تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که در پی برآوردن نیاز برادر مسلمان خود باشد، تا زمانی که در این راه است خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798946768




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بررسی فنی تویوتا پریوس جدید/ نازیبای باکیفیتی که نسل چهارمش وارد ایران شد (+عکس)


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: بررسی فنی تویوتا پریوس جدید/ نازیبای باکیفیتی که نسل چهارمش وارد ایران شد (+عکس)
طرفدار محیط زیست هستید و موقعی که خودروتان را می‌رانید عذاب وجدان پیدا می‌کنید؟ وضع مالی‌تان خوب است اما دوست ندارید هر روز کلی پول بنزین بدهید؟ از داخلی‌های کم‌مصرف (البته اگر وجود داشته باشند!) دل‌زده‌اید و دنبال گزینه‌ای می‌گردید که پرستیژتان را حفظ کنید؟ احتمالا جواب سوال‌هایتان را پیدا کرده‌اید چون تویوتا پریوس جدید برای فروش در ایران آماده شده است.

 به گزارش عصر ایران نسل چهارم پریوس را که مدت زیادی  از رونمایی‌اش در سطح بین‌المللی نمی‌گذرد در تهران هم رونمایی شد. پریوس جدید به‌مراتب کم‌مصرف‌تر شده است، بسیاری از ایرادهای نسل قبل در آن برطرف شده و قابلیت‌های فنی و تکنولوژیکی جدیدی به خودرو اضافه شده است.

طراحی
فرم قطره‌ای شاید اصلی‌ترین مساله‌ای است که طراحان پریوس خود را ملزم به رعایت آن می‌دانند. نه به این خاطر که علاقه خاصی به این فرم داشته باشند، بلکه برای رسیدن به بهینه‌ترین فرم آیرودینامیکی بدنه را طوری شکل می‌دهند که کمترین مقاومت را در برابر باد داشته باشد.

بررسی فنی تویوتا پریوس جدید/ نازیبای با کیفیت که نسل چهارم آن به ایران رسید (+عکس)


روحیه ژاپنی را به‌راحتی می‌شود در طرح پریوس مشاهده کرد. خطوط زاویه‌دار و اغراق‌شده، چراغ‌هایی با گوشه‌های تیز و شکل نامتجانس و احجامی که این‌جا و آن‌جا خودشان را بیرون کشیده‌اند یا فرورفتگی ایجاد کرده‌اند همگی در خدمت تصویری هستند که طراحان سعی در ارائه آن دارند با این همه بیان این مفهوم در پریوس چندان اصیل نیست.

در داخل خودرو  تلاش‌ها بیشتر معطوف به ارائه طرحی تکنولوژیک معطوف شده که در عین حال یک‌سری از المان‌های همیشگی محصولات کوچک تویوتا (مثل نشانگرهای قرارگرفته در میانه داشبورد) نیز در آن به چشم می‌خورد. مانیتور 4.2 اینچی Multi-Information داده‌های مورد نیاز راننده را به گونه‌ای نمایش می‌دهد که راننده می‌تواند به نگاهی گذرا اطلاعات ضروری را دریافت کند.

پیشرانه‌ای جدید، عملکردی بهبود یافته...
همانند نسل سوم، پیشرانه درون‌سوز چهار سیلندر 1.8 لیتری با دو موتور/ژنراتور برقی ترکیب شده تا به مجموعه‌ مختلفی از شرایط رانندگی پاسخگو باشد.

بررسی فنی تویوتا پریوس جدید/ نازیبای با کیفیت که نسل چهارم آن به ایران رسید (+عکس)



قدرت پیشرانه درون‌سوز به 95 اسب بخار و بیشینه گشتاور تولیدی‌اش به 142 نیوتون‌متر می‌رسد که در ترکیب با برقی‌ها مجموعا 121 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. هرچند این میزان قدرت نسبت به 134 اسب بخار نسل پیشین مقدار اُفت کرده است

نوآوری اصلی مهندسان تویوتا نه در افزایش توان پیشرانه که در بهبود راندمان و سبک‌سازی هرچه بیشتر سامانه هیبریدی پریوس بوده است. سامانه هیبریدی پریوس جدید از اجزای کوچک‌تری تشکیل یافته. باتری‌های نیکل-‌متال جای خودشان را به نمونه‌های پیشرفته‌ لیتیوم‌-یونی داده‌اند که حالا با کاهش ابعاد به جای این که در زیر صندوق بار قرار بگیرند، زیر صندلی‌های عقب جاسازی شده‌اند تا فضای صندوق را اشغال نکنند.

گیربکس CVT هم با نوآوری چشمگیر به تکنولوژی "تعویض با سیم" مجهز شده که از سیگنال‌های الکتریکی برای تعویض دنده استفاده می‌کند.

از دیگر تکنولوژی‌هایی که مهندسان تویوتا برای به حداکثر رساندن بازدهی پریوس استفاده کرده‌اند می‌توان به سامانه زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها (CVT)، بازگردش گازهای خروجی (EGR) و مبدل DC-DC بهبود یافته (که در شرایط پرفشار میزان انرژی مصرفی را کاهش می‌دهد) اشاره کرد. 


بررسی فنی تویوتا پریوس جدید/ نازیبای با کیفیت که نسل چهارم آن به ایران رسید (+عکس)



امکانات، تجهیزات و رده‌ها
تویوتا پریوس را در شش رده تجهیزاتی (و تا حدی فنی) روانه بازار می‌کند. شش‌ رده با اسم‌های گیج‌کننده و تفاوت‌هایی بعضا با اهمیت.

 TWO اولین رده است، با امکاناتی که مهم‌ترین‌شان شامل پروژکتورهای LED، جلوپنجره فعال، کنترل تهویه هوشمند با سنسور رطوبت و فیلتر هوا، مانیتور 4.2 اینچی، کروز کنترل، دوربین دید عقب، دو خروجی برق 12ولت و ورود بدون کلید می‌شود.

 هشت ایربگ، سامانه کنترل پایداری و توقف هوشمند (SST) در کنار ترمز ضدقفل و کمکی ترمز (BA) تجهیزات ایمنی استاندارد پریوس TWO را تشکیل می‌دهند.

 TWO ECO رده بعدی است که به لطف وزن سبک‌تر و آیرودینامیک‌ بهبود یافته سوخت کمتری مصرف می‌کند (جزئیات در جدول) و به جز چند مورد جزئی از لحاظ تجهیزات تفاوتی با TWO ندارد.

 در THREE سیستم صوتی مرغوب ساخت Entune، کنسول وسط و فرمان تزیین‌شده با قطعات سفیدرنگ، شارژر گوشی‌های هوشمند و کنترل‌های روی فرمان از ویژگی‌های برجسته این رده هستند. ضمن این که از این‌جا به بعد آپشن‌های ایمنی مهمی چون کروز کنترل راداری (با قابلیت تشخیص موانع)، هشدار حرکت بین خطوط، هدآپ دیسپِلِی و Safery Sense P تویوتا هم به لیست سفارش اضافه می‌شوند.

پریوس یکی از اولین خودروهای تویوتا است که از سیستم اخیر استفاده می‌کند. در واقع این تکنولوژی بقیه سامانه‌های ایمنی را تحت کنترل قرار می‌دهد و با شناسایی نقاط کور و حتی عابرین پیاده امکان تصادف و برخورد را به حداقل می‌رساند.


بررسی فنی تویوتا پریوس جدید/ نازیبای با کیفیت که نسل چهارم آن به ایران رسید (+عکس)



تویوتا، پریوس به طول و عرض این خودرو اضافه کرده و از ارتفاع کاسته، ضریب آیرودینامیکی را به رقم خیره‌کننده 0.24 CD رسانده، بیشترین تنوع امکانات و تجهیزات را فراهم کرده و حتی در قبال طراحی خودرو هم رویکرد محافظه‌کارانه‌اش را کنار گذاشته و با یک ناپرهیزی اساسی طرحی را ارائه داده که شاید خیلی خوش‌آتیه به نظر نرسد، اما نشان از اهمیت این محصول استراتژیک برای مسئولان تویوتا دارد.

پریوس جدید به لطف تغییرات اساسی که بر روی آن صورت گرفته آماده است تا نقش موثرش را در بازارهای جهانی ادامه دهد. اما در ایران باید دید سیاست‌های قیمت‌گذاری به چه شکلی ادامه می‌یابد. مطمئنا در صورت داشتن اختلاف قیمت قابل قبول نسبت به کمری هیبرید، پریوس هم می‌تواند بازار خاص خودش را داشته باشد.



تاریخ انتشار: ۱۱:۲۱ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - 11 April 2016





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن