تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 17 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان به سپاهيانش مى گويد: ميان مردم حسد و تجاوزگرى بياندازيد چون اين دو، نزد خدا بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1826857595




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جشنواره عمار فرصت خوبی برای تغییر نگاه تهدیدمحور به بازی‌سازی است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در گفتگو با مهر عنوان شد:
جشنواره عمار فرصت خوبی برای تغییر نگاه تهدیدمحور به بازی‌سازی است

بازی رایانه ای


شناسهٔ خبر: 3596991 - جمعه ۲۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱
فرهنگ > صنایع فرهنگی

مدیر موسسه خواجه نصیرالدین طوسی گفت:جشنواره عمار فرصت بسیار خوبی است تا دیدگاه کسانی را که بازی را تهدیدی برای فرهنگ خود می‌دانند تغییر دهد. مصطفی ضابط، مدیر موسسه خواجه نصیرالدین طوسی قم و کارشناس بازی‌های رایانه‌ای در گفتگو با خبرنگار مهر درباره جایگاه بازی رایانه‌ای و بازی‌سازی گفت: امروز، بازی تبدیل به یک رسانه مهم شده است و به اعتقاد بیشتر کارشناسان تا ۱۰ سال آتی جایگزین رسانه‌هایی مثل سینما می‌شود، بنابراین از الان باید با حمایت گروه‌های ارزشی برنامه‌ریزی مناسبی در این حوزه صورت گیرد. وی ادامه داد: طبق پیش‌بینی‌ها، بازی رایانه‌ای در آینده، نوع آموزش علوم مختلف را تحت تأثیر خود قرار دهد، بدین معنا که بازی‌های رایانه‌ای مهارتی برای آموزش، مورد استفاده قرار می‌گیرد و در حال حاضر نیز علوم مختلفی مثل برنامه‌نویسی و آناتومی بدن انسان برای کودکان به این شیوه آموزش داده می‌شود. این کارشناس، درباره وضعیت بازی‌سازی و محتوای بازی‌های تولید شده در کشور اظهار داشت: با توجه به شروع ساخت بازی در کشور اکنون در شرایط خوبی قرار داریم اما در مقایسه با کشورهای دیگر به شدت عقب هستیم که یکی از دلایل آن نیاز بازی‌سازان به حمایت مادی است که این امر در سایر کشورها به علت وجود قانون کپی‌رایت میسر شده است. ضابط بیان کرد: به‌عنوان مثال، اگر بطور میانگین یک بازی در خارج از کشور حدود ۲۰۰ هزار تومان خریداری شود، کپی شده همان بازی، با قیمت پنج هزار تومان در داخل عرضه می‌شود که این قطعاً راه پیشرفت را برای بازی‌سازان مستقل داخلی که توان مالی رقابت را ندارد، دشوار می‌کند. مدیر موسسه خواجه نصیر الدین طوسی قم، تصریح کرد: با وجود اینکه بازی‌سازی سومین صنعت درآمدزای دنیا شناخته می‌شود، در کشور ما به دلایلی مثل نبود کپی رایت، تبلیغات ضعیف و... چنین چیزی وجود ندارد. وی با اشاره به فعالیت و حمایت بنیاد ملی بازی رایانه‌ای از تولید کنندگان داخلی اظهار داشت: ورود جشنواره‌ عمار به حوزه بازی‌های رایانه‌ای نقطه قوت و انگیزه‌ای است که باعث می‌شود علاوه بر گروه‌های محدود ارزشی، افراد دیگری هم که توانمندی این عرصه را دارند، وارد این حوزه شوند که موجب ایجاد فضای رقابتی و پیشرفت بازی رایانه‌ای کشور می‌شود. این کارشناس تصریح کرد: در عرصه تولید بازی رایانه‌ای، بعضی افراد بدون توجه به اینکه چه محتوایی در بازی باشد، از آثار غربی الگو می‌گیرد در نتیجه بازی‌هایی که می‌سازند همانند بازی‌های خارجی، آسیبهایی مثل خشونت دارد با این تفاوت که نسخه بومی شده هستند. وی در همین باره اضافه کرد: برخلاف افرادی که محتوا برای آن‌ها اهمیت ندارد، نیروهای متعهد و ارزشی درباره پیام و مفهومی که بازی منتقل می‌کند، حساس هستند و حضور جشنواره عمار در بازی رایانه‌ای، جرقه‌ای است تا چنین افرادی که بروز کمی دارند، بیشتر وارد این عرصه شوند. این کارشناس مطالعات رسانه‌ای با اشاره به ابهام خانواده‌ها درباره فرصت‌ها و تهدیدهای بازی رایانه‌ای، ادامه داد: جشنواره عمار فرصت بسیار خوبی است تا دیدگاه کسانی را که بازی را تهدیدی برای فرهنگ خود می‌دانند تغییر دهد، چرا که بازی، ظرفیت خوبی برای نشر محتوای مفید و فرهنگ صحیح است که به طور غیرمستقیم می‌تواند فرهنگ‌سازی کند. وی با ابراز خوشحالی از ورود عمار در صنعت بازی رایانه‌ای افزود: حضور عمار در عرصه بازی رایانه‌ای با توجه به سابقه‌ خوبش، می‌تواند توجه مخاطبان و تولیدکنندگان ارزشی را نسبت به اهمیت بازی جلب کند و فضای رقابتی خوبی ایجاد کند. مدیر موسسه خواجه نصیرالدین طوسی خاطرنشان کرد: در چندسال اخیر، پیشرفت‌های چشمگیری در صنعت بازی داشتم و در حال حاضر برخی بازی‌های رایانه‌ای ما در حوزه بین المللی قابل رقابت هستند، بنابرین با این روند در پنج سال آینده، می‌توانیم سهمی در بازارهای جهانی داشته باشیم.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن