تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805412422




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیشنهادهای ویژه نخبگان برای توسعه استان خراسان جنوبی


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


پیشنهادهای ویژه نخبگان برای توسعه استان خراسان جنوبی استان‌ها > خراسان جنوبی - خراسان نوشت ، سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی در جلسه هم اندیشی نخبگان بر ترسیم نقشه راه استان برای دستیابی به توسعه پایدار در چند سال آینده تاکید کرد و گفت: براساس طرح آمایش سرزمینی استان را جلو خواهیم برد.

مهندس «آرین» با بیان این که می توان قوانین خاصی برای منطقه ایجاد کرد تا زودتر به توسعه رسید، افزود: نسخه طرح آمایش سرزمینی استان را سال جاری در اختیار مردم و مسئولان قرار خواهیم داد.
مدیر طرح آمایش سرزمینی استان هم در این جلسه گفت: برای توسعه همه جانبه نیاز به یک برنامه مدون است و تهیه و اجرای پروژه آمایش سرزمینی خراسان جنوبی می تواند گام مهمی در این راستا باشد. دکتر «خطیب» در تشریح طرح آمایش سرزمینی استان به اجرای این طرح در 3 مرحله اشاره کرد و توضیح داد: مرحله اول بررسی وضعیت موجود و ظرفیت های استان، مرحله دوم نیازها و وضعیت مطلوبی که خراسان جنوبی دارد و مرحله سوم شامل راهکارها و چگونگی رسیدن به وضعیت مطلوب در این استان است.
به گفته وی، طرح آمایش سرزمینی استان توسط یک تیم 40 نفره مجرب مورد مطالعه قرار گرفته و تمام گزارشات آن موجود است.
وی تربیت نیروی انسانی متخصص، گسترش خطوط ترانزیت، ایجاد مناطق آزاد تجاری و اقتصادی، منابع معدنی و توسعه صنایع تبدیلی معدن ، گسترش صنایعی که مصرف آب کمی دارند و جلوگیری از گسترش صنایع آب بر، ایجاد کارگاه های تعاونی، جلوگیری از مهاجرت، تامین امنیت سرمایه گذاری در منابع معدنی و انرژی های نو، ایجاد صنایع فلزی و فرآوری معدنی، جلوگیری از خام فروشی، توسعه فرآوری گیاهان دارویی، گسترش زیرساخت های گردشگری و کویرنوردی، افزایش ضریب امنیت مرزی و... را از جمله موارد و نیازهای توسعه ای استان عنوان کرد و گفت: همه این موارد در طرح آمایش سرزمینی مد نظر قرار گرفته است.
منابع آبی
مدیر طرح آمایش سرزمینی با اشاره به وضعیت منابع آبی استان افزود: وضعیت منابع آبی نامناسب است و در 3 دهه آینده با بحران جدی آب در استان مواجه خواهیم بود بنابراین باید برداشت از منابع آبی استان را تا 30 درصد کاهش داد تا از فاجعه آبی جلوگیری شود.
دکتر «خطیب» ادامه داد: فقر زیرساخت های ضروری برای سرمایه گذاری ، دوری از مرکز کشور و افزایش هزینه های سرمایه گذاری از محدودیت ها و ضعف های استان است و باید با تدوین برنامه ای مدون ، یک افق خوب را ترسیم کنیم.
کارگروه های تخصصی نخبگان
مسئول بسیج اساتید خراسان جنوبی هم تاکید کرد: برای نخبگان کارگروه های تخصصی به ویژه در زمینه اقتصاد مقاومتی تشکیل شود و اعضای آن را حوزویان، دانشگاهیان و نخبگان استان تشکیل دهند.
دکتر «دیانی» با اشاره به مشکلات فرهنگی استان تشکیل کارگروه تخصصی فرهنگ را ضروری دانست و گفت: معضلات فرهنگی مثل اعتیاد، کاهش جمعیت و طلاق در استان رشد پیدا کرده است، به عنوان مثال برابر آمارها 80 تا 82 درصد زندانی ها با مواد مخدر سرو کار داشته اند و آمار طلاق در سال 94 نسبت به سال قبل آن 8 درصد رشد داشته است.
وی معرفی چهره های برجسته استانی را از نیازهای استان مطرح کرد و افزود: در خراسان جنوبی مشاهیر و چهره های برجسته زیادی است که هنوز گمنام بوده و کسی آن ها را نمی شناسد و باید برنامه هایی تدوین شود تا این چهره ها به نسل جدید استان و کشور معرفی شوند.
دکتر «دیانی» از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خواست حداقل هر 3 ماه یک بار از عملکرد خود گزارشی را در این جلسات ارائه دهند. رئیس دانشگاه فرهنگیان استان هم بر آمایش نظام آموزشی استان تاکید کرد و گفت: باید برای نظام آموزشی استان یک طرح آمایشی اجرا و وضعیت آموزشی معلوم شود تا بتوان جایگاه خود را در دانشگاه ها و موسسات آموزشی کشور توسعه داد.
دکتر «مهدی زاده» افزود: این دانشگاه آموزش های تربیت معلم را در سطح استانی، کشوری و بین المللی ارائه می دهد و هم اکنون هم در افغانستان فعالیت داریم و باید آموزش های فنی و حرفه ای و کارآفرینی را در مراکز آموزش عالی استان گسترش دهیم که برای این کار هم این دانشگاه آمادگی کامل دارد و می توانیم این آموزش ها را در روستاها هم ارائه دهیم.
بانک ایده
رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی هم در این نشست تاکید کرد: در استان بانک ایده ها تشکیل و از طرح های نخبگان حمایت شود و از طرفی هم طرح های نخبگان باید عدالت محور، علمی، دانش محور و توسعه محور باشد تا بتوان به توسعه پایدار در این استان رسید.
«صادقی» افزود: باید به طرح های نخبگان کمک کرد تا تجاری سازی شود و به جای اعطای کمک های مالی بلاعوض، تسهیلات کم بهره به آن ها داده شود چرا که وام های بلاعوض پایه های نخبگی را سست می کند.
وی عنوان کرد: باید از نخبگان در ساختارهای دولتی استان استفاده کرد و از طرفی می توان از توانمندی های ملی نیز در همین راستا استفاده کرد اما باید این توانمندی ها را ابتدا بومی سازی کرد.
منتخب مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه عنوان کرد: اقتصاد استان و به ویژه روستاها با مشکل مواجه شده و از طرفی هم واحدهای زیادی در شهرک های صنعتی تعطیل شده است و هنوز علت اصلی آن ریشه یابی نشده است و باید برای برطرف کردن این گونه مشکلات استانی از توان بالقوه نخبگان استفاده کرد.
دکتر «نظرافضلی» افزود: باید در مرکز کشور چانه زنی های زیادی برای گرفتن حق مردم استان انجام شود و از سویی هم با حمایت از سرمایه گذارها راه را برای توسعه سرمایه گذاری هموار کرد.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف هم در این نشست بیان کرد: باید از ظرفیت و استعدادهای بالقوه نخبگان در تمام امور استفاده کرد و آن ها هم با ارائه نظر و راه کار نمایندگان مردم را در پیشبرد اهداف توسعه ای استان کمک کنند.
حجت الاسلام «عبادی» افزود: بعضی ها از نمایندگان مردم توقع دارند که هر کاری را انجام دهند و این در حالی است که نماینده مردم هر کاری را نمی تواند انجام دهد و باید از او به اندازه جایگاه و اختیارات توقع داشت.
در حاشیه
به گزارش خبرنگار ما، در اطلاع رسانی این جلسه زمان آن را ساعت 19:45 اعلام کرده بودند و در حالی با تاخیر برگزار شد که مهمان ویژه این جلسه حجت الاسلام «عبادی» نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی» 55 دقیقه حاضران را معطل گذاشت و با تاخیر وارد شد.
گزارش خبرنگار ما حاکی است تماس های مکرری از سوی حاضران در جلسه با مسئول دفتر وی انجام شد و هر بار اعلام می شد که تا 5 دقیقه دیگر حضور خواهد یافت و در این بین نخبگان و مدعوین مشغول بازی با گوشی های موبایل خود بودند.

کلید واژه ها: استان خراسان جنوبی - برنامه ششم توسعه -




سه شنبه 7 اردیبهشت 1395 - 09:24:44





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن