تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):مؤمن، خاموشى اختيار مى‏كند تا سالم بماند و سخن مى‏گويد تا سودى ببرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819701197




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واکنش حسین رویوران به سنگ اندازی و بیانیه های ضد ایرانی اعراب: عربستان فرار به جلو را انتخاب کرده است


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: واکنش حسین رویوران به سنگ اندازی و بیانیه های ضد ایرانی اعراب: عربستان فرار به جلو را انتخاب کرده است
یک کارشناس مسائل بین الملل و خاورمیانه معتقد است که ایران در بحث برنامه موشکی خود بحث دفاع را مطرح کرده است که این یک حق طبیعی برای هر کشورس است. ایران باید از حجم خرید سلاح عربستان و امارات در منطقه نگران باشد.
حسین رویوران کارشناس مسائل خاوریانه در گفت‌وگو با نامه نیوز، در خصوص امضای بیانیه ضد ایرانی در شورای همکاری خلیج‌فارس، گفت: این شورا، اتحادیه‌عرب و سازمان همکاری اسلامی متاسفانه تبدیل به ابزاری در دست عربستان شده است.
 
وی ادامه داد: در این بیانیه بحث برنامه موشکی ایران را مطرح کرده اند، اولا ایران اعلام کرده است که موشک‌هایش دفاعی است و داشتن سلاح‌دفاعی یک حق برای هر کشوری است. خریدهای نظامی که عربستان و امارات انجام می‌دهند، اتفاقا بیشترین نگرانی را در سطح منطقه ایجاد می‌کند. عربستان سعودی بعد از آمریکا و چین سومین بودجه نظامی در دنیا را دارد.
 
رویوران با بیان اینکه اگر بنا بر نگرانی باشد ایران باید ابراز نگرانی کند، خاطرنشان کرد: عربستان سعودی تبدیل به انباری از سلاح آمریکایی، فرانسوی و انگلیسی شده است و در 4 سال گذشته 100 میلیون دلار سلاح خریداری کرده است. به نظرم بنده مطرح کردن برنامه موشکی ایران بیشتر برای رد گم کردن است.
 
وی همچنین ادامه داد: عربستان سعودی با این حجم از سلاح تبدیل به یک ناامن کننده در منطقه شده است . به ویژه اینکه بحرین و یمن را به صورت مستقیم تحت اشغال و دیگری را مورد حمله قرار داده است؛ ایران هیچ‌گاه به کشوری حمله نکرده در حالی که عربستان این کار را انجام داده است.  
 
این کارشناس با  اشاره به اینکه سیاستی عربستان مبتنی بر تهاجم و نا امنی است ، تصریح کرد: عربستان در سوریه؛ عراق و لبنان به عنوان عامل نا امن کننده ایفای نقش می‌کند. حتی در مصر نیز حامی کودتا است. تمام این موارد نشان‌دهنده این است که عربستان سیاستی تهاجمی و ناامن کننده را دنبال می‌کند.
 
رویوران افزود: علت این است که جوانانی که در عربستان به قدرت رسیدند، اساسا معتقد هستند که همه مسائل  از طریق قدرت قابل حل و فصل است . در حالی که در گذشته یک عقلانیتی در عربستان دیده می‌شد که سعی می‌کرد از طریق گفتگو مشکلات را حل کند.
 
حسین رویوران با بیان اینکه ایران با غرب و حتی آمریکا روابطی ندارد، خاطرنشان کرد: ما پرونده هسته‌ای را حل و فصل کردیم نه روابط با آمریکا را.
 
کارشناس مسائل بین الملل مشکل عربستان را حمایت از تروریسم دانست و ادامه داد: اسناد 11 سپتامبر منتشر شده است که 28 صفحه از آن را سانسور کرده‌اند، مردم معترض شده‌اند که چرا نباید این اسناد منتشر شود؟! طبیعتا اگر این اسناد منتشر شود مشکلات بسیاری برای عربستان ایجاد می‌شود.
 
وی افزود: زیرا عربستان در موضوع 11 سپتامبر نقش مهم و مستقیم را داشته است؛ در نهایت اگر این مسئله آشکار شود که یک شاهزاده از خاندان آل‌سعود تمام این کارها را انجام داده است عربستان با مشکلات جدی در آمریکا مواجه خواهد شد. شاید به همین دلیل است که تهدید می‌کند اگر این قسمت از اسناد آشکار شود 850 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری که در آمریکا کرده است را از این کشور خارج می‌کند.
 
رویوران این مسئله را نشان از ترس عربستان دانست و گفت:  این نوع از تهدید‌ها نشان از ترس و آینده نامفهوم است و عربستان در این برهه راهبرد فرار به جلو را انتخاب کرده است. 





۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن