تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز دل به باطل بودن حق و به حق بودن باطل يقين نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804513277




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فانی: نوسازی نظام آموزشی درگرو توجه به مشكلات آموزش و پرورش است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: دیدار معلمان منتخب كشور با رئیس مجلس شورای اسلامی فانی: نوسازی نظام آموزشی درگرو توجه به مشكلات آموزش و پرورش است وزیر آموزش و پرورش گفت : هرگونه تحول ونوسازی نظام آموزشی درگروی توجه به مسائل ومشكلات آموزش وپرورش است.
۱۳۹۵ سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ساعت 18:36

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، عصرامروز سه شنبه 14 اردیبهشت 95 علی اصغر فانی در دیدار معلمان منتخب سراسر كشور با رئیس مجلس شورای اسلامی كه درساختمان مشروطه برگزارشد، اظهار كرد: اجرای سند تحول همواره یكی از دغدغه هاست و مطالبات مسئولان ارشد نظام بوده است و در همین راستا به منظور مدیریت و راهبری یكپارچه تحول در آموزش و پرورش، شورای راهبری اجرای سند تحول تشكیل شده است.

فانی تاكید كرد: با استقرار نظام جامع برنامه ریزی در تمامی سطوح وزارت آموزش و پرورش، زمینه اجرایی شدن برنامه های سند تحول فراهم شده است و با انجام طرح های مطالعاتی و وضع قوانین و مقررات زیر نظام های اصلی سند تحول تدوین شده است.

  وی ادامه داد : بررسی این سند از ابتدای سال 95 در شورای عالی آموزش و پرورش آغاز و به حول و قوه الهی در نیمه اول سال جاری مصوب و اجرایی خواهد شد.

  عضوكابینه تدبیروامید اضافه كرد: استقرار ساختار جدید نظام آموزشی و تولید محتوا بر مبنای برنامه درسی ملی از اولویت‌های اجرایی سند تحول است و تغییرات متناسب با برنامه درسی ملی تا پایه نهم اعمال شده و از ابتدای سال تحصیلی 95 - 96 پایه دهم نیز استقرار خواهد یافت، به منظور ترویج فرهنگ تحول‌خواهی در بدنه آموزش و پرورش، در بین معلمان، مدیران مدارس و اولیای دانش‌آموزان برنامه‌های آموزشی و تبیینی در حال اجراست و همچنین با رویكرد فرهنگی و تربیتی، تلفیق برنامه درسی با فعالیت‌های پرورشی، تدوین و تألیف 140 عنوان كتاب جدید در دوره متوسطه و طراحی رشته‌های جدید فنی و حرفه‌ای و كاردانش، آموزش تفكر و چگونه اندیشیدن، پرورش مهارت پژوهشگری، سبك زندگی اسلامی- ایرانی و مطالعات زیست اجتماعی و سواد رسانه‌ای نیز به انجام رسیده است.
 

وزیر آموزش و پرورش بابیان این كه معلمان ركن اصلی نظام تعلیم و تربیت بوده و هرگونه تحول و نوسازی نظام آموزشی، مستلزم توجه همه جانبه دلسوزان نظام به مشكلات و مسائل آنان است،خاطرنشان كرد:  در این راستا به منظور بهبود و معیشت و ارتقای منزلت اجتماعی و توانمندسازی حرفه‌ای آنان از مهر ماه 1394 با اجرای برنامه رتبه‌بندی معلمان، گامی ارزنده برداشته شده و امیدواریم با استمرار و توسعه آن در سال جاری، شاهد اثرات مثبت و افزون آن باشیم تا زمینه‌های تقویت انگیزه و بهبود معیشت معلمان فراهم شود.

  وی افزود: همچنین با راه‌اندازی و توسعه مراكز رفاهی و درمانی فرهنگیان به تعداد 156 مركز، تلاش شده در حد مقدورات دولت، اقداماتی صورت پذیرد و در خصوص ارتقای سطح علمی و دانش حرفه‌ای معلمان، ضمن تسهیل شرایط ادامه تحصیل آنان با تشكیل 499 انجمن آموزش علمی، زمینه مشاركت آنان در ارتقای آموزش و پرورش فراهم شود.

  عضوكابینه تدبیروامید تاكید كرد: نظر به اهمیت و جایگاه دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیری شهید رجایی در تعلیم و تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد مورد نیاز این وزارتخانه، برنامه راهبردی این دو دانشگاه در چشم‌انداز افق 1404 تدوین و تصویب شده است كه امیدواریم با توسعه این دو دانشگاه با تكیه بر اسناد راهبردی، زمینه‌های تحولی در آموزش و پرورش از مسیر تربیت نیروی انسانی فراهم شود و همچنین با بازنگری و اصلاح برنامه‌های درسی دوره كارشناسی براساس مبانی سند تحول صورت پذیرفته و معماری برنامه درسی تربیت معلم با رویكرد معلم اندیشمند تدوین و تصویب شده است و با تاسیس پژوهشكده تعلیم و تربیت اسلامی در قم و تطبیق وضعیت حدود 700 مدرس به هیأت علمی اقدامات موثری برای تامین كیفیت علمی و آموزشی دانشگاه فرهنگیان صورت پذیرفته است.

  فانی تصریح كرد: آموزش و پرورش با رویكرد پرهیز از هرگونه شتابزدگی و ابتناء به اجرای برنامه‌های كارشناسی و تقویت خرد جمعی در فرایند تصمیم‌گیری و اعمال نظام مدیریت راهبردی، تلاش می‌كند در ساخت، تكمیل، توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی از طریق جلب مشاركت‌های بخش غیردولتی، اجرای برنامه جامع كارآفرینی برای تربیت دانش‌آموزان و بسترسازی فرهنگی برای تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی به بیش از 500 پژوهش‌سرا و تجهیز 64 پژوهش‌سرا به آزمایشگاه‌های نانو و اهتمام به مناطق محروم و مرزی از طریق خرید خدمات آموزشی و مدارس آموزش از راه دور، «توسعه شبكه ملی مدارس ایران» و ایجاد شبكه‌های اجتماعی به رشد مهارت‌های تحصیلی و فناورانه اقدام نماید.

  وی با بیان اینكه در حال حاضر 38 درصد دانش‌آموزان متوسطه دوم در مدارس فنی و حرفه‌ای و كار و دانش مشغول به تحصیل هستند، گفت: پوشش تحصیلی دانش‌آموزان ابتدایی در سال تحصیلی جاری به 98.45 افزایش یافته است، با اجرای طرح شهاب از سال تحصیلی 93-92 پوشش دانش‌آموزان این طرح به 386 هزار نفر رسیده است.

  وزیر آموزش و پرورش با بیان اینكه پوشش تحصیلی دختران در سال تحصیلی جاری به 48.20 افزایش یافته است، گفت: نسبت كل دانش‌آموزان مدارس غیر دولتی به كل دانش‌آموزان در سال تحصیلی جاری به 10.67 رسیده است. به گزارش پانا، در این مراسم ناصری زنجانی معاون پارلمانی،کفاش  معاون پرورشی و فرهنگی،فاضل مدیرکل دفتر وزارتی، مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان،قدمی رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، مرضیه گرد رییس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی، باقرزاده رییس سازمان نهضت سوادآموزی، سلیمی جهرمی رییس مرکز نیروی انسانی و فناوری، نقوی حسینی نماینده مردم  ورامین و رییس فراکسیون فرهنگیان، ثروتی نماینده مجلس، تعدادی از مدیران کل استانها و برخی معلمان منتخب کشور حضور داشتند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 118]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن