تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندم از خواندن قرآن غافل مباش، زيرا كه قرآن دل را زنده مى كند و از فحشاء و زشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806778663




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گلایه وزیر بهداشت از دستگاه های نظارتی


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: گلایه وزیر بهداشت از دستگاه های نظارتی
هاشمی از مچ گیری دستگاه‌های نظارتی گله کرد و گفت: سازمان‌های نظارتی به جای کمک و تشویق مدیران دولتی فقط مچ ما را می‌گیرند.
به گزارش نامه نیوز ، قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی صبح امروز در همایش ملی نشان ایمنی و سلامت که در مرکز همایش های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد از وضعیت نامناسب تهران نسبت به یزد گفت و افزود: در یزد بیشتر ترددها با دوچرخه صورت می‌گیرد من هم بیش از 30 سال بود که دوچرخه سوار نشده ‌بودم دوچرخه قدیمی درخواست کردم که نه ترمز داشت و نه زین؛ البته شهر یزد مشکلات شهر ما را ندارد. 


وی با اشاره به تلاش های صنایع غذایی ادامه داد: خوشحالم که شرکت‌های صنایع غذایی به عنوان یک ایرانی در تلاش اند تا مردم سالم بمانند. اگر چه در کشور قدر شناسی از این حوزه زیاد دیده نمی‌شود و حمایت‌های لازم صورت نمی‌گیرد. 


وی اظهار داشت: امیدواریم با راه‌اندازی سامانه سازمان غذا و دارو و الکترونیکی شدن خدمات نه تنها شاهد افزایش سرعت و کاهش مراجعه مردم باشیم بلکه با پیشگیری از سلیقه پردازی و اعمال نظرهای شخصی  رو به رو شویم به طور کلی امیدوارم شاهد تغییر و تحول اساسی در این موضوع باشیم.


هاشمی از کمرنگ بودن نقش دانشگاه ها در حوزه غذا گفت: جای خالی دانشگاه‌ها و گروه‌های دانشگاهی در موضوع غذا حس می‌شود. این حوزه‌ها باید با موضوع غذا پیوند بخورند و همچنین رسانه‌ها به گونه‌ای با ما همکاری کنند تا بتوانیم بدون رودربایستی در این مورد صحبت کنیم. جای تعجب است با وجود فارغ‌التحصیلان بسیار در حوزه تغذیه همچنان مشکلاتی داریم و انتظار کاری کارستان را از سازمان غذا و دارو در این زمینه داریم. 


وی آمار عوارض آشامیدنی‌ها و خوراکی ها را نگران کننده خواند و گفت: در این خصوص مردم بی‌توجه اند در قدیم مردم این عقیده را داشتند که مرگ برای همسایه حق است اما تصور نمی‌کردند که این واقعیات برای خودشان نیز ممکن است اتفاق بیفتد، روز گذشته در یزد آمار نگران کننده 70 درصدی افزایش وزن را داشتیم که در تهران اوضاع بدتر است. 


وی اظهار داشت: باید گفت، افرادی که در حوزه غذا ودارو جنس تقلبی می‌فروشند برای بیمار کردن و مسموم کردم مردم پول می‌گیرند پس جرمشان از یک قاتل هم بیشتر است. 


وی تصریح کرد: دستگاه قضایی در این حوزه مسئولیت سنگینی دارد که در بسیاری موارد قاطع عمل نکرده و غایب هستند. گروه‌های نظارتی فقط مچ ما را می‌گیرند و به جای کمک کردن و تشویق کردن مدیران دولتی از ما ایراد می‌گیرند. 


هاشمی به موضوع قاچاق اشاره کرد و ادامه داد: امسال سال اقدام و عمل است اما بدون مبارزه جدی با قاچاق و حمایت از تولید داخل نمی‌توان به اقتصاد مقاومتی کمک کرد. چندی پیش نماینده ‌ی محترمی در تلویزیون از راههای غیر قابل جلوگیری ورود قاچاق گفت، اما باید توجه داشت که ما یک جنبده کوچک را کشف می‌کنیم پس می‌توان با یک تریلی نیز برخورد قاطع داشت. 


هاشمی اذعان داشت: برای مبارزه با قاچاق باید از تمام دستگاه‌ها متوقع باشیم. وزارت بهداشت اگر مورد حمایت وزارت صنعت، نیرو، جهادکشاورزی، ارشاد و همچنین سازمان صدا و سیما نباشد، کاری از دستش بر نمی‌آید؛ نظام پزشکی نیز باید سختگیری کند. 


وی تصریح کرد: برای برخورد باید هزینه پرداخت کنیم. اگر در دولت کاره‌ای هستیم، باید خوب عمل کنیم. 


وزیر بهداشت امروز را پرحاشیه خواند و گفت: حاشیه‌های امروز را با این تصور که شاید لحظه‌ای دیگر نباشم، بیان کردم. البته حرف حق را همه جا نمی‌توان زد. 


وی یادآور شد: حوزه غذا مهم‌تر از هواست و باید مورد توجه تمامی دستگاه‌ها قرار گیرد و وزارت بهداشت باید مثل یک دادستان، سلامت مردم را مطالبه کند.



منبع: باشگاه خبرنگاران


۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن