تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر خداوند بوسیله تو یک نفر را هدایت کند برای تو بهتر است از دنیا و هر آنچه د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802412250




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روحانی: حجم روابط ایران و كره جنوبی به 18 میلیارد دلار می رسد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: روحانی: حجم روابط ایران و كره جنوبی به 18 میلیارد دلار می رسد رییس جمهوری از سه برابر شدن حجم روابط ایران و كره جنوبی خبر داد و گفت: دو طرف تصمیم گرفتیم روابط تجاری و اقتصادی كنونی 6 میلیارد دلاری به سه برابر یعنی 18 میلیارد دلار افزایش یابد.
۱۳۹۵ دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ساعت 14:20

خبرگزاری پانا+

به گزارش سرویس سیاسی پانا، حسن روحانی روز دوشنبه در نشست خبری مشترك با پارك گئون هی رییس جمهوری كره جنوبی كه در مجموعه تاریخی-فرهنگی سعدآباد تهران برگزار شد، افزود: امروز در حضور رییسان جمهوری كشور 19 سند امضا شد و اسناد متعدد دیگری بین بخش خصوصی دو كشور امضا می شود.
رییس جمهوری در مورد گفت و گوها با رییس جمهور كره جنوبی گفت: در زمینه روابط مهم دو كشور و منطقه؛ امنیت شبه جزیره كره و خاورمیانه برای هر دو كشور حائز اهمیت است.
روحانی تصریح كرد: ما خواهان صلح و ثبات در شبه جزیره كره هستیم و به طور اصولی با هرگونه ساخت سلاح كشتار جمعی مخالفیم.
روحانی تصریح كرد: خواست ما (ایران) عاری شدن جهان از سلاح های كشتار جمعی بویژه عاری شدن شبه جزیره كره و خاورمیانه از سلاح های مخرب و بویژه هسته ای است.
رییس جمهوری در مورد دیگر محورهای گفت و گو با خانم پارك افزود: صلح و ثبات در خاورمیانه، پایان جنگ در یمن، مذاكره یمنی- یمنی برای استقرار امنیت در این كشور، مبارزه دولت عراق با تروریسم و كمك به این دولت برای پایان اشغال تروریسم در شمال عراق و موضوع آینده سوریه دیگر موضوعاتی بود كه با یكدیگر گفت و گو كردیم.
روحانی گفت: روابط ایران با كره جنوبی بعنوان دو كشور مهم در خاورمیانه و شرق آسیا حائز اهمیت است. در طول 54 سال گذشته روابط دو كشور گرچه گاهی فراز و نشیب داشته اما همواره خوب بوده است.
وی با با یادآوری تمدن كهن ایران و كره جنوبی ادامه داد: روابط دهه های گذشته، دو ملت و همچنین بخش های اقتصادی دو كشور را با یكدیگر آشناتر كرد.
رییس جمهوری خاطرنشان كرد: در سفر ییس جمهوری كره جنوبی به ایران توافقات مهمی انجام شد كه تبدیل روابط تجاری دو كشور به روابط اقتصادی ریشه دار و راهبردی یكی از آن موارد مهم است.
روحانی توضیح داد: برای ایجاد این تحول بزرگ، شركت های كره جنوبی اقدام به سرمایه گذاری و فعالیت مشترك با ایران خواهند كرد و فناوری های پیشرفته همراه این فعالیت وارد ایران می شود.
وی اضافه كرد: برای تحرك جدید اقتصادی بین دو كشور، فعالیت بانك های مركزی و بانك های دیگر برای كارگزاری و همچنین ارائه اعتبار باید فعالتر شود كه این تصمیم در سفر كنونی اتخاذ شد.
رییس جمهوری با بیان اینكه زمینه های بسیاری برای فعالیت دو كشور و كارآفرینان كره در ایران وجود دارد به حوزه های نفت، گاز، صنعت، معدن و امور زیربنایی اشاره كرد و گفت: روابط فرهنگی، علمی و فناوری ، دانشگاهی، فعالیت های مشترك فرهنگی و همچنین پارك های علم و فناوری، توسعه می یابد.
روحانی ادامه داد: در زمینه گردشگری و توریسم، پرواز مستقیم سئول به تهران و سرمایه گذاری بخش های مختلف كره ای در ایران در زمینه زیرساخت های صنعت توریسم بحث شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن