تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كار خير و صدقه، فقر را مى‏بَرند، بر عمر مى‏افزايند و هفتاد مرگ بد را از صاحب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820918651




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئیس جمهور برای سال 95 دستور داد:توسعه خراسان جنوبی با دو اعتبار


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


رئیس جمهور برای سال 95 دستور داد:توسعه خراسان جنوبی با دو اعتبار استان‌ها > خراسان جنوبی - خراسان نوشت ، هفته گذشته در جلسه هیئت دولت به ریاست رئیس جمهور ، استاندار خراسان جنوبی گزارشی از مسائل، درخواست ها و مشکلات مردم استان را به هیئت دولت ارائه کرد،

 پیرو این گزارش روز گذشته نشست خبری استاندار با اصحاب رسانه برگزار و ره آورد این سفر تشریح شد که دستور رئیس جمهور برای واریز 5/198 میلیارد تومان باقیمانده از اعتبارات سفر دولت در سال جاری یکی از این موارد بود. «خدمتگزار» به خبرنگاران خراسان جنوبی گفت: بر اساس درخواست و هماهنگی های قبلی با مسئولان کشوری مقرر شد گزارشی از وضعیت استان به رئیس جمهور و هیئت دولت ارائه شود که البته پیش از این جلساتی با مدیران کل و ستادی و رؤسای دستگاه های اجرایی در استانداری برگزار و تمام اطلاعات مربوط به استان گردآوری شد.
به گفته وی، گزارش ارائه شده به رئیس جمهور و هیئت دولت کامل و جامع بود و تمام وزرا و رئیس جمهور آن را با اهمیت دانستند و در این زمینه «روحانی» دستور داد باقی مانده اعتبارات سفر هیئت دولت به خراسان جنوبی سال 95 به حساب استان واریز شود.
وی گفت: در سفر هیئت دولت 271 میلیارد تومان برای پروژه های استان اختصاص یافت که از این رقم تا کنون 5/72 میلیارد تومان به حساب استان واریز و قرار شد علاوه بر اعتبارات استانی که در سال 95 باید تخصیص یابد 5/198 میلیارد تومان باقی مانده از این اعتبارات در سال 95 به حساب استان منظور شود.
استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اجرایی شدن مصوبات در جمع اعضای هیئت دولت اضافه کرد: در گزارش ارائه شده به رئیس جمهور اجرای پروژه راه آهن شرق کشور به عنوان یکی از موضوعات حیاتی استان برای جذب سرمایه گذار و سرمایه گذاری خارجی مطرح و اجرای هرچه سریع تر آن توسط دولت درخواست شد.
خشکسالی
«خدمتگزار» با اشاره به خشکسالی های اخیر در خراسان جنوبی و کاهش متوسط بارندگی استان از 98 میلی متر در سال 78 به 60 میلی متر در سال 94 و کاهش 42 درصدی آن در دراز مدت گفت: از وزیر نیرو درخواست برنامه ریزی ویژه برای تامین منابع آبی استان شد و رئیس جمهور هم دستورات لازم را به وزیر داد. وی با بیان این که برای تامین منابع آبی استان افق 25 و 50 ساله ای دیده شده است، افزود: در حالی نیاز استان برای تامین آب در این مدت 275 میلیون متر مکعب است که توان تامین آب 58 میلیون متر مکعب است و 217 میلیون متر مکعب دیگر نیاز استان است که باید در این مدت تامین شود.
استاندار سرمایه گذاری پایین سرمایه گذاران خصوصی در استان را ضعف دانست و ادامه داد: نرخ تسهیلاتی که به سرمایه گذاران ارائه می شود بالا است و صرفه اقتصادی برای آن ها ندارد و درخواست رفع این مشکل و تعریف ساز و کار رفع موانع سرمایه گذاری توسط دولت هم در این جلسه مطرح شد.
به گفته وی، از اسفند ماه 92 تا اسفند ماه سال گذشته خراسان جنوبی 245 درصد در سرمایه گذاری داخلی رشد داشته است.
وی به سرمایه گذاری های خارجی در استان هم اشاره کرد و گفت: از سال 87 تا 91 قرار بود 64 میلیون دلار ارز وارد خراسان جنوبی شود و در پروژه های این استان سرمایه گذاری شود که از این رقم فقط 6 میلیون دلار محقق شد و از سال 92 تا 94 هم قرار بود 104 میلیون دلار ارز برای پروژه های استان سرمایه گذاری شود که از این رقم هم فقط 37 میلیون دلار در استان سرمایه گذاری شد.
مشکلات سرمایه گذاری
وی بعد مسافت و دور بودن استان از مرکز کشور و نبود راه آهن و راه های استاندارد و دوبانده و قوانین دست و پاگیر را مهم ترین مشکل در جذب سرمایه گذار برشمرد و افزود: این موارد به هیئت دولت گزارش شد و خواستار بومی سازی قوانین سرمایه گذاری در استان شدیم.
«خدمتگزار» کمبود منابع بانکی را از دیگر مشکلات سرمایه گذاری استان دانست و عنوان کرد: جذب تسهیلات کم بهره و درخواست سرمایه گذاری از طرف شرکت ها و موسساتی مثل ایمیدرو، ایدرو، شستا، بنیاد برکت و... از خواسته هایی بود که به رئیس جمهور ارائه شد.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت های تجارت خارجی و بازرگانی استان هم افزود: تمام ظرفیت های تجاری به هیئت دولت ارائه و خواستار رایزنی ایران و افغانستان برای بازگشایی 3 بازارچه مرزی استان شدیم.
سوخت مرزنشینان
«خدمتگزار» به درآمد 35 میلیارد دلاری فروش 22 میلیون لیتر سهمیه سوخت مرزنشینان به افغانستان در سال گذشته اشاره و اضافه کرد: از دیگر مسائل مطرح شده در جلسه هیئت دولت افزایش پروازهای داخلی و خارجی استان بود. وی گفت: در پروازهای داخلی و خارجی در سال گذشته مشکلاتی وجود داشت و افزایش پروازهای بیرجند به مشهد، تهران، کیش و دبی از درخواست های ما بود که به رئیس جمهور ارائه و قرار شد در سال 95 انجام شود.
«خدمتگزار» با بیان این که گزارشی از وضعیت اجرای پروژه های مسکن مهر استان هم به هیئت دولت ارائه شد، افزود: تعهد استان در پروژه مسکن مهر ساخت 31 هزار و 246 واحد بود که تاکنون 28 هزار و 417 واحد معادل 91 درصد آن محقق شده است و 9 درصد باقی مانده هم بیش از 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
پست های سازمانی
استاندار از خالی بودن 5/42 درصد پست های سازمانی خراسان جنوبی خبر داد و عنوان کرد: بسیاری از پست های سازمانی دستگاه های دولتی استان بلاتصدی است که یکی از دلایل آن نبود تسهیلات برای ماندگاری کارمندان است و این موضوع هم در جلسه هیئت دولت مطرح و از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور خواسته شد تا این تسهیلات را برای کارمندان دولت در استان فراهم و ساز و کاری تعریف کند تا نیروهای استان ماندگار شوند.
صنعت
«خدمتگزار» با اشاره به مشکلات صنعت در خراسان جنوبی از تاثیر این مشکلات بر اشتغال استان صحبت کرد و گفت: در این جلسه مسایل و مشکلات حوزه صنعت و اشتغال را هم به هیئت دولت ارائه کردیم و خواستار کاهش نرخ تسهیلات، افزایش سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و رفع مشکلات مالیاتی سرمایه گذاران و صاحبان صنعت شدیم.
به گفته استاندار، پیگیری وصول مطالبات واحدهای تولیدی و بخش خصوصی از بخش دولتی و کارخانه های خودروسازی هم از دیگر مواردی بود که در این گزارش به رئیس جمهور ارائه و درخواست پیگیری به هیئت دولت داده شد.
«وجه ا... خدمتگزار» افزود: در گزارشی که به هیئت دولت ارائه شد مسایل و مشکلات استان در زمینه های کشاورزی ، سرمایه گذاری ، تولیدات کشاورزی و دامپروری ، سیستم های نوین آبیاری ، طرح های زودبازده ، طرح های روستایی ، ترسیب کربن و ... مطرح شد که رئیس جمهور دستوراتی را برای اجرای تمام طرح های نیمه تمام و پروژه های لازم این استان به وزرای مربوطه داد و قرار شد این پروژه ها در سال 95 اجرا شود.
وی ادامه داد: بعد از این سفر تمام موضوعات استان و دستوراتی که رئیس جمهور برای رفع مشکلات داده است با مدیران کل و ستادی و رؤسای ادارات و دستگاه های اجرایی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و برای رفع مشکلات و اجرای پروژه ها پیگیری خواهد شد که البته باید رسانه های استان هم در این زمینه به مسئولان کمک کنند.

کلید واژه ها: استان خراسان جنوبی - حسن روحانی -




یکشنبه 5 اردیبهشت 1395 - 13:23:45





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن