تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خودت را به داشتن نيّت خوب و مقصد زيبا عادت ده، تا در خواسته ‏هايت موفق شوى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820497908




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ظرفیت ۵.۵ میلیون تنی استان تهران در تولید محصولات کشاورزی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: استانی که یکی از قطب‌های کشاورزی کشور است؛
ظرفیت ۵.۵ میلیون تنی استان تهران در تولید محصولات کشاورزی

تولیدات کشاورزی


شناسهٔ خبر: 3619920 - دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵
استانها > تهران

تهران-استان تهران سالانه ظرفیت تولید بیش از ۵.۵ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی را دارد که این ظرفیت می‌تواند با برنامه‌ریزی مدون، سه میلیون تن دیگر افزایش پیدا کند. خبرگزاری مهر، گروه استان ها-محمدرضا حیدری: استان تهران یکی از قطب‌های مهم و تأثیرگذار در بخش کشاورزی کشور محسوب می‌شود که از ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی برخوردار است. بر اساس آمارها هم‌اکنون شهرستان‌های استان تهران، ظرفیت تولید بیش از ۵.۵ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی را دارد که رقم قابل‌توجهی محسوب می‌شود. رهبر معظم انقلاب اسلامی طی سال‌های اخیر بر روی موضوع اقتصاد مقاومتی تأکیدات فراوانی داشته‌اند. کشاورزی استان تهران با توجه به ظرفیت‌ها و استعدادهای موجود، می تواند در تحقق سیاست‌های مدنظر رهبری نقش‌آفرینی کند. امروز به عقیده کارشناسان و فعالان حوزه کشاورزی، استان تهران می‌تواند علاوه بر تأمین نیاز نقاط مختلف کشور، در بازارهای بین‌المللی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد و این امر برنامه‌ریزی مسئولان و همت و آموزش کشاورزان را می‌طلبد. بدین ترتیب استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود بخش کشاورزی به رغم همه مشکلات و موانع، یکی از دغدغه‌هایی است که ذهن مسئولان و فعالان حوزه کشاورزی را به خود معطوف ساخته است، استعدادی که می‌تواند توسعه استان تهران را شتاب بیشتری به خود دهد. صادرات محصولات کشاورزی استان تهران حائز اهمیت است محسن رجبی فعال حوزه کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به‌ضرورت برنامه‌ریزی مدون برای استفاده از ظرفیت بخش کشاورزی استان تهران اظهار داشت: امروز شهرستان‌های مختلف استان تهران دارای مزیت‌های بالایی در حوزه کشاورزی هستند.

وی بهره گیری از تجهیزات مدرن و دانش علمی در حوزه کشاورزی را یکی از عوامل استفاده از ظرفیت ها و استعدادهای این بخش مهم اقتصادی استان تهران دانست و افزود: با برنامه‌ریزی مدون و اصولی و بهره‌گیری از دانش علمی و تجهیزات روز و مدرن، می‌توان ظرفیت‌های بالقوه کشاورزی در استان تهران را به حالت بالفعل درآورد. رجبی با اشاره به نقش بخش کشاورزی در تحقق اقتصاد مقاومتی ادامه داد: بخش کشاورزی یکی از حوزه‌های تأثیرگذار در تحقق اقتصاد مقاومتی است که می‌تواند علاوه بر تأمین نیازهای داخلی، در بخش صادرات نیز موفق باشد. وی با تأکید بر ضرورت توسعه صادرات محصولات کشاورزی در استان تهران بیان داشت: باید تولید محصولات کشاورزی به سمت و سویی حرکت کند که نیاز داخلی کشور را تأمین کرده و در بازارهای بین‌المللی نیز مشتریان کافی داشته باشد. رجبی ادامه داد: ورود محصولات بخش کشاورزی در عرصه صادرات، علاوه بر اشتغال‌زایی و ارزآوری مناسب برای کشور، توسعه و رشد استان تهران را رقم خواهد زد. استان تهران یکی از قطب‌های کشاورزی کشور است حسن احمدی کارشناس حوزه کشاورزی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تأکید بر ضرورت یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی اظهار داشت: برنامه‌های مختلفی نظیر یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی و عدم کشت پراکنده محصولات، می‌تواند در زمینه توسعه کشاورزی در استان تهران مؤثر باشد. وی افزود: امروز استان تهران با دارا بودن ظرفیت و پتانسیل مختلف، به‌عنوان یکی از قطب‌های اصلی کشاورزی در کشور محسوب می‌شود که محصولات کشاورزان این استان را می‌توان بر سر سفره‌های مردم ایران اسلامی مشاهده کرد. احمدی کمبود منابع آبی را یکی از موانع جدی بر سر راه توسعه کشاورزی استان تهران عنوان کرد و ادامه داد: استان تهران در حوزه منابع آبی با مشکلات و موانع جدی روبرو بوده و کاهش شدید سطح آب سفره‌های زیرزمینی، کار را برای کشاورزان سخت و دشوار کرده است. وی اضافه کرد: کمبود منابع آبی در استان تهران سبب شده تا در منطقه‌ای نظیر ورامین، تنها نیمی از ظرفیت‌های بخش کشاورزی مورداستفاده قرار بگیرد. احمدی استفاده از شیوه های مدرن آبیاری را یکی از ملزومات توسعه کشاورزی در برهه حاضر دانست و یادآور شد: گسترش آبیاری مدرن و استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری یکی از موضوعاتی است که می‌تواند بحران کمبود آب را تا حدودی جبران کند و در این میان باید آموزش‌های لازم به کشاورزان و فعالان بخش کشاورزی داده شود.

ظرفیت تولید بیش از ۵.۵ میلیون تن محصول کشاورزی در سال نعمت‌الله ترکی رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران نیز با اشاره به ظرفیت‌های موجود در بخش کشاورزی این استان اظهار داشت: استان تهران از ظرفیت‌های بالایی در حوزه کشاورزی برخوردار است. وی با اشاره به میزان ظرفیت تولید محصولات مختلف کشاورزی در استان تهران افزود: استان تهران ظرفیت تولید بیش از ۵.۵ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی را در طول سال دارد. ترکی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در حوزه کشاورزی ادامه داد: برنامه‌ریزی مدون و اصولی در حوزه کشاورزی سبب می‌شود تا ظرفیت تولید محصولات در این حوزه، بین دو تا سه میلیون تن در سال افزایش پیدا کند. به هر ترتیب با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری، باید از همه ظرفیت‌های ممکن برای تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده کرد و در این میان، بخش کشاورزی یکی از حوزه‌های تأثیرگذار در تحقق این موضوع محسوب می‌شود. امروز باید با برنامه‌ریزی مدون و اصولی، زمینه‌ استفاده از ظرفیت‌های بخش کشاورزی استان تهران به‌عنوان یکی از قطب‌های تأثیرگذار کشور فراهم شود.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن