبلي خود را تكرار كرد، اما وقتي با دفترچه خاطراتش روبه‌رو شد، به صد فقره سرقت با همدستانش اعتراف كرد. وي در حالي كه شوكه شده بود، گفت: مدتي قبل با چهار نفر از دوستانم باند سرقت را تشكيل داديم. از آنجايي كه خيلي به خاطره‌نويسي علاقه داشتم، همان ابتدا دفترچه خاطراتي خريدم و تصميم گرفتم تمام خاطرات و حتي سرقت‌هايم را هم در آن بنويسم. من تك‌تك سرقت‌‌هايم را در دفترچه خاطراتم نوشتم تا هميشه در يادم بماند، اما به دليل اينكه تمام راز‌هاي زندگي‌ام در آن ثبت شده بود، در جاي امني مخفي كردم و هرگز فكر نمي‌كردم، اين دفترچه به دست مأموران پليس بيفتد و راز سرقت‌هايم بر ملا شود. من تمام سرقت‌هايي كه در دفترچه خاطراتم نوشته شده قبول دارم. وي در پايان گفت: ما پس از سرقت، خودروها را اوراق مي‌كرديم و لوازم آن را به صورت تكي مي‌فروختيم تا گرفتار نشويم.
پس از اين اعتراف، مأموران سه همدست ديگر سارق را شناسايي و بازداشت كردند. همدستان متهم در بازجويي‌ها به دهها سرقت اعتراف كردند. تحقيقات از متهمان به دستور قاضي محمدي ادامه دارد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن