تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 28 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):چیزی با چیزی نیامیخته است که بهتر از حلم با علم باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801310386




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شوراها بهترین ناظران پروژه ها و خدمات دولت هستند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: استاندار قزوین:
شوراها بهترین ناظران پروژه ها و خدمات دولت هستند

قزوین


شناسهٔ خبر: 3612942 - شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳
استانها > قزوین

قزوین- استاندار قزوین گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا ضمن بیان مشکلات و کمک به حل آنها ناظران خوبی برای پروژه های دولتی هستند تا خدمات دولت بدرستی ارائه شود. به گزارش خبرنگار مهر، فریدون همتی ظهر شنبه در همایش استانی تجلیل و گرامیداشت روز شوراها که در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد اظهارداشت: شورا و مشورت به عنوان یک سنت حسنه باید ترویج شود زیرا هم لاندیش یمی تواند ما را به نتایج ارزشمندی برساند. وی افزود: باید تصمیمات ما بهینه، منطقی، معقول و مناسب باشد تا هزینه های به جامعه تحمیل نشود. استاندار تصرح کرد:شورا و مشورت به عنوان یک روحیه حسنه در رفتار اجتماعی باعث می شود با هم اندیشی و مشورت و مشارکت اجتماعی در تصمیمی گیری ها از افکار دیگران بهره مند شویم. همتی با بیان اینکه مشورت در کارها از سیره امامان معصوم و بزرگان دینی است بیان کرد:مشورت در کارها از سیره معصومان است و توجه به این امر، آثار و برکات فردی و اجتماعی زیادی را به دنبال خواهد داشت.

استاندار قزوین گفت: براساس نیازهای اجتماعی جوامع امروزی اصول متعددی در قانون اساسی برای پیدایش شوراها آمده است و در نظام جمهوری اسلامی با توجه به نگاه بلند امام خمینی(ره) قانون مربوط به تشکیل شوراها نیز در قانون اساسی جمهوری اسلامی تنظیم و تصویب شد. همتی افزود: فلسفه پیدایی شوراها واگذاری امور به مردم است و مردم بایستی در سرنوشت خود سهیم شوند و مسئولیت نخبگان و توده مردم نسبت به سرنوشت جامعه بالاتر رفته و خود را نسبت به حل مشکلات و سازماندهی امور جامعه بیشترمسئول بدانند. وی ادامه داد: وظایف و دغدغه شوراها نیز صیانت از این جایگاهی است که بر اساس آموزه های دینی پایه گذاری شده است و در رفتار، عملکرد و گفتار ما در دوران مسئولیتی که به ما محول شده است بایستی بیشتر نمایان باشد. نماینده عالی دولت در استان افزود: بایستی این امانت داری و مسئولیت پذیری را مردم مشاهده کنند که افرادی که به عنوان کارشناس امور شهری و روستایی با رای آنها انتخاب شده اند وظایف خود را به خوبی انجام می دهند. استاندار قزوین تصریح کرد: اعضای شوراها ی اسلامی در روستاها، بخش ها و شهرها بایستی با روحیه فداکاری و بسیجی به مردم خدمت کنند و عدالت محوری را سرلوحه کار خود قرار دهند و خود را مسئول و نماینده همه مردم منطقه بدانند.

استاندار قزوین افزود: توزیع عادلانه امکانات، انجام وظایف مسئولانه و متعهدانه، کارآمدکردن تصمیمات، جلب اعتماد مردم  را به دنبال خواهد داشت و باعث می شود در دوره های بعدی نیز مردم با انگیزه بیشتری پای صندوق های رای حاضر شوند. وی شوراها را حلقه واسط بین مردم و مسئولان دانست و اظهارداشت: دولت از شوراها برای اجرای سیاست های خود یاری می خواهد و شوراها نیز به عنوان بهترین سرمایه های نظام و دولت یاری رسان دولت و مدیران هستند. استاندار یادآورشد: مدیران لازم است برنامه ها و سیاست های خود را در گام اول با شوراها در میان بگذارند تا آنها مسائل را در بین مردم تشریح کنند تا اجرای امور با سرعت و کیفیت بهتری انجام شود. همتی ادامه داد: شوراها می توانند بهترین و امین ترین ناظران دولتی و دستگاه های اجرایی برای اجرای پروژه ها باشند و نواقص موجود و نارسایی ها را شناسایی کرده و به مدیران دولتی انتقال دهند. وی گفت: شوراها، سریع ترین، سهل الوصول ترین و مطمئن ترین سرمایه مردمی هستند و تعامل منطقی، دوسویه و کارآمد آنها با دولت در جهت ارتقای بهره وری و مدیریت زمان و منابع می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد. استاندار قزوین خطاب به اعضای شوراهای اسلامی و شهر و روستا اظهارداشت: در خدمات رسانی به مردم از مشکلات و موانع ریز غافل نباشید و مشکلات ریز و درشت را با هم حل کنید زیرا گاهی اوقات حل معضلاتی که به نظر ناچیز می اید بیشتر از اجرای پروژه های بزرگ مردم را خوشحال می کند. وی تعامل شوراها و شهرداران استان را خوب دانست و گفت: همراهی و همکاری شوراهای اسلامی با شهرداران استان قابل تقدیراست و این نوع ارتباط نشانگر عقلانیت، هوشمندی و درک وظایف از سوی شوراهاست.  









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن