تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ ات گفته شود، درباره ديگران مگوى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819973285




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سردار آزمون، هر 89 دقیقه یک گل


واضح آرشیو وب فارسی:ورزش سه: سردار آزمون، هر 89 دقیقه یک گل
سردار آزمون باز هم درخشید. این بار مقابل عمان تا دهمین و یازدهمین گل ملی خود را برای تیم ملی بزرگسالان به ثمر برساند.

به گزارش "ورزش سه"، آمار سردار در تیم ملی حالا به 16 بازی و 11 گل رسیده. یعنی به طور میانگین، هر بازی حدود 0.7 گل. آزمون البته آمار فوق‌العاده دیگری را نیز به نام خود ثبت کرده. او در تیم نوجوانان 6 بازی انجام داده و 7 گل به ثمر رسانده. تیمی که هدایت آن بر عهده اکبر محمدی بود. آزمون همراه با این مربی در تیم جوانان هم درخشید و چشم‌ها را به خود خیره کرد. ماحصل حضور آزمون در تیم جوانان، آمار فوق‌العاده 18 بازی و 19 گل زده بود اما چه سود که این تیم در عین شایستگی راهی به جمع چهار تیم برتر آسیا نیافت و موفق نشد طعم حضور در جام جهانی را بچشد.

آزمون سپس در تیم المپیک نیز حاضر شد و در دور نخست مقدماتی المپیک ریو پیراهن این تیم را بر تن کرد. حاصل کار سردار در این تیم 4 بازی و ثبت 4 گل بود. گل‌هایی که کمک کرد ایران به مرحله دوم مقدماتی المپیک صعود کند. سردار در تیم ملی بزرگسالان نیز عملکردی خیره کننده از خود بر جا گذاشته.

او 16 بازی انجام داده و 11 گل به ثمر رسانده. آن هم به قدرت‌هایی چون کره جنوبی، عراق، قطر و عمان که سه تا از آنها به دور نهایی مقدماتی جام جهانی روسیه راه یافته‌اند.

آزمون روی هم در 43 بازی پیراهن تیم‌های ملی را پوشیده و 41 گل به ثمر رسانده. یعنی نزدیک به یک گل در هر بازی. یا دقیق‌تر 0.95 گل در هر بازی که یک آمار درخشان برای مهاجم 21 ساله روستوف محسوب می‌شود. سردار اگر به همین روند ادامه بدهد و سالهای آینده نیز در اوج باشد، می‌تواند خیال تیم ملی را از بابت خط حمله آسوده کند.

سردار آزمون بر این اساس در تاریخ فوتبال ایران حداقل در بین افرادی که کمتر از 22 سال داشته‌اند، رکورددار است. او در حالی 41 گل ملی در رده‌های مختلف به ثمر رسانده که علی دایی بهترین گلزن دنیا، زمانی که هم سن سردار بود حتی یک بازی ملی در رده نوجوانان هم در کارنامه نداشت.  نکته جالب دیگر درباره آزمون، تعداد دقایق بازی‌اش برای تیم ملی بزرگسالان است. او روی هم، از سال 2014 که نخستین بازی ملی‌اش را مقابل مونته نگرو انجام داد، 984 دقیقه در زمین حاضر بوده و 11 گل به ثمر رسانده. یعنی هر 89 دقیقه یک گل که آماری قابل توجه برای او و فوتبال ایران محسوب می‌شود.

آزمون که رفته رفته در تیم ملی جا افتاده و به مهاجم اول کی‌روش بدل شده، تنها دو گل تا رسیدن به تعداد گل‌های ملی رضا قوچان نژاد فاصله دارد. مهاجمی که در 28 بازی 13 گل به ثمر رسانده و نقشی اساسی را در صعود تیم ملی ایران به جام جهانی 2014 ایفا کرده. سردار با دو گل دیگر می‌تواند گوچی را پشت سر بگذارد اما حالا حالاها باید تلاش کند تا شاید بتواند به رکورد علی دایی برسد. رکوردی که شکستنش، هم مشکل است و هم طاقت فرسا.


12:20  1395/01/15





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ورزش سه]
[مشاهده در: www.varzesh3.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن