تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):تلاوت کننده سوره حدید و واقعه و الرحمن در آسمانها و زمین اهل بهشت خوانده می شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821220114




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اردوغان: باید اختلاف نظرها را کاهش دهیم


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: اردوغان: باید اختلاف نظرها را کاهش دهیم


رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد: باید تلاش کنیم اختلافات میان ایران و ترکیه به حداقل برسد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در نشست خبری مشترک با حجت الاسلام و المسلمین روحانی بر لزوم توجه به اشتراکات میان دو کشور تاکید کرد. اردوغان با ابراز خرسندی از سفر روحانی به آنکارا گفت: در نشست امروز روابط دو کشور در ابعاد وسیعی مورد بررسی قرار گرفت و درباره راه های رفع محدودیت ها گفتگو شد. اردوغان افزود: سودت ایلماز از طرف ترکیه و محمود واعظی از جانب ایران به عنوان نماینده تام الاختیار جهت ارتقا روابط انتخاب شدند.
روحانی
رئیس جمهور ترکیه گفت: روابط اقتصادی ایران و ترکیه متاسفانه در سال های اخیر افت داشت و در حالی که در یک مقطع به 22 میلیارد دلار رسیده بود به 11 میلیارد دلار کاهش یافت اما اطمینان داریم که با افزایش همکاری ها، این ارقام بار دیگر ارتقا خواهد یافت. اردوغان افزود: مقامات هر دو کشور سرمایه گذاران خود را برای فعالیت در دو کشور تشویق خواهند کرد تا در زمینه تجارت، حمل و نقل و انرژی همکاری ها را توسعه دهند. رئیس جمهور ترکیه موضوع تروریسم و مذهب گرایی را از مشکلات اصلی منطقه دانست و گفت: کشورهای ما برای جلوگیری از خونریزی ها در عراق و سوریه باید همکاری کنند و در این زمینه نیز با آقای روحانی مذاکره کردیم. اردوغان گفت: در برخی موارد اختلاف نظرهایی وجود دارد اما هر دو طرف درباره توقف خونریزی ها همنظرند. ما معتقدیم که مذهب گرایی به سود هیچکس نیست و تنها راه ما اشتراک در اتحاد اسلامی است. رئیس جمهور ترکیه تصریح کرد: در مبارزه با تروریسم هر دو ما بر این واقعیت که تروریست خوب یا بد وجود ندارد اتفاق نظر داریم و می توانیم با تقویت روابط، اختلاف نظرها را به حداقل برسانیم. اردوغان در پایان گفت: هردو کشور باید از مداخله نیروهای خارجی در منطقه ممانعت کنیم و بدانیم که در این زمینه مسئولیت هایی برعهده ما وجود دارد. من امیدوارم این سفر سبب خیر و برکت برای هر دو کشور باشد.


شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن