تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815688570




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عمر جوانان معتاد اندک است


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
عمر جوانان معتاد اندک است
عمر جوانان معتاد اندک است جوانانی كه به سمت مواد مخدر سوق می يابد زندگي و طول عمر آنها 50 درصد نسبت به ساير افراد جامعه كاهش می يابد و سلامتی آنها با چالش‌های بسياری همراه می شود.


به گزارش فرهنگ نیوز، رئيس انجمن پزشكان عمومی با بيان اينكه زندگی و طول عمر جوانان معتاد ۵۰ درصد كمتر از افراد عادی است، عنوان داشت: جوانان ما از عوارض اعتياد به ويژه از نوع صنعتی آگاهی مناسبی ندارند.
 
ايرج خسرونيا اظهارداشت: وسايل ارتباط جمعی همچون راديو و تلوزيون و شبكه‌های اجتماعی در پيشگيری از اعتياد می توانند نقش بسيار مهمی را ايفا كنند.
 
وی با اشاره به لزوم نمايش زندگی فلاكت بار معتادان توسط رسانه‌های جمعی تاکید كرد: اعتياد عوارض بسيار زيادی را به همراه دارد و سبب بروز مشكلات شديدی در جوامع می شود بنابراين پيشگيری از اين معضل اجتماعی يك ضرورت است و همه بايد دست به دست هم دهيم تا اقدامات لازم را جهت پيشگيری از اعتياد انجام دهيم.
 
رئيس انجمن پزشكان عمومی ادامه داد: رويكرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر بسيار حائز اهميت است و در صورت تحقق اين موضوع به صورت كامل و جامع می توانيم به كاهش اعتياد و پيشگيری از مصرف مواد مخدر اميدوار باشيم. وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشكی و انجمن‌های علمی نيز در اين راستا می توانند همكاری داشته باشند و برنامه‌های زيادی را همگام با ساير دستگاه‌ها ايفا كنند.
 
خسرونيا با تأكيد بر اينكه بايد جوانان را آموزش داد و اطلاعات آنها و خانواده‌هايشان را بروز كرد، افزود:  بخشی از كتاب‌ها و ساعت‌های درسی بايد به موضوع پيشگيری از اعتياد و مبارزه اجتماعی با مواد مخدر اختصاص يابد چرا كه اين معضل در حال فراگير شدن است و بايد جهت خشكاندن ريشه‌های آن به صورت جدی گام برداشت.
 
وی ريشه اعتياد را در كشور فقر، مشكلات مالي و عدم مطالعه مطبوعات توسط مردم برشمرد و اظهار داشت: سواد رسانه ای و اشتغال در پيشگيری از اعتياد بسيار موثر است و هر چند كه اعتياد علل مختلفی می تواند داشته باشد ولی عمده ريشه آن فقر و بيكاری بوده و لازم است كه مسئولان و دست‌اندكاران گام‌های اساسی را در اين زمينه بردارند.
 
رئيس انجمن پزشكان عمومی به عوارض اعتياد اشاره كرد و گفت: اينكه امروزه دختران و جوانان درگير معضل مواد مخدر می شوند نشان از عدم آگاهی و دانش آنها دارد؛ چرا که يك زن ايراني برای كسب زيبايی دست به هركاری می زند كه سرانجام آن نابودی زندگي است؟! اين مسئله بايد ريشه يابی شود و اقدامات لازم برای اين موضوع صورت گيرد.
 
خسرونيا با بيان اينكه جوانان ما از عوارض اعتياد به ويژه از نوع صنعتی آگاهی مناسبی ندارند، تصريح كرد: اعتياد به مواد صنعتي علاوه بر اينكه زندگي فرد را به خطر انداخته، جامعه را با مخاطرات زيادی همراه می كند. امروزه بسياری از تصادفات شبانه و قتل و نزاع‌ها به دليل توهم ناشی از روان‌گردان‌ها به وقوع می پيونند و افراد جامعه بايد نسبت به اين مسائل آگاه و هشيار باشند.
 
وی در پايان خاطر نشان ساخت: جوانانی كه به سمت مواد مخدر سوق می يابد زندگی  و طول عمر آنها ۵۰ درصد نسبت به ساير افراد جامعه كاهش می يابد و سلامتی  آنها با چالش‌های  بسياری همراه می شود لذا با همكاری همه مردم و مسئولان بايد اقدامات اساسی برای پيشگيری اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر صورت گيرد.


منبع: مهر


95/2/7 - 11:10 - 2016-4-26 11:10:01





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن