تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روز قيامت محبوب‏ترين آدميان نزد خداوند فرمان‏برترينِ آنها از او است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799062903




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نشت گازوئيل به رود تجن در ساري، در اثر سیل


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: نشت گازوئيل به رود تجن در ساري، در اثر سیل
فشار سيلاب ناشي از بارندگي شامگاه يكشنبه سبب شكستگي لوله گازوئيل در بستر رودخانه تجن مازندران و نشست اين ماده نفتي به داخل اين رودخانه در حوالي شهر ساري شد.
کد خبر: ۵۸۱۸۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۹ - 18 April 2016


فشار سيلاب ناشي از بارندگي شامگاه يكشنبه سبب شكستگي لوله گازوئيل در بستر رودخانه تجن مازندران و نشست اين ماده نفتي به داخل اين رودخانه در حوالي شهر ساري شد.

به گزارش ایرنا، معاون عمليات شركت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال با تأیيد اين موضوع گفت كه اين حادثه در منطقه " بالادزا " در هفت كيلومتري جنوب شهر ساري رخ داده است .
شيرافكن قرباني افزود: فشار سيلاب ناشي از بارندگي رگباري عصر امروز سبب شده است تا به لوله 12 اينچ انتقال گازوئيل در بستر رودخانه تجن فشار وارد شده و دچار پارگي شود.

وي توضيح داد: ماموران عملياتي شركت 40 دقيقه پس از وقوع اين حادثه در محل حاضر شدند و بلافاصله "والو" (شيرفلكه) قسمت بالا و پائين لوله پاره شده را بستند و جلوي ريزش مواد نفتي بيشتر به داخل رودخانه را گرفتند.

او ادامه داد: هم اكنون گروه عملياتي در صحنه حضور دارد و در حال ترميم بخش شكسته شده خط لوله است.

قرباني گفت كه با توجه به عبور لوله 32 اينچ انتقال نفت خام در جوار لوله انتقال گازوئيل، نيروهاي عملياتي بلافاصله والوهاي دو سوي اين خط لوله را در منطقه بستند تا امنيت لازم را براي اين خط در برابر فشار سيلاب تامين كنند.

معاون عمليات شركت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال در باره ميزان نشتي گازوئيل به داخل رودخانه تجن اظهار بي اطلاعي كرد و گفت كه در باره اين موضوع پس از ارزيابي هاي كارشناسي اطلاع رساني خواهد شد.

وي افزود : در حال حاضر نيز با همكاري مديريت بحران استان تدابير لازم براي به حداقل رساندن تبعات ناشي از نشت مواد نفتي به داخل رودخانه تجن انديشيده شده است.

نفت گاز تخليه شده داخل رودخانه تجن شامگاه يكشنبه سبب انتشار بوي گازوئيل در بخشي از شهر ساري بويژه در اطراف رودخانه تجن نيز شد.

گزارش خبرنگاران ايرنا از مناطق مختلف شهر ساري حاكيست كه انتشار بوي نفت گاز در مناطقي از اين شهر از ساعت حدود 19 امشب سبب شگفتي شهروندان شده و همگان به دنبال منشاء اين بو بودند.

شركت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال 630 خط لوله نفت را در دو استان مازندران و گلستان تحت پوشش دارد.

اين شركت وظيفه تامين فرآورده هاي نفتي استان هاي شمال شرق كشور را برعهده دارد.

خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال در سال ‎ 1385با هدف انتقال نفت خام وارداتي كشورهاي حاشيه درياي خزر( طرح سوآپ) از پايانه نفتي نكا به پالايشگاه هاي تهران و تبريز، انتقال و تحويل فرآورده هاي نفتي توليدي پالايشگاه تهران و وارداتي از طريق پايانه نفتي نكا به مخازن شركت پخش فرآورده هاي نفتي مناطق ساري و گلستان (نواحي گرگان و گنبد) ايجاد شد و همچنين تامين ارتباط مخابراتي شركت ها و سازمانهاي صنعت نفت در شمال كشور را بر عهده دارد.

منطقه شمال خطوط لوله و مخابرات نفت ايران با حدود 630كيلومتر خطوط لوله ، قدرت انتقال 24 ساعته 500 هزار بشكه نفت خام و بيست و هفت ميليون ليتر فرآورده هاي نفتي، شامل بنزين معمولي، بنزين سوپر، نفت گاز و نفت سفيد را دارد.

رود تجن به طول حدود 140 كيلومتر از كوه‌هاي علي خاني، داراب كوه و سركوه از ناحيه كوهستاني هزار جريب در دامنه‌هاي شمالي رشته كوه البرز سرچشمه مي‌گيرد و با گذشتن از شرق شهر ساري، نزديك آبادي خزرآباد، در 25 متري پايين‌تر از سطح آب‌هاي آزاد به درياي خزر مي‌ريزد.

قسمت علياي تجن در بخش هزار جريب در شهرستان نكا و بخش چهاردانگه و دودانگه در شهرستان ساري، جهت عمومي جنوب شرقي ـ شمال غربي و بستري سنگلاخي دارد.

قسمت سفلاي تجن كه از حدود هشت كيلومتري جنوب شهر ساري آغاز مي‌شود، در بخش مركزي شهرستان ساري با جهت عمومي جنوبي ـ شمالي جريان دارد و بستر آن ماسه‌اي است.






















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن