تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن همواره خانواده خود را از دانش و ادب شايسته بهره مند مى سازد تا همه آنان را وارد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814664125




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاكسي‌هاي فرسوده را با تاكسي‌ها سوخت پاك جايگزين كنيد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: تاكسي‌هاي فرسوده را با تاكسي‌ها سوخت پاك جايگزين كنيد
با توجه به افزايش سهم وسايل حمل و نقل عمومي در سفر‌هاي درون‌شهري و وعده پرداخت وام 16 درصدي براي خروج تاكسي و ميني‌بوس‌هاي فرسوده اين انتظار مي‌رود كه با توجه به طولاني شدن زمان نوسازي، خودرو‌هاي با سوخت پاك و دوستدار محيط زيست جايگزين خودرو‌هاي فرسوده شود.
نویسنده : بيژن يانچشمه 


در حال حاضر وعده‌هاي داده شده براي نوسازي و جايگزيني وسايل نقليه عمومي سبب شده است بسياري از مالكان وسايل نقليه عمومي از روند كند نوسازي ابراز نارضايتي كنند. در اين زمينه عضو شوراي شهر تهران با اشاره به مصوبه دولت مبني بر تخصيص وام ۲۰ ميليون توماني به ۹۰ هزار تاكسي فرسوده در سراسر كشور گفت: ۲۰ هزار تاكسي در پايتخت از چرخه فرسودگي خارج مي‌شوند.
ابوالفضل قناعتي با بيان اينكه دولت در نظر دارد با پرداخت وام ۲۰ميليون توماني با بهره حداكثر ۱۶درصدي ناوگان تاكسيراني سراسر كشور را تازه نفس كند و در اين زمينه مذاكرات با ايران‌خودرو نيز صورت گرفته است، تصريح كرد: در سال‌هاي گذشته به طور ميانگين سالانه ۵هزار تاكسي فرسوده نوسازي مي‌شدند كه اميدواريم در سال جاري اين عدد دوبرابر شود.
وي با تأكيد بر اينكه سياست پارلمان شهري تهران اين است كه با حمايت بخش خصوصي پروانه ورود خودروهاي پيشرفته به ناوگان حمل و نقل عمومي و خصوصي فراهم شود، خاطر‌نشان كرد: يكي از پيش‌شرط‌هاي شورا براي ورود بخش خصوصي به كارگيري سيستم‌هايي است كه در وهله نخست شأن و منزلت شهروندان تهراني را رعايت كنند و سپس منجر به كاهش آلودگي هوا و مصرف انرژي‌هاي فسيلي شوند.  
عضو كميسيون حمل و نقل شوراي شهر تهران افزود: تاكنون دو شركت در اين زمينه اقدامات لازم را انجام داده‌اند، اما تأكيد مي‌كنم شورا آمادگي دارد از هر سرمايه‌گذاري كه حداقل با يك هزار دستگاه جديد كه چه ساخت داخل باشد و چه خارج و اين پارامترها را رعايت كند، حمايت‌هاي لازم را به عمل آورد.  عضو هيئت رئيسه شوراي شهر تهران همچنين درباره بسته حمايتي كه قرار بود در قالب سياست‌هاي تشويقي به سرمايه‌گذاران اين بخش تعلق بگيرد نيز گفت: بر اساس سياست‌هاي تشويقي قرار بود وام بلاعوضي به هر خودروي هيبريدي تعلق بگيرد كه ميزان و روند تخصيص نيز تصويب شده اما هنوز به مرحله واگذاري نرسيده است كه به اميد خدا انجام مي‌شود زيرا ما اعتقاد داريم نخست بايد از سرمايه‌گذاران اين حوزه حمايت كنيم و سپس به طور معمول از رانندگاني كه به‌شخصه نمي‌توانند از خودروهاي هيبريدي به دليل بالا بودن هزينه‌ها استفاده كنند.

1200 دستگاه ميني‌بوس با عمر 25 سال
مديركل برنامه‌ريزي و توسعه شهري معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، از اختصاص ۱۰ ميليارد تومان اعتبار براي خروج ميني‌بوس‌هاي فرسوده با عمر۲۰ تا ۲۵ سال پايتخت خبر داد.
مسعود رنجبريان افزود: براساس مصوبه هيئت وزيران در سال ۱۳۹۰ و با كاهش سن فرسودگي اتوبوس‌ها از ۱۰ سال به هشت سال در حال حاضر حدود 2هزار و 900 دستگاه اتوبوس فرسوده‌ بايد از رده خارج و از چرخه خدمات‌رساني ناوگان اتوبوسراني حذف شوند. اين در حالي است كه از سال ۹۰ تاكنون اتوبوس جديدي از سوي دولت به رغم وظيفه قانوني‌اش به شهرداري تهران تحويل نگرديده و مديريت شهري صرفاً با اعتبارات مصوب شهرداري نسبت براي توسعه و نوسازي ناوگان اتوبوسراني گام برداشته است.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن