تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسادت نمى ورزد، منافق حسادت مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805567949




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لاریجانی: مجلس وقتی در راس امور است که مجهز به درایت باشد /تغییر 75 درصدی مجلس در این دوره


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: لاریجانی: مجلس وقتی در راس امور است که مجهز به درایت باشد /تغییر 75 درصدی مجلس در این دوره
رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: عدالت در جامعه در شرایطی محقق می‌شود که رقابت در همه شئونات و سوگیری به سمت محرومان در جامعه وجود داشته باشد.
به گزارش نامه نیوز، علی لاریجانی که در همایش فرآیند قانون‌گذاری الزامات و راهکارها که با حضور منتخبین جدید مردم برای دوره دهم مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: مجلس با حدود 75 درصد تغییر در دور اخیر اهمیت این جلسه را نشان می‌دهد و لازم است همکاران جدید ما در مجلس به عبور جدید و شرایط عمومی کشور آگاه باشند. رییس مجلس آشنایی با روند كاری مجلس، برخی نكات مهم آیین نامه داخلی و برخی اصول مهم قانون اساسی را از دیگر اهداف این نشست دانست و تاكید كرد: نكات مهم آیین نامه ای، اصول مهم قانون اساسی كه در تدوین قوانین باید مد نظر باشد و همچنین آشنایی با سیاست های كلی نظام كه رهبر معظم انقلاب ابلاغ كرده اند در این نشست توسط كارشناسان مركز پژوهش ها، معاونت اجرایی و دیوان محاسبات توضیح داده می شود. وی افزود: ایجاد سهم مشترک از شرایط فعلی کشور در همه شئون و همه بخش‌ها از اهداف اصلی این همایش سراسری است که امیدواریم با این سهم مشترک از شرایط منطقه‌ای، جهانی، اقتصادی و سیاسی بتوانیم در مسیر تعالی کشور گام برداریم. وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به حضور شخصیت‌های مهم کشور در دو روز برگزاری این همایش گفت: امروز و فردا ما در خدمت وزرای خارجه، اطلاعات، معاون اول رئیس‌جمهور، دبیر شورای عالی امنیت ملی و فرمانده نیروی قدس خواهیم بود که مشخصا فرمانده نیروی قدس فردا عصر در جمع همکاران حاضر خواهد شد. وی تاکید کرد: وقتی مجلس می‌تواند در راس امور باشد که طبق فرموده امام خود را مجهز به درایت نماید و در این شرایط است که می‌تواند با فهم درست شرایط و با قضاوت درست از مسائل کشور به خوبی اولویت‌ها را بشناسد و برای آن تصمیم‌گیری کند. رئیس مجلس نهم در پیش بینی اوضاع جهان در چهار دهه آینده تصریح کرد: در چهار دهه آینده جهان ثروتمندتر، سالم تر، ارتباطی تر و پایدارتر خواهد بود که آسیا با ظهور مجدد سهم قابل توجهی در آن خواهد داشت. سهم آسیا در اقتصاد جهان دو برابر شده و سهم آمریکا از  جی دی پی  به ۲۰ درصد کاهش می یابد. جمعیت آسیا در ۴ دهه آینده به مرز ۹ میلیارد نفر می رسد. وی با اشاره به کاهش ارزش استراتژیک نفت در چهار دهه آینده گفت: با ظهور فناوری های نو، گاز طبیعی و انرژی خورشیدی ارزان تر خواهند بود. علوم زیستی در تعامل دانش نانو و اطلاعات نانو و دانش اطلاعاتی میدان اصلی گسترش علم را در بر می‌گیرد. رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جنگ های منطقه ای در چهار دهه آینده در بعد زرادخانه ای خطرناک هستند.وی در ترسیم وضعیت ایران در چهار دهه آینده افزود: ایران در چنین فضایی که نوبت حرکت های سریع اقتصادی آسیاست، از فرصت خوبی برخوردار است، استواری حکومت ایران با داشتن رهبری استوار، دانا و با تدبیر و ملتی جوان و زمینه های ژئوپلیتیک کشور، زمینه ها را برای رشد و پیشرفت فراهم می کند، به شرطی که استراتژی روشن و بدون ابهام در زمینه اقتصادی داشته باشیم و از پرداختن به حواشی خودداری کنیم.

لاریجانی با اشاره به نامگذاری سال ۹۵ اظهار کرد: رهبری اولویت اصلی کشور را اقتصاد و رونق تولید اعلام کرده اند که سیاستی سنجیده است. اقتصاد مقاومتی نقطه محوری پیشرفت ایران است، مقام معظم رهبری پیگیر پیشرفت علمی کشور هستند که البته قدم های خوبی در این زمینه برداشته شده، اما باید راه هایی برای ارتباط تولید و دانشگاه برداشته شود.
رئيس قوه مقننه با تاکید بر لزوم بررسی همه جانبه آسیب های اجتماعی، افزود: تنها راه حل آسیب های اجتماعی واگذاری اکثر امور به مردم است.

وی با انتقاد از روند کند واگذاری امور اقتصادی و اجتماعی به مردم، تصریح کرد: طبق برنامه سوم توسعه باید ۳۰ درصد رشد اقتصادی کشور از طریق رشد و ارتقای بهره وری اتفاق می افتاد، اما از سال ۸۲ تا ۸۹ در حالی رشد اقتصادی ۵ درصد بود که ۲۵ دهم درصد آن از طریق رشد بهره وری حاصل شده بود.برای رونق حوزه های انتخابیه خود به دولت امید نداشته باشید
لاریجانی با تاکید بر اینکه حتی با ابلاغ سیاست های اصل ۴۴، اتفاقی در واگذاری امور به مردم نیفتاده است، گفت: رتبه ایران در واگذاری امور به مردم کاهش یافته است.وی با تاکید بر اینکه باید بار دیگر سیاستهای اصل ۴۴ را اجرا کنیم، تصریح کرد: زمانی می توانیم موفق باشیم که از اقتصادی درون زا برخوردار باشیم، تحقق آرمان های انقلاب زمانی انجام می شود که از اقتصادی سالم برخوردار باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به منتخبان مجلس دهم، افزود: آبادانی کشور و رونق تولید در همه جای ایران مسئله اول کشور است که جز با حضور بخش خصوصی فراهم نمی شود و دولت باید زمینه های این حضور را با ایجاد زیرساخت های لازم فراهم کند.
وي در پايان اظهار داشت: برای رونق حوزه های انتخابیه خود از حالا برای حضور بخش خصوصی تلاش کنید و به دولت امید نداشته باشید. 

منبع: خبرآنلاین


۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن