تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين شما كسى است كه براى زنان خود بهتر باشد و من بهترين شما براى زن خود هستم....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801624594




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیش بینی بانک جهانی: افزایش قیمت نفت در 2016


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: پیش بینی بانک جهانی: افزایش قیمت نفت در 2016
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری افریکانیوز، بانک جهانی در گزارشی پیش بینی کرد که قیمت نفت در بازارهای جهانی،در سال 2016 افزایش خواهد یافت.

این نهاد مالی که هدف از آن کمک به پیوست اقتصادهای کمتر توسعه یافته به اقتصاد توسعه یافته جهانی است، در گزارش سه ماهه خود که درباره چشم انداز تولیدات محصولات پایه است، پیش بینی می کند که قیمت نفت در بازارهای جهانی در سال 2016 به طور میانگین به 41 دلار در هر بشکه برسد. این در حالی است که همین نهاد در گزارش قبلی خود رقم 37 دلار رابرای هر بشکه نفت در امسال پیش بینی کرده بود.

بانک جهانی کاهش تولید نفت در عراق و نیجریه به علت اقدامات خرابکارانه و ناآرامی و همچنین کاهش نفت رسی در آمریکا از جمله عوامل اصلی افزایش قیمت نفت در امسال می داند.

کاهش ارزش دلار برابر دیگر ارزهای معتبر جهان که در نتیجه آن، سرمایه گذاران دارای ارزهای دیگری به جز دلار، برای خرید نفت تشویق می شوند چون اینگونه،خرید نفت برای ‌آنها ارزان تر تمام می شود، دیگر عامل تاثیر گذار در افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی در گزارش این نهاد مالی مطرح شده است.

این نهاد بین المللی مالی با این حال هشدار می دهد در صورتی که سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک)، تولید نفت خود را افزایش دهد و دیگر کشورهای غیر عضو نیز تولید خود را کاهش ندهند احتمال کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی، وجود دارد.

تاریخ انتشار: ۰۷:۵۷ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 02 May 2016





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن