تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803314383




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت درباره تخلفات مهم انتخاباتي از جمله اتوبوس‌های سازماندهی‌شده اطلاع‌رساني كند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: دولت درباره تخلفات مهم انتخاباتي از جمله اتوبوس‌های سازماندهی‌شده اطلاع‌رساني كند
اعتماد در یادداشتی به پاسخ قائم مقام وزیر کشور درباره اتوبوس‌های سازماندهی شده برای انتخابات مبنی بر اینکه بهتر است اين موضوع فراموش شود؛ چراكه امروز در شرايطي به سر مي‌بريم كه به وحدت، انسجام و اتحاد نياز داريم، پرداخته است:
به گزارش نامه‌نیوز، ترديدي نيست كه جامعه ما امروز بيش از هر زمان ديگري نيازمند آرامش است و بايد از هرگونه اختلاف‌پراكني پرهيز كرد. ولي اين امر به معناي لاپوشاني كارهاي خلاف نيست؛ كارهايي كه نه تنها خلاف قانون هستند، بلكه همه گروه‌هاي رسمي كشور انجام آنها را محكوم مي‌كنند. اتفاقا پنهان‌كاري در اين موارد نه تنها موجب افزايش اختلاف مي‌شود، بلكه زمينه‌هاي تكرار آن را فراهم مي‌كند. يكي از موضوعات مهم اقدامات آشكار و پنهاني است كه در جامعه به ويژه در روزهاي انتخابات انجام مي‌شود. در جريان انتخابات اسفندماه نيز گزارش‌هايي از يك تخلفِ مشخص، منتشر شد؛ اينكه تعداد قابل توجهي از مردم با وسايل نقليه عمومي يا كرايه‌اي از محلي به محل ديگر منتقل شده‌اند تا به نفع نامزدهاي مشخصي راي دهند. البته رفتن به حوزه‌هاي ديگر براي راي دادن به خودي خود جرم و خلاف نيست و هر كس برحسب علاقه خود مي‌تواند چنين كند. ولي جابه‌جايي‌هاي سازماندهي شده و از طريق خودروي مشترك و آمدن در يك حوزه معين براي راي دادن مصداق جرم بارز انتخاباتي است. ولي اكنون مقامات مسوول در برابر اينكه با اين افراد چه برخوردي شده است اظهار كرده‌اند كه:

«حسينعلي اميري در پاسخ به اين پرسش كه «در دور اول انتخابات مجلس دهم چند اتوبوس در نزديكي تهران به دليل رفتارهاي غير انتخاباتي و انتقال راي‌دهنده‌ها توقيف شدند؛ آيا در مرحله دوم نيز چنين اتفاقي رخ داده است يا خير؟» اظهار كرد: خير؛ گزارش خاص يا چنين اتفاقاتي در دور دوم انتخابات مجلس اعلام نشده است. وي در پاسخ به اين سوال كه «اين اتوبوس‌ها و افراد براي چه كانديدا و جرياني بوده است؟» گفت: بهتر است اين موضوع فراموش شود؛ چراكه امروز در شرايطي به سر مي‌بريم كه به وحدت، انسجام و اتحاد نياز داريم. قائم‌مقام وزير كشور در اين باره تاكيد كرد: نبايد به مباحث اختلاف‌برانگيز دامن بزنيم. افرادي كه چنين رفتارهايي را در دور اول مرتكب شدند به قوه‌قضاييه معرفي كرديم و براي تعدادي از آنها كيفرخواست صادر شده است.»

به نظر مي‌رسد كه اين پاسخ بيش از هر چيز ديگري ممكن است منشأ تشديد سوءظن و اختلاف باشد. زيرا چنين مي‌نمايد كه گويي يك جريان سياسي شناخته شده پشت اين اقدام بوده و بهتر است كه نام آن گفته نشود. در حالي كه چه بسا چنين نباشد و افراد خودسر چنين رفتاري را كرده باشند. پس چرا بايد اين اقدامات را به نام ديگران ثبت كرد؟ به علاوه اگر اين موضوع منتشر نشود، چگونه مي‌توانيم در نوبت‌هاي بعدي مانع از انجام آن شويم؟ مردم بايد بدانند كه اين كارها چه عواقبي دارد.

مهم‌تر اينكه بايد بدانيم اين اتوبوس‌ها و هزينه‌هاي حمل‌ونقل و ناهار و احتمالا پرداخت نقدي به اين افراد از كجا تامين شده است؟ آيا نامزدها پشت آن بوده‌اند يا يك جريان فكري درصدد اين كار بوده؟ اگر اين كار از سوي جريان منسوب به اصلاح‌طلبان انجام مي‌شد، تا چه حد در بوق و تبليغات مي‌شد؟ آيا بودجه‌هاي بي‌حساب و كتاب پرداختي كه آقاي رييس‌جمهور هم به آن اشاره كردند، منشأ اين‌گونه تخلفات نبوده است؟ آيا نامزدهايي كه از اين طريق راي گرفته‌اند، آن را محكوم كرده‌اند؟ آيا صندوق‌هايي كه از اين طريق پر شده‌اند، از سوي مسوولان باطل شده‌اند؟ اينها مسائل اختلاف‌برانگيز نيست. اتفاقا استفاده از اين شيوه‌هاي مجرمانه موضوع اختلاف است. اين نحوه كار كردن مثل جمع كردن آشغال‌هاي خانه زير فرش است تا ديده نشود.

ولي اين آشغال‌ها دير يا زود محيط خانه را آلوده مي‌كنند و هنگامي كه زياد شد، ديگر نمي‌توان حتي زير فرش آنها را پنهان كرد.

مساله مشابه ديگر، سرنوشت حمله‌كنندگان به سفارت عربستان است. همه مي‌دانند كه اين حمله نه تنها خلاف منافع كشور بوده، بلكه خلاف قانون نيز بوده است و تبعات آن در روابط ميان ايران و عربستان وسيع بوده. فارغ از اينكه حكام سعودي در پي بهانه‌جويي براي تيره كردن روابط منطقه‌اي هستند و فارغ از اينكه مي‌دانند اين موضوع اتفاقي بوده ولي مردم ما در داخل كشور خودمان بايد نسبت به علل انجام و جزييات آن آگاهي و اطلاع داشته باشند. اينكه چرا و چگونه اين كار را انجام داده‌اند؟ چه كساني مديريت و هدايت آنها را به عهده داشته‌اند؟ چه كساني احتمالا در اجراي وظايف خود سهل‌انگاري كرده‌اند؟

اين نگاه كه چنين مواردي را از عرصه عمومي كتمان كند، مبتني بر يك نگرش سنتي است. جوامع امروزي از وجود اختلاف نيست كه رنج مي‌برند، از فقدان شيوه‌هاي حل‌اختلاف در عذاب هستند.

اگر اين اختلافات به صورت درستي مديريت و متخلفان مجازات شوند، بدون ترديد، همه گروه‌ها به وحدت‌نظر و تفاهم نسبي مي‌رسند. جريان آزاد اطلاعات حتما اختلافاتي را ايجاد مي‌كند ولي منافع آن چنان بزرگ است كه هيچگاه براي ترس از عوارضش، اين جريان را محدود نبايد كرد. وقتي كه اين خبرها مسكوت گذاشته مي‌شود، زمينه فراهم مي‌شود تا سخنگوي اصلي يك جريان به خود حق دهد كه دولت را متهم به دخالت در انتخابات كند، بدون آنكه هيچ دليل روشني يا شاهدي را عرضه كند. اتفاقا از آنان هم بايد خواست كه مستندات خود را ارايه دهند و دولت هم موظف است كه درباره تخلفات مهم انتخاباتي ازجمله موضوع فوق اطلاع‌رساني كند.


منبع: روزنامه اعتماد


۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن