تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820641638




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نبیه بری: انتخاب دو ساله عون به عنوان رئیس‌جمهور وقت تلف کردن است


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: نبیه بری: انتخاب دو ساله عون به عنوان رئیس‌جمهور وقت تلف کردن است
رئیس پارلمان لبنان در واکنش به طرح اخیری که در لبنان برای حل بحران خلأ‌ ریاست جمهوری در این کشور مطرح شد، اعلام کرد: طرح انتخاب میشل عون برای دو سال وقت تلف کردن است.
آفتاب : به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان اعلام کرد، طرح انتخاب میشل عون به عنوان رئیس جمهوری برای دو سال آینده تنها وقت تلف کردن است چرا که این مساله نیاز به اصلاحاتی در قانون اساسی دارد و اگر ما بتوانیم قانون را اصلاح کنیم چرا رئیس جمهور را انتخاب نکنیم؟


روزنامه عربستانی عکاظ پیش از این نوشته بود که طرحی از سوی برخی چهره‌های سیاسی لبنان ارائه شده که براساس آن میشل عون، رئیس جریان التغییر و اصلاح لبنان به مدت دو سال به عنوان رئیس جمهور موقت لبنان انتخاب و در دوره ریاست جمهوری وی قانون جدید انتخابات وضع می‌شود.


هنوز به طور دقیق مشخص نشده که طرح مذکور از سوی کدام حزب یا جریان سیاسی پیشنهاد شده است اما برخی مجامع سیاسی لبنان اعلام کردند این طرح پیشتر و در روزهای آغاز بحران خلأ ریاست جمهوری مطرح و با مخالفت قاطع مسیحیان و سیاستمداران رو به رو شد.


همچنین مجامع سیاسی لبنان اعلام کردند که احزاب مسیحیان از جمله مارونی‌ها معتقدند این طرح به اصل و ماهیت قانون اساسی ضربه می‌زند و انتخاب رئیس جمهوری برای مدت دو سال نقض قانون بوده و جایگاه ریاست جمهوری را تضعیف می‌کند.


در همین حال مجامع سیاسی لبنان کاملا مخالف این طرح نیستند، همچنین میشل عون نیز هنوز با این ایده مخالفتی نکرده است و برخی منابع اعلام کردند، بعید نیست عون ریاست جمهوری لبنان ولو برای دو سال را بپذیرد.


از سوی دیگر نبیه بری در پی مخالفت فراکسیون‌های مسیحی با شرکت در جلساتی که مساله قانون جدید انتخابات در آن بررسی می‌شود، اعلام کرد، تا زمان تصویب قانون جدید انتخابات اصراری به برگزاری جلسات پارلمان ندارد.


وی با عقب نشینی از موضع قبلی خود برای برگزاری جلسات پارلمان اعلام کرد، بار دیگر از کمیته‌های مشترک می‌خواهم در همه قوانین و پیشنهادات بازنگری کنند.


به گزارش ایسنا، وی افزود: دیگر تا پیش از پایان کار کمیته‌ها در بررسی قوانین بر برگزاری جلسه جدید پارلمان اصرار نمی‌کنم.




تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن