تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زِنا، شش پيامد دارد: سه در دنيا و سه در آخرت. سه پيامد دنيايى‏اش اين است كه: ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819664812




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امیدواریم عربستان از رویه اشتباهش دست بردارد


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
امیدواریم عربستان از رویه اشتباهش دست بردارد
امیدواریم عربستان از رویه اشتباهش دست بردارد سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ما تا آخرین لحظات امیدواریم که عربستان از سیاست و رویه اشتباه خودش دست برداشته و به وظایف طبیعی و بدیهی خودش به عنوان میزبان مراسم حج متعهد باشد.



به گزارش فرهنگ نیوز، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران اظهار داشت: بارها اعلام کرده ایم سیاست مبتنی بر استفاده ابزاری از تروریسم در تحولات منطقه سیاست عقیمی است و نتایج معکوسی را به دنبال داشته است.

وی افزود: مشخص است که جریان های تروریستی در کل منطقه حضور دارند و مایلند  اوضاع منطقه را به هم ریخته اما نقش آفرینی آنها به نفع هیچ یک از بازیگران منطقه ای و بین المللی نخواهد بود.

وی اظهار داشت: ممکن است در مقاطع خاصی وجود این جریان ها از سوی برخی مورد بهره برداری قرار بگیرد اما اینها از جمله مسائلی است که تبعات و نتایج راهبردی و درازمدت داشته و ما در تمام گفتگوهای خود با کشورهای مهم منطقه بر این موضوع تاکید کردیم و همواره بنده اعلام کردم توقع ما از دوستان و همسایگان این است که این مسائل را با نگاه راهبردی مورد اهتمام قرار دهند و اجازه ندهند که جریان های تروریستی که به دنبال بر هم زدن اوضاع هستند در پیگیری اهداف خود موفق شوند.

جابری انصاری ادامه داد: موفقیت تروریست ها عملا بر ضد منافع همه ملت ها و دولت های منطقه خواهد بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: امیدواریم که فهم مشترک نسبت به پدیده مساله تروریسم که در مسیر شکل گیری است هر چه زودتر بین همه کشورهای منطقه حاصل شود و امکان برخورد و رویارویی درست با این پدیده فراگیر فراهم شود و تروریست ها فضای تنفسی در منطقه پیدا نکنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر تعلل عربستان در پاسخگویی به مساله حج امسال اظهار داشت: در جلسه شورای عالی حج آخرین وضعیت تحولات مرتبط با حج را بررسی شد و کارشکنی دولت عربستان سعودی برای بررسی اقدامات مربوط به مساله حج تا این لحظه ادامه داشته است.

وی ادامه داد: اگر این روند کارشکنی سعودی ها تا روزهای آتی که آخرین زمان برای پیگیری مسائل حج است ادامه پیدا کند این دولت عملا سد راه اعزام زائران و حجاج بیت الله الحرام از سوی ایران شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: ما تا آخرین لحظات امیدواریم که عربستان از سیاست و رویه اشتباه خودش دست برداشته و به وظایف طبیعی و بدیهی خودش به عنوان میزبان مراسم حج متعهد باشد.

جابری انصاری ادامه داد: اگر این روند تا روزهای آتی ادامه پیدا کند متاسفانه عملا امکان اعزام زائر از ایران فراهم نخواهد بود.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص تحولات اخیر در ترکیه و استعفای نخست وزیر آن کشور اظهار داشت: تحولات داخلی ترکیه مرتبط با آن کشور است و ما بنا نداریم در خصوص مسائل داخلی کشورها اظهار نظر کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: آنچه مربوط به جمهوری اسلامی ایران است تاکید بر گسترش همکاری ها با همسایه بزرگ غربی ایران، ترکیه است و امیدوار هستیم تحولات این کشور در مسیر قانونی آن و مطابق با خواست مردمش پیش برود.

جابر انصاری ابراز امیدواری کرد زمینه گسترش همکاری ها میان ایران و ترکیه در مقاطع آتی و شرایط فعلی هر چه بیشتر فراهم گردد.

ادامه دارد...
 

منبع: مهر


95/2/20 - 11:51 - 2016-5-9 11:51:31





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن