تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 2 بهمن 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توكل بر خداوند، مايه نجات از هر بدى و محفوظ بودن از هر دشمنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

اجاره سند در شیراز

armanekasbokar

armanetejarat

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

خرید یخچال خارجی

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

خودارزیابی چیست

فروشگاه مخازن پلی اتیلن

کلینیک زخم تهران

کاشت ابرو طبیعی

پارتیشن شیشه ای اداری

رزرو هتل خارجی

تولید کننده تخت زیبایی

مشاوره تخصصی تولید محتوا

سی پی کالاف

دوره باریستا فنی حرفه ای

چاکرا

استند تسلیت

تور بالی نوروز 1404

سوالات لو رفته آیین نامه اصلی

کلینیک دندانپزشکی سعادت آباد

پی ال سی زیمنس

دکتر علی پرند فوق تخصص جراحی پلاستیک

تجهیزات و دستگاه های کلینیک زیبایی

تعمیر سرووموتور

تحصیل پزشکی در چین

مجله سلامت و پزشکی

تریلی چادری

خرید یوسی

ساندویچ پانل

ویزای ایتالیا

مهاجرت به استرالیا

میز کنفرانس

تعمیرگاه هیوندای

تعمیرگاه هیوندای

تعمیرگاه هیوندای

اوزمپیک چیست

قیمت ورق سیاه

چاپ جزوه ارزان قیمت

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1855914786




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاه به بازی‌سازی‌های رایانه‌ای باید صنعتی باشد


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: پنجشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۴:۱۵




Multimedia_pics_1390_5_IT_94.jpg

‌یک کارشناس بازی‌های رایانه‌ای گفت: علت اصلی اینکه در ساخت بازی‌های مبتنی بر PC نتوانسته‌ایم پیشرفت‌های لازم را داشته باشیم، این است که نشردهندگان و توزیع‌کنندگان این بازی‌ها در بازارهای فیزیکی هستند. "رضا زمانی" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه زنجان، اظهار کرد: وقتی بازی‌سازی اقدام به طراحی بازی مبتنی بر کامپیوتر می‌کند در زمان فروش بازی با مشکل بزرگی به نام ناشر مواجه می‌شود و همین علت موجب شده است که بسیاری از بازی‌هایی که در کشور تولید می‌شود، مبتنی بر موبایل باشد و در نتیجه در زمینه تولید بازی‌های PC از سایر کشورها عقب بمانیم. این بازی‌ساز با تاکید بر اینکه بازی‌های تحت PC به دلیل حجم بالایی که دارند باید به صورت فیزیکی در بازار عرضه شوند، گفت: بازی‌هایی که در این سبک ساخته می‌شوند و نیاز به عرضه به بازار فیزیکی دارند نیاز به یک سیستم توزیع مالی مشخص و یک کانال توزیع تعیین شده دارند تا بتوانند بدون دغدغه فروش اقدام به تولید بازی کنند. او ادامه داد: شاید مشکل اصلی در این حوزه مربوط به این باشد که هنوز دستگاه‌های نظارتی و سیاست‌گذار نتوانسته‌اند کمک چندانی در شکل‌گیری زیرساخت‌های لازم جهت کنترل عرضه و نشر این‌گونه بازی‌ها در داخل کشور کنند. در کشوری مثل ایران که در ابتدای مسیر بازی‌سازی قرار داریم دولت و دستگاه‌های متولی باید چند سالی را به صورت جدی از این صنعت حمایت کنند تا بخش‌های خصوصی تولیدکننده بتوانند بر روی پای خود بایستند. وی همچنین تداوم حمایت‌های دولتی را یکی از مسایل تاثیرگذار در این صنعت دانست و اظهار کرد: در سال‌های گذشته شاهد بودیم که به یکباره بودجه‌های حمایتی این صنعت نصف یا صفر شد و تقریبا همه تیم‌های بازی‌سازی در آن سال‌ها از هم پاشید و اکثر توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان جذب تیم‌های خارجی شده‌اند و این اتفاق، صنعت بازی‌سازی در ایران را چندین سال به عقب بازگرداند. این کارشناس بازی‌های رایانه‌ای در ارتباط با اینکه چرا سبک بازی‌سازی و حتی کاربرانی که به عنوان بازیکن بازی می‌کنند در داخل و خارج از کشور با هم تفاوت دارد، تصریح کرد: سلیقه بازیکنان ایرانی با بازیکنان در سطح بین‌المللی متفاوت است و مردم در داخل بیشتر بازی‌هایی را که حس نوستالژی بر آن‌ها غالب است و از کاراکترهای خاص و قدیمی استفاده می‌کنند، می‌پسندند و به نوعی اساس این گیم‌ها از آیتم‌های استفاده شده در دهه‌های 50 یا 60 مورد قبول بوده است و به طور کلی می‌توان گفت که بازی‌سازی در کشور بر اساس یک محدوده جغرافیایی خاص ساخته می‌شود. زمانی ادامه داد: بازی‌هایی مثل بازی سفینه یا شلیک‌های آتشین که توسط یک شرکت دانش‌بنیان طراحی و ساخته شده است بیشتر مورد پسند بازیکنان خارجی قرار می‌گیرد و متفاوت بودن سلیقه‌ها انتخاب یک بازی را برای مخاطب مشخص می‌کند. به‌عنوان مثال، بازی‌هایی که در سبک بین‌المللی ساخته می‌شوند با گرافیکی که پیشرفت تکنولوژی در جهان را مشخص می‌کند ساخته می‌شوند و از آنجایی که شاید پیشرفت تکنولوژی در داخل و خارج متفاوت است موجب شده که سلیقه مردم نیز نسبت به سلیقه بین‌المللی فاصله داشته باشد. این کارشناس با بیان اینکه در کشوری مثل هند صادرات نرم‌افزاری و همچنین تولیدات بازی‌های رایانه‌ای‌ بیشتر از فروش نفت درآمدزایی می‌کند، تاکید کرد: در ایران نیز باید همانند کشور هند به بازی‌سازی به عنوان یک صنعت نگاه کرد و این موضوع باعث خواهد شد که چه به لحاظ محتوایی و چه به لحاظ کاربران استفاده کننده از بازی‌ها، فاصله‌مان را با کشورهای پیشرفته کمتر کنیم و به نوعی هم‌سویی دیدگاهی ایجاد کنیم. انتهای پیام








این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن