تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):در پاسخ به كسى كه عرض كرد: من در عمل ناتوانم و نماز و روزه كم به جا مى آورم اما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803551381




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با حضور دکتر ولایتی مدرس ابن سینا به عنوان نخستین دانشگاه طب جهان در اصفهان بازگشایی شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: با حضور دکتر ولایتی مدرس ابن سینا به عنوان نخستین دانشگاه طب جهان در اصفهان بازگشایی شد جامعه > آموزش - مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل که به منظور شرکت در دومین کنگره اصفهان سلجوقی و برنامه های هفته بزرگداشت اصفهان به این استان سفر کرده است درمراسم بازگشایی مدرس ابن سینا طی سخنانی، بر لزوم تأسیس موسسه تحقیقاتی برای بررسی آثار شیخ‌الرئیس تأکید کرد و گفت: احیای مدرسه شیخ‌الرئیس، احیای قدیمی‌ترین دانشکده یا مدرسه پزشکی است.

دکتر ولایتی روز پنجشنبه 9 اردیبهشت ماه با اشاره به این که دانشگاه‌های پزشکی همچون جندی‌شاپور دزفول قدمت و سابقه تدریس پزشکی طولانی دارند گفت:باید توجه کرد که از آنان چیزی جز آثار تخریب‌شده نمانده است اما مدرسه شیخ‌الرئیس از مدارسی است که در همین سنوات اخیر نیز علم پزشکی در آن تدریس می‌شده و شاید نخستین و قدیمی‌ترین مدرسه تدریس پزشکی در جهان بوده که همچنان پابرجا مانده است.
وی افزود: احیای مدرسه شیخ‌الرئیس، احیای قدیمی‌ترین دانشکده یا مدرسه پزشکی است و افتخار آن متعلق به جهان اسلام، مردم ایران و مردم شهر اصفهان است که امیدوارم مبدأ برکاتی شود تا یک موسسه تحقیقاتی در کنار آن تأسیس شود.
رئیس مركز تحقیقات استراتژیك مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید موسسه‌ای تحقیقاتی تأسیس شود تا در آن آثار بسیار ارزشمند شیخ‌الرئیس مورد تحقیق و بررسی قرار گیرد، چراکه برخی از فهرست‌نویسان تعداد آثار شیخ‌الرئیس را به 130 مجلد تخمین می‌زنند که مهمترین آن در حوزه پزشکی کتاب قانون و در حوزه فلسفه کتاب شفاست که اغلب به زبان عربی است اما تالیف کتب عظیمی همچون دانشنامه علایی و رساله رگ به زبان فارسی نشان‌دهنده شناسنامه ایرانی شیخ‌الرئیس است.
وی اضافه کرد: شیخ الرئیس بزرگترین دانشمند جهان اسلام بوده که افتخاری بزرگ برای جهان اسلام و مردم ایران است، کتاب قانون این دانشمند بزرگ ترجمه شده که باید مطابق با پیشرفت علم پزشکی در کتب دانشگاه‌ها تدریس شود.
رئیس مركز تحقیقات استراتژیك مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با اشاره به زندگینامه ابن سینا افزود: ابن سینا، بزرگترین دانشمند تاریخ اسلام است كه 56 سال عمر كرد اما آثار و خدمات وی، در یكهزار سال گذشته جاودان مانده است.
دكتر ولایتی با بیان اینكه كتابی به عظمت قانون در پزشكی نداریم افزود: این كتاب كه مهمترین تالیف ابن سینا به شمار می آید 600 سال تدریس می شد.
وی با اشاره به برخی تحریف های تاریخی كه ابن سینا را متعلق به كشورهای دیگر می دانند اظهار كرد: كتاب قانون، شناسنامه ایرانی ابن سیناست.
وی با قدردانی از اقدام های انجام شده برای احیای مدرس ابن سینا در اصفهان اضافه كرد: لازم است تاریخ سه دوران مهم آل بویه، سلجوقی و صفوی در اصفهان بهتر و بیشتر برای مردم معرفی شود و بر اســاس آنچــه در تاریــخ نقل شــده، نخســتین دوره از ادوار دانشگاه پزشكی اصفهان بــه زمــان ســلطنت آل بویــه مي‏ رســد. مدرس ابن سینا، قدیمی ترین مدرسه طب در دنیاست كه بقایای آن پس از یكهزار سال تا به امروز باقی مانده است و ابن سینا، دانشمند نامدار ایرانی در این مكان به آموزش دانشجویان و نوشتن آثارش می پرداخت.
دانشكده طب بعنوان هسته اولیه دانشــگاه علوم پزشــكی اصفهان كه به مدرس ابن سینا مشهور است در خیابان ابن سینا امروزی اصفهان حفظ و توسعه یافته است.
بنا بــر روایــات تاریخــی، بوعلی هر روز صبح بعــد از اذان صبح در آن تدریس می كرده است و به جز بوعلی، اســتادان دیگری چون جوزجانــی نیز در ایــن مــدرس درس مــی گفته انــد.
مدرس ابن ســینا در محله دردشــت، خیابان ابن ســینا اصفهان واقع شــده و در سال 1383 با شــماره 11555 در فهرســت آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. 4545

کلید واژه ها: طب سنتی - علی اکبر ولایتی -




جمعه 10 اردیبهشت 1395 - 11:09:23





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن