تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب از فکر (در گناهان)، برتر از روزه شکم از طعام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812699317




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هدف بعثت پیامبر(ص) نجات جامعه از جهالت و گسترش عدالت بود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در گفت‌و‌گو با مهر مطرح شد:
هدف بعثت پیامبر(ص) نجات جامعه از جهالت و گسترش عدالت بود

مبعث پیامبر


شناسهٔ خبر: 3617124 - پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶
استانها > قم

قم - استاد حوزه علمیه قم گفت: تمام جوامع بشری باید پیام بعثت را درک کنند و دست از ظلم نسبت به دیگران بردارند، زیرا هدف بعثت پیامبر (ص) نجات جامعه از جهالت و گسترش عدالت بود. خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: جهان تاریک جاهلیت، برای طلوع خورشید هدایت، ثانیه ‌شماری می‌‌کرد، همه چیز بیانگر ضرورت بعثت و نیاز به وجود آیین سازنده و رهایی‌ بخش، و رهبر بزرگ، مدبر، نجات دهنده و دلسوز بود. در چنین وضع نابسامانی، لطف خدا شامل حال انسان‌‌های آن عصر و نسل‌های آینده شد، که محمد بن عبدالله(ص) را برای رهایی مردم به پیامبری مبعوث فرمود. پیامبر(ص) بر فراز کوه حرا در میان غار مخصوص آنجا، مشغول مناجات با خدا بود، ناگاه پیک وحی، جبرئیل امین بر آن حضرت نازل شد و آیات آغازین سوره علق را همراه مژده رسالت، برای آن حضرت خواند. خداوند در سوره آل عمران یادآور می‌شود که یکی از انگیزه‌های بعثت رسول اکرم(ص)، تلاوت آیات و آموختن احکام شریعت بر مردم است. یعنی پیامبر(ص) مبعوث شد تا آیات و احکام قرآن را بر مردم تلاوت کند و واسطه فیض از سوی ذات اقدس ربوبی بر بندگانش باشد تا حجت را بر مردم تمام گرداند و مجالی برای بهانه و عذرهای سست و واهی نماند. از این رو خداوند هم قرآن را فرستاد و هم قرآن‌شناس را. هم آیاتش را فرستاد و هم کسی را که آیاتش را بر مردم ابلاغ کند تا آنان را از برگزیدن راه انحرافی و جهالت باز دارد. رسالت پیامبر(ص) برای نجات جامعه بشری از انحراف و جاهلیت حجت الاسلام سید محمد واعظ موسوی، استاد حوزه علمیه قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار مهر می‌گوید: آنچه که از مطالعه در تاریخ به دست می‌آید رسول خدا(ص) با توجه به فرصتی که پیش آمده بود و ادیان توحیدی و یکتاپرستی رنگ باخته بودند و بت پرستی و پیروی از هوای نفسانی زمین را فراگرفته بود از سوی خداوند برای نجات بشریت نازل شد. وی با اشاره به ارزش و اهمیت عید مبعث نزد مسلمانان، افزود: عید مبعث یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین اعیاد مسلمانان و شیعیان است که در این روز بزرگ پیامبر(ص) از سوی خداوند برای نجات انسان‌ها از انحراف و جاهلیت فرستاده شد و جامعه بشری را نجات داد.

حجت الاسلام واعظ موسوی ادامه داد: بر اساس آنچه که در کتاب‌های آسمانی وعده داده شده بود خداوند آخرین منجی را برای نجات نسل انسان از سرزمین عربستان که از آب و هوای مناسب و رونق اقتصادی برخوردار نبود، فرستاد، تا معلوم شود خداوند خواهان نجات انسان‌ها و سعادت بشری است. استاد حوزه علمیه با بیان اینکه از نظر اوضاع اجتماعی در دوران رسول خدا(ص) عقاید خرافی بسیار ارتجاعی و عقب مانده در بین شبه جزیره عربستان حاکم بود، گفت: در دوران جاهلیت پرستش اجرام آسمانی و موجودات زمینی بین قبایل مرسوم بود و قبایلی وجود داشتند که بت‌های دست ساخته را حاکم خود می‌دانستند و خیر و شر خویش را از بت‌ها و سنگ و چوب‌هایی که به دست خودشان تراشیده شده بود درخواست می‌کردند.  دین اسلام به برکت پیامبر(ص) نخستین دین برای نجات جامعه انسانی است وی با اشاره به عقاید منحرفی که در دوران جاهلیت وجود داشت و اقداماتی که رسول خدا برای مقابله با آن انجام داد، افزود: مردم دوران جاهلیت شبه جزیره عربستان برای زندگی خود ارزشی قائل نبودند و فرزندان دخترشان را سبب ننگ می‌دانستند و دخترانشان را با دست خویش زیر خاک مدفون می‌کردند. نظام اسلامی و ملت ایران درس‌های زیادی از سیره رسول خدا(ص) گرفته است و به مقابله با گروه‌های انحرافی و منافقان می‌پردازد حجت الاسلام واعظ موسوی گفت: تمام جوامع بشری باید پیام بعثت را درک کنند و دست از ظلم و تعدی نسبت به یکدیگر بردارند؛ زیرا هدف بعثت پیامبر(ص) نجات جامعه انسانی از جهالت و گسترش عدالت بود. این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه حضرت محمد(ص) دارای ویژگی‌های بی‌نظیری هستند، تصریح کرد: در چنین جامعه‌ای رسول خدا(ص) برانگیخته شدند تا حق و نورانیت اسلام جامعه انسانیت را در بر بگیرد و امروز مشاهده می‌کنیم که دین مبین اسلام در اثر حقانیت بسیار قوی و برخورداری از آئین، فرهنگ، اخلاق و اجتماعیات برجسته بیش از یک میلیارد پیرو در سراسر جهان پیدا کرده است و به عنوان نخستین دین آسمانی بین بشریت نجات‌گری خود را به جهانیان نشان می‌دهد. ملت ایران با الگوگیری از رسول خدا(ص) بر یزیدیان و طاغوتیان زمان تاخته است حجت الاسلام واعظ موسوی با اشاره به آثار و برکات اسلام در ایران و لزوم ترویج و نشر این دین الهی در سراسر جهان گفت: در کشوری زندگی می‌کنیم که اخلاق نبوی را الگو و اسوه خود قرار داده و با شعار پیامبر اسلام بر یزیدیان و طاغوتیان زمان تاخته است و برای ساختن جامعه‌ای آرمانی و آزاد و آباد از نظر اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی گام‌های بزرگی برداشته است.  استاد حوزه علمیه با بیان اینکه منافقان این دوره در راستای مقابله با پیشرفت نظام اسلامی و انقلاب اسلامی اقدام می‌کنند، ادامه داد: نظام اسلامی و ملت ایران درس‌های زیادی از طلیعه نور عالم تاب اسلام و سیره رسول خدا(ص) گرفته است و به مقابله با گروه‌های انحرافی و منافقان می‌پردازد.

وی با تأکید بر اینکه ملت ایران این موضوع را می‌داند که رمز موفقیت اسلام مقاومت و پایداری بر اراده و مرام حق طلبانه رسول خدا و استفاده از اخلاق سنجیده پیامبر(ص) است، اظهار داشت: این درس را از پیامبر گرفته‌ایم که باید به جذب حداکثری بپردازیم و مردم را با فرامین قرآن و اهل بیت(ع) به دین مبین اسلام خوشبین کنیم تا جهان بشریت در قرن بیست و یکم بار دیگر شاهد عدالت محمدی و نورانیت و حقانیت اسلامی باشد. صبر و بردباری پیامبر(ص) در راه تبیین و نشر معارف الهی وی با اشاره به اقدامات پیامبر(ص) برای نشر و تبیین معارف الهی ادامه داد:‌‌ همان گونه که اقدامات رسول خدا با حقانیت و برخورداری از نورانیت به وسیله دوستان داخلی مورد مخالفت قرار می‌گرفت اما پیامبر(ص) با صبر و حوصله و بردباری و با استفاده از استدلال‌های قوی توانست باورهای دینی مبتنی بر حقاینت و نورانیت اسلامی را با کمترین امکانات به بهترین نحو ممکن به نسل‌های آینده منتقل کند. حجت الاسلام  واعظ موسوی با اشاره به لزوم ترویج و تبیین معارف اسلام در سراسر جهان گفت: امروز ایران اسلامی با توجه به اینکه از امکانات کمتری نسبت به دشمنان برخوردار است اما در مقابل غول‌های رسانه‌ای و اقتصادی و نظامی جهان با تکیه به اعتقادات ناب و خالص و برخاسته از معارف ناب اهل بیت(ع) به خوبی حقانیت خود را به اثبات می‌رساند. استاد حوزه علمیه افزود: به لطف الهی با تلاش‌های شبانه روزی مقام معظم رهبری ملت ایران در عرصه بین الملل جایگاه واقعی خود را پیدا کرده و به عنوان الگو و اسوه برای حاکمیت دین و رهبری دینی در منطقه و جهان مورد توجه است.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن