تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس وصيت ميت را در كار حج بر عهده بگيرد، نبايد در آن كوتاهى كند، زيرا عقوبت آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819663220




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کشف یک حفره جدید امنیتی در آیفون و آیپد


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: اخیرا محققان امنیتی حفره جدید در سییستم عامل iOS کشف کرده اند که به واسطه آن میتوان هر دستگاه آیفون یا آیپد متصل به هر شبکه WiFi را به شکل Remote هک کنند. این کار با استفاده از یک خطای اساسی است که چندی قبل در iOS پیدا شد یعنی با بازگرداندن تاریخ آیفون یا آیپد به 1 ژانویه 1970!

به گزارش تراز ،اگر به خاطر داشته باشید، در حدود یک ماه قبل خطایی فنی در سیستم عامل iOS کشف شد که بر اساس آن چنانچه تاریخ آیفون بر روی 1 ژانویه 1970 تنظیم میشد، دستگاه به کلی از کار افتاده و برای بازگرداندن آن به حالت عادی باید به نمایندگی های شرکت اپل مراجعه میکردید. برای خواندن جزئیات دقیق از این خطا به این خبر مراجعه کنید.

در همین راستا بود که اپل با ارائه یک بروزرسانی در این خصوص در iOS نسخه 9.3 مشکل را مورد توجه قرار داده و برطرف ساخت اما اکنون محققان امنیتی با استفاده از یک ترفند جدید قادر شده اند که با استفاده از WiFi این خطای مربوط به تاریخ را مجددا در گوشی های آیفون ایجاد کنند.
کشف یک حفره جدید امنیتی در آیفون و آیپد

«مت هریگان» و «پاتریک کلی» با استفاده از یک عادت معهود در سیستم عامل iOS موفق به این نفوذ میشوند. بر این اساس که دستگاه های مجهز به iOS به شکل طبیعی وقتی با یک شبکه WiFi آشنا روبرو شوند، به ایجاد نامی مشابه برای آن شبکه پرداخته و مستقیما به آن متصا میشوند.

زمانی که این دستگاه ها به WiFi متصل میشوند، تاریخ و ساعت را از سرورهای پرتکل زمان در نقاط مختلف جهان دریافت میکنند. این دو محقق سرور مخصوص به خود را برای این موضوع طراحی کرده اند که به واسطه آن قادر هستند دستگاه های اپل را به تاریخ 1 ژانویه 1970 Reset کنند و با این کار به کلی دستگاه را از کار بیندازند.

البته این حفره امنیتی قبل از انتشار جزیئات مربوط به آن با اپل در میان گذاشته شده و اکنون این محققان در حال کار با اپل برای رفع مشکل هستند.









زمانبندی انتشار: 27 فروردين 1395 - 12:46





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن