تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه براى من است و من پاداش آن را مى‏دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802806922




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پزشكيان: دولت قبل بايد محاكمه مي شد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: پزشكيان: دولت قبل بايد محاكمه مي شد
نماينده مردم تبريز در مجلس شوراي اسلامي، همراهي مجلس نهم در اجراي خلاف قانون هدفمندي يارانه با دولت گذشته را نهادينه كردن بي قانوني دانست و گفت: دولت قبل بايد در اين باره محاكمه مي شد.
به گزارش نامه نیوز، مسعود پزشكيان روز چهارشنبه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار سياسي ايرنا، درباره اجراي قانون هدفمندي يارانه ها افزود: دولت سابق در اجراي هدفمندي يارانه ها خلاف بيّن داشت.
وي ادامه داد: طبق قانوني كه خودشان نوشته بودند بايد 10 درصد از خالص هدفمندي به بخش بهداشت و درمان براي كمك به قشر ضعيف جامعه و مناطق محروم اختصاص مي يافت و از 90 درصد باقي مانده بايد نيمي از آن به مسائل تامين اجتماعي و محرومان و مقداري هم به صورت يارانه نقدي پرداخت مي شد.

نماينده مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: از 50 درصد باقي مانده نيز مي بايست 30 درصد به صنعت و كشاورزي كمك مي شد تا افزايش قيمت ، آن ها را زمينگير نكند و 20 درصد هم به ادارات دولتي به خاطر افزايش هزينه ها پرداخت شود.
پزشكيان افزود: دولت سابق علاوه بر برداشت 100 درصدي از منابع يارانه ها، 30 تا 40 درصد هم از جاي ديگر برداشت و به صورت يارانه نقدي پرداخت كرد.
منتخب مردم تبريز در مجلس دهم گفت: اين خلاف قانون بود؛ يك نفر هم به آن ها نگفت كه چه كسي به شما اجازه اين كار را داده است. اين مصداق همان همكاري مجلس نهم با اجراي خلاف قانون است.

**دولت قبل بايد محاكمه مي شد

پزشكيان در ادامه افزود: پول صنعت و كشاورزي را ندادند؛ از منابع ديگر پول برداشت كردند تا يارانه را پرداخت كنند. اگر از همان ابتدا مجلس و قوه قضاييه درست نظارت مي كردند، دولت قبل بايد محاكمه مي شد.
وي خاطر نشان كرد: اگر قانون يارانه ها هدفمند است، بايد پول را به نيازمندان مي دادند. دولت سابق پول را به طور مساوي در جامعه پخش كرد؛ در صورتي كه بيت المال بايد به كساني كه نيازمندترند برسد، زيرا بخش توانمند جامعه منابعي مانند راه، سوخت و انرژي برق و گاز و ... را بيشتر از محرومان استفاده مي كند.
اين نماينده مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد: ما در دوره قبل به برخي از دولتمردان در كميسيون تلفيق اعتراض مي كرديم كه چرا خلاف قانون عمل مي كنيد؟ مي گفتند ما نمي توانيم در مقابل رئيس جمهوري بايستيم، اما اكنون در اين دوره به دولت يازدهم مي گويند چرا يارانه 24 ميليون نفر را مي خواهيد قطع كنيد؟
پزشكيان گفت: برخي افراد به دنبال اين هستند كه در فضاي جامعه اين طور برداشت شود كه دولت سابق يارانه ها را به همه پرداخت كرد، اما دولت يازدهم يارانه بخشي از جامعه را مي خواهد قطع كند. اين عدم شفافيت و سياسي كاري ها و طرفداري هاي غيرمنصانه بسيار زشت است.

**مجلس نهم علاوه بر سياستگذاري هاي نادرست، ناظري ناتوان بود

عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس گفت: مجلس نهم و دولت سابق هم در روش و هم در اجراي قانون، خلاف و اشتباه عمل كردند. اين دليل روشني است كه در مجلس هم يك سياستگذار درست نبوديم و از طرفي ناظري ناتوان بوديم.
پزشكيان به سخن رئيس دولت سابق كه «قانون برنامه چهارم را قبول ندارم» اشاره كرد و افزود: قانوني كه مجلس و شوراي نگهبان تصويب و تاييد كرده بودند، يك نفر از راه رسيد و گفت من قبول ندارم و اجرا هم نكرد و مجلس هم با وي برخورد نكرد، اين چه مجلسي است؟ ما مجلس هايمان از اين قبيل بوده اند.

**نتيجه همراهي مجلس با اجراي خلاف قانون، نهادينه كردن بي قانوني است

نماينده مجلس نهم، نوشتن قانون و نظارت بر اجراي قانون را از وظايف اصلي مجلس عنوان كرد و ادامه داد: گاهي مجري، قانون را اجرا نمي كند و دقيقا همان نهادي كه بايد نظارت كند با آن مجري همراهي مي كند و نتيجه آن نهادينه شدن بي قانوني در كشور است.
پزشكيان افزود: اگر سياستگذاري و قانون درست باشد، به سرعت تغيير نمي كند و چند ماه بعد يك تبصره به آن اضافه نخواهد شد. اگر به آن قانون صحيح، درست نظارت كنيم، وضعيت اقتصاد، فرهنگ و كشاورزي درست خواهد شد.
وي با اشاره به عملكرد كميسيون بهداشت و پزشكي در مجلس نهم گفت: بسياري از قوانين كه تصويب كرده بوديم يا اجرا نشد يا اشتباه اجرا شد و كميسيون بهداشت نيز با اين روش همراهي كرد كه نتيجه آن يك شكاف عميق در بهداشت و درمان و مكانيسم هاي پرداخت بين مصارف و منابع است. مصرف ما در كشور به شدت بالا رفته و منابع ما در اين حوزه كفاف نمي دهد.

وي عدم نظارت بر بازار و اختلاف درآمدها را علت افزايش نارضايتي درون سازماني عنوان كرد و افزود: بحث پرداخت و دريافت نيست، بلكه وقتي شكاف وجود دارد نارضايتي ايجاد مي كند.
عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس نهم گفت :تدوين برنامه راهبردي براي كميسيون يا هر مجموعه اي ضروري است، اما ما آن را نيز پس از برگزاري جلسات متعدد و مذاكرات رها كرديم.

**مسير مجلس دهم همان مسير قبل باشد،‌مشكلي حل نخواهد شد

پزشكيان در ادامه گفت: اگر مسير را بر اساس يك راهبرد مشخص علمي طي نكنيم، همين مي شود. 38 سال از انقلاب مي گذرد هنوز در روستاها مشكل داريم، هنوز در كشور مشكل راه، آب، صنعت، فرهنگ و بيكاري وجود دارد. مگر مي شود نقشه راه درست بكشيم ولي ساختمان كج به وجود بيايد. مگر مي شود در راه درست حركت كنيم، اما به هدف نرسيم. غير از اين نيست كه يا راه را بلد نيستيم يا اصلا دنبال رفتن و رسيدن به هدف نيستيم.
وي تاكيد كرد: مجلس دهم به شرطي اينگونه نخواهد بود كه مسير را عوض كنيم و اين گونه عمل نكينم، اگردر مجلس نمايندگان تغيير كنند اما مسير همان باشد، هيچ مشكلي حل نخواهد شد.

**اگر فضا مناسب باشد نامزد هيات رئيسه مي شوم

وي درباره نامزدي خود براي رياست و عضويت در هيات رئيسه مجلس دهم افزود: اگر فضا و جو مناسب و مساعدي در مجلس فراهم باشد كه بتوانم كاري انجام دهم و كمكي بكنم، شايد نامزد بشوم، اما از اصول و چارچوب خود خارج نمي شوم.

**سامانه دفاعي را قوي تر پيش ببريم

نماينده مردم تبريز در مجلس شوراي اسلامي همچنين درباره توانمندي هاي دفاعي كشور نيز اظهار داشت: نبايد براي همه دندان نشان دهيم و در ضمن ثبات، قدرت و استقلال را بايد حفظ كنيم و سامانه هاي دفاعي را قوي تر پيش ببريم.
پزشكيان افزود: لزومي ندارد شاخ و شانه بكشيم؛ اكنون دراين فضا نياز به سرمايه گذاري داريم.
منتخب مردم تبريز در مجلس دهم ادامه داد: البته اين بدان معنا نيست آمريكا خواهد آمد و براي رشد و پويايي ما كار مي كند؛ آمريكا دستش برسد پدر ما را در مي آورد؛ اما دنيا دنبال رابطه است و اين رابطه بايد برد – برد باشد.
اين نماينده مجلس خاطر نشان كرد: يك عده در اين مملكت دلشان نمي خواهند دولت موفق شود و مدام مي گويند ديديد ما گفتيم نمي شود.

** حضور مقامات كشورهاي مختلف پس از برجام با دوران 8 ساله گذشته قابل مقايسه نيست

منتخب مردم تبريز در مجلس دهم با ارزيابي سياست خارجي، برجام و حضور سرمايه گذاران خارجي در كشور گفت: بايد از فرصت به وجود آمده برجام استفاده كنيم؛ بسياري از كشورها آمده اند و خواهان رابطه هستند؛ مقايسه حضور تعداد مسئولان رده بالاي كشورهاي مختلف بعد از برجام با دوران 8 ساله گذشته قابل مقايسه نيست و چندين برابر بيشتر شده است؛ كشورهايي كه ما را قبول نمي كرند، اكنون به ديدار ما مي آيند.

** دولت يازدهم توانست انسجام جهاني برضد ايران را بهم بريزد

پزشكيان تصريح كرد: اما عده اي بستري را ايجاد مي كنند كه سرمايه گذاري شكل نگيرد تا بگويند اينها ناموفق بوده اند ؛ موفقيت از اين بالاتر نيست كه دولت توانسته انسجام و وحدت جهاني عليه ايران را به هم بريزد و اين موضوع را حتي در درون آمريكا شقه شقه كند.
وي اضافه كرد: چه سياستي بالاتر از اينكه ما وحدت جهان عليه تحريم ها و تهديدها براي نظام را به هم ريختيم و حتي استقبال سرمايه گذاري ايجاد كرديم؛ حالا آنها كه نمي خواستند اين اتفاق بيفتد هر روز حرفي علم مي كنند تا اين دستاورد تاريخي را به مسئله اي خائنانه تبديل كنند.
اين نماينده مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: ما داريم بستر را براي سرمايه گذاري، نامناسب مي كنيم و جوي ايجاد مي كنيم كه سرمايه گذار بترسد و حضور نيابد؛ كسي هم در جامعه اي كه چنين باشد، حضور پيدا نمي كند؛ اگر مي خواهيم سرمايه گذاري صورت گيرد بايد يكصدا و منسجم باشيم.

** شيوه فعلي گزينش و احراز صلاحيت، عاملي براي ناكارآمدي مجلس

اين نماينده مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از اين گفت و گو درباره علل حل نشدن مشكلات نيز اظهار داشت: علت اينكه مشكلات جامعه را نتوانستيم حل كنيم اين است كه نمايندگاني كه بعد از دوره هاي اول به مجلس شوراي اسلامي وارد شدند، ديگر آن سوابق مبارزاتي، توانمندي ها و تجربه ها را نداشتند و امتحان نداده ها به مجلس راه پيدا كردند.
پزشكيان افزود: اگر روند انتخاب مجلس اول تا نهم را بر اساس سوابق مبارزاتي، جايگاه علمي، اعتقادي و اجتماعي نمايندگان بررسي كنيم، مي بينيم نمايندگان كه بعد از دوره هاي اول، وارد مجلس شدند هيچ كدام از آن ويژگي ها و تاثيرات اجتماعي را ندارند.

وي با بيان اين كه نمايندگان آن دوران در كشور شناخته شده بودند، افزود: آنها تاثيرات عميقي در منطقه كاري خود، در سطح ملي و حتي در منطقه خاورميانه داشتند، ولي نمايندگاني كه در دوره هاي بعدي در مجلس حضور خواهند داشت آن سوابق را ندارند و نفوذ كمتري هم دارند. نتيجه اين كه برونداد و تاثيرگذاري چنين مجموعه اي را در حل مشكلات جامعه به راحتي مي توان پيش بيني كرد و به دست آورد.

عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس نهم با اشاره به روند گزينش ها و رد صلاحيت ها نيز گفت: ما به دنبال آدم هايي هستيم كه هيچ اشتباهي نكرده باشند و غلط ننوشته باشند، اين ها كساني هستند كه هيچ وقت كاري انجام نداده اند و اصلا ديكته اي ننوشته اند.
پزشكيان افزود: اگر كساني هم كه كاري انجام داده باشند را تاييد كنيم به دنبال اشتباهات آنها هستيم و آن اشتباه را بزرگ مي كنيم تا او را حذف كنيم. همين آدم هايي را كه تاييد كرده ايم را در دوره هاي بعد رد مي كنيم و آدم هاي جديد را تاييد مي كنيم. اين يك حلقه معيوب است كه روز به روز بزرگتر مي شود و ما را به سوي افول سوق مي دهد.

**در مجلس دهم بايد با روش علمي و رو به جلو حركت كنيم

پزشكيان درباره آينده فعاليت مجلس دهم نيز گفت: ما در مجلس بايد، در قدم اول با يك روش علمي رو به جلو حركت كنيم تا به مشكلات جامعه پاسخ دهيم، اما اگر با سياست بازي جلو برويم، نه تنها مشكلات حل نمي شود بلكه نتيجه آن همين چيزهايي است كه در جامعه مي بينيم.
وزير پيشين بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با انتقاد از فضاي تخريب و عيب يابي در كشور گفت: برخي به جايي اينكه همدلي و همياري ايجاد كنند، به دنبال يافتن و بزرگ كردن معايب براي خراب كردن و ساقط كردن دولت هستند. اين اتفاقات به جايي كه همياري و همكاري در كشور به وجود بياورد انسجام دروني را ضعيف تر مي كند و نتيجه آن اختلاف و استيضاح در مجلس مي شود.

**شانس عارف و لاريجاني براي كسب كرسي رياست مجلس برابر است

نماينده مردم تبريز در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به عدم شفافيت لازم در روند مذاكرات و شرايط توافقات و تعاملات براي به دست آوردن كرسي رياست مجلس دهم گفت: شانس عارف و لاريجاني براي رياست مجلس برابر و پنجاه – پنجاه است.
پزشكيان تاكيد كرد: هركدام از آقايان لاريجاني و عارف، لابي و تعاملات قوي تري داشته باشند شانس بيشتري براي تصاحب كرسي رياست مجلس دهم دارند.
وي اظهار داشت: البته قابل پيش بيني هم نيست كه تمام كساني كه موافقت خود را از پيش اعلام كرده اند در زمان تصميم گيري به همان فرد راي بدهند.

پزشكيان با اشاره به مزايا و معايب هر دو نامزد مطرح براي كرسي رياست مجلس تصريح كرد: بهتر است به جاي دعواي جناحي و سياسي افراد يا گروه ها برنامه هايشان را اعلام كنند كه در صورت به دست آوردن كرسي رياست مجلس چه كارهايي انجام خواهند داد؛ دراين صورت خواهد بود كه مي شود تعهدات و وعده ها را پيگيري و قضاوت و حتي از رئيس مجلس هم سوال كرد.

**نظام بانكداري ما غيراسلامي ترين بانك در دنيا است

پزشكيان درباره اسلامي شدن بانك ها و دانشگاه نيز گفت: ما براي اسلامي شدن بانك ها و يا يك سازمان و دانشگاه و يا در حوزه هاي اقتصاد، صنعت و مديريت يك دستورالعمل نداريم و ننوشتيم و دستور العملي به مديران نداده ايم.
وي با اشاره سيستم بانكداري در اروپا ادامه داد: نظام بانكداري ما غيراسلامي ترين بانك در دنيا است. قرار نيست ما شبيه بانك هاي سوييس شويم كه به سپرده بهره بانكي نمي دهد، اما به سرمايه گذاري پول مي دهد. راه و روش علمي در سيستم بانكداري روشن و مشخص است. فقط بايد بدانيم چه چيز را مي خواهيم درست كنيم و به كجا مي خواهيم برويم.

پزشكيان افزود: در سيستم و نظام مديريتي بايد تكليف يك مدير را روشن كرد و بعد در مسير حركت و رسيدن به هدف مطابق با همان دستور العمل و تكليف، نظارت كرد. ما هيچ دستورالعملي براي اسلامي كردن نداريم و اگر هم وجود دارد دستور عمل كارشناسي و صحيحي هم نيست. اين موضوع را من در زمان وزارت بهداشت نيز در شوراي عالي انقلاب فرهنگي مطرح كردم.
اين نماينده مجلس با انتقاد از فضاي نقد و بررسي رايج در كشور گفت: ما در جامعه به دنبال كارشناس و متخصص نمي گرديم و به راحتي نقد مي كنيم و هميشه هم مخالف هستيم، اگر كارشناسي هم بيايد بلافاصله با انگ زدن او را حذف مي كنيم.

پزشكيان گفت: در صنعت، بانك و مديريت بدون توجه به گرايش حزبي، سياسي و ظاهر افراد بايد به دنبال كارشناس و متخصص باشيم.

** تمام سازمان ها براي اقتصاد مقاومتي بايد دستور العمل اجرايي داشته باشند

پزشكيان درباره اقتصاد مقاومتي نيز گفت: رهبر معظم انقلاب در ابتداي هر سال شعاري را انتخاب و مطرح مي كنند. متاسفانه پس از آن همه در كشور رهبر مي شوند و آن شعار را تكرار مي كنند و فقط در مورد آن حرف مي زنند. پس چه كسي بايد انجام بدهد و اجرا كند؟
وي با بيان اينكه وقتي رهبري شعاري را اعلام مي كنند، ديگران بايد اجرا كنند، افزود: متاسفانه هركسي مسئوليت را از دوش خود بر مي دارد و به ديگري واگذار مي كند، و اين سلسله زنجيروار از بالا تا پايين ادامه مي يابد و سال تمام مي شود و شعار سال بعد اعلام مي شود.

نماينده مردم تبريز در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: هر شعاري كه از سوي ايشان اعلام مي شود بايد به يك دستور العمل اجرايي تبديل شود تا هر نهاد و سازماني وظايف و تكاليف خود را براي تحقق آن شعار بداند.
پزشكيان با بيان اينكه هر طرحي بايد پيوست هاي علمي و كارشناسانه داشته باشد، گفت: بايد هر طرحي پيوست اجتماعي و فرهنگي داشته باشد و تاثيراتش را بگويد تا تبديل به قانون شود.



منبع: ایرنا


۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن