تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805514522




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سازمان ملل: امریکا و روسیه منجی آتش‌بس سوریه باشند


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: سازمان ملل: امریکا و روسیه منجی آتش‌بس سوریه باشند
آتش بس شکنندۀ اخیر در سوریه، بدون مشارکت گروه‌های تروریستی داعش و جبهه النصره (شاخه گروهک القاعده در سوریه)، از 8 اسفند 1394 با میانجیگری روسیه و امریکا برقرار شد.


نمایندۀ ویژۀ سازمان ملل متحد در امور سوریه از رهبران روسیه و امریکا خواست آتش‌بس شکننده‌ای را که «به زحمت» طی دو ماه گذشته در سوریه برقرار بوده است، نجات دهند و روند صلحِ آسیب‌دیدۀ این کشور را احیا کنند.

به گزارش عصر ایران به نقل از پرس تی وی، استفان دی میستورا روز پنج‌شنبه (9 اردیبهشت) نگرانی عمیق خود را نسبت به نقض آتش‌بس در استان حلب در شمال سوریه و دست‌کم سه نقطۀ دیگر ابراز کرد و در عین حال گفت پیشرفت‌هایی هرچند اندک در روند مذاکرات صلح میان دولت سوریه و معارضان در ژنوِ سوئیس به دست آمده است.

آتش بس شکنندۀ اخیر در سوریه، بدون مشارکت گروه‌های تروریستی داعش و جبهه النصره (شاخه گروهک القاعده در سوریه)، از 8 اسفند 1394 با میانجیگری روسیه و امریکا برقرار شد.

دی میستورا در یک نشست خبری گفت: «درخواست من برای اقدام فوری امریکا و روسیه در بالاترین سطح از این جهت است که میراث رئیس جمهور (باراک) اوباما و رئیس جمهور (ولادیمیر) پوتین به موفقیتِ ابتکاری منحصر به فرد منجر شد که بسیار خوب آغاز شد و اکنون می‌بایست پایانی خوش داشته باشد.»

وی از امریکا و روسیه خواست نشست قدرت‌های بزرگ و منطقه‌ای را که تشکیل دهندۀ گروه بین‌المللی حمایت از سوریه هستند، تشکیل دهند.

فرستادۀ سازمان ملل افزود: «هیچ دلیلی وجود ندارد که این دو (اوباما و پوتین) که سرمایۀ سیاسیِ زیادی صرف این امر موفقیت‌آمیز کرده و منافع مشترکی در جلوگیری از بروز چرخۀ دیگری از جنگ در سوریه دارند، قادر به احیای آن‌چه خلق کرده‌اند (آتش‌بس) نباشند. امری که اکنون از دست نرفته، اما به سختی برقرار است.»

دی میستورا با اشاره به این‎که دور تازۀ مذاکرات در ماه مِه از سر گرفته خواهد شد، گفت: «چگونه می‌توان مذاکرات قابل ملاحظه‌ای داشت وقتی تنها اخبار بمباران و موشک‌باران به گوش می‌رسد؟ این امری است که حتی من هم آن را دشوار می‌بینم، می‌توانید تصور کنید برای سوری‌ها چگونه است؟»

بشار جعفری، رئیس هیأت اعزامی دولت سوریه به مذاکراتِ ژنو روز سه‌شنبه (7 اردیبهشت) گفت دورِ اخیر مذاکرات «مفید و سازنده» بوده است.

هفتۀ گذشته ائتلاف گروه‌های معارض دولت سوریه موسوم به کمیتۀ عالی مذاکرات که با حمایت ریاض در مذاکرات صلح سوریه به میزبانی سازمان ملل متحد حضور داشت، اعلام کرد مشارکت خود را در دور سوم این مذاکرات به حالت تعلیق درآورده است.

نمایندگان این ائتلاف با ادعای این‌که دی‌ میستورا «مغرضانه» برخورد می‌کند، دولت سوریه را متهم به نقض آتش‌بس و میز مذاکرات را ترک کردند.

اخیراً محمد علوش، یکی از سرکردگان گروه موسوم به جیش الاسلام که رهبری ائتلاف موسوم به کمیتۀ عالی مذاکرات را برعهده دارد، از شورشیان سوریه خواست حملات خود را علیه مواضع نیروهای دولتی این کشور از سر بگیرند.

دی میستورا در پاسخ به پرسشی دربارۀ مطرح شدن موضوع آیندۀ سیاسی بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در مذاکرات صلح، گفت: «ما به نام افراد اشاره نکردیم... بلکه موضوع گفت‌وگو تغییر حکومت فعلی بود.»

 به گفتۀ نمایندۀ سازمان ملل دو طرف مذاکرات «مشترکاتی» نیز در مورد فرآیند گذار سیاسی در سوریه دارند، از جمله این‎که «دولت انتقالی می‎تواند شامل اعضای دولت حاضر، مخالفان، افراد مستقل و دیگران باشد».

دی میستورا گفت این دور از مذاکرات «شدیداً تحت الشعاع نگرانی‌‎ها دربارۀ قطع مخاصمات و این موضوع قرار داشت که (آتش‌بس) ممکن است هر لحظه سقوط کند.»

وی افزود در طول 48 ساعت گذشته به طور میانگین در هر 25 دقیقه یک غیرنظامی در سوریه کشته و در هر 13 دقیقه یک نفر زخمی شده است.

تازه‌ترین دور مذاکرات غیر مستقیم دولت و مخالفان سوریه با میانجیگری سازمان ملل متحد 25 فروردین 1395 در ژنو سوئیس آغاز شد.

سوریه از سال 2011 (1389) صحنه ناآرامی‌های مرگبار است؛ براساس گزارش مرکز پژوهش‌های سیاسی سوریه که در تاریخ 22 بهمن 1394 منتشر شد، حدود 470 هزار نفر از مردم سوریه به صورت مستقیم و غیرمستقیم در جریان این ناآرامی‌ها کشته و بیش از 1.9 میلیون نفر زخمی شده‌اند.

در جنگ پنج ساله سوریه میلیون‌ها نفر نیز در داخل و خارج از این کشور جنگ زده آواره شده‌اند.


تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 28 April 2016





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن