تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اولین چیزی که از انسانها سؤال می شود، نمازهای پنج گانه است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805000536




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ادامه بارش های سیل آسا در نبودامکانات/دهلران بیشترین خسارت را دید


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اخبار سیل ایلام
ادامه بارش های سیل آسا در نبودامکانات/دهلران بیشترین خسارت را دید

کراپ‌شده - ایلام


شناسهٔ خبر: 3598873 - پنجشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۹
استانها > ایلام

ایلام-سیل که از دیروز بیشتر مناطق استان ایلام را در برگرفته باعث کشته شدن دو نفر و خسارت های میلیاردی به بخش های مختلف استان ایلام شد، البته بارش ها همچنان در استان ادامه دارد. خبرگزاری مهر-گروه استان ها: هنوز از سیل آبان ماه سال ۱۳۹۴ در استان ایلام با خسارت های میلیاردط و تلفات جانی و خسارات مالی چند ماه بیشتر نمی گذرد که دیروز چهارشنبه ۲۵ فرودین ماه و امروز بازهم شاهد سیل در استان، البته بازهم با تلفات و خسارت های زیاد بودیم. بارش های باران که روز یکشنبه در استان آغاز شد، از همان ابتدا با اخطار های هواشناسی و سازمان مدیریت بحران استان ایلام مبنی بر احتمال سیل مواجه شد که بارندگی به یک باره در روز چهارشنبه اوج گرفت و سیل بیشتر مناطق استان را در برگرفت که سهم شهرستان های مرزی مهران و دهلران بیش از همه بود. بارش های شديد روزهای گذشته در بيشتر مناطق استان ايلام موجب جاری شدن سيل، طغيان رودخانه های سيمره، دويرج و كنجانچم و آبگرفتگي معابر شهری شد که البته این مهم باعث خسارت نیز شده است. این بار هم نبود امکاناتی نظیر بالگرد در استان ایلام کاملا محسوس بود، هرچند با اعزام بالگرد هلال احمر کرمانشاه به استان ایلام، جان سه زنبوردار گرفتار در رودخانه سیمره نجات یافت ولی نبود امکانات بازهم خدمات رسانی را با توجه به ریزش کوه در مسیرهای ارتباطی استان، کُند کرده بود. هم اکنون وضعیت در بسیاری از شهرستان های استان آرام گزارش شده ولی بارش ها ادامه دارد و این نگرانی ها در شهرستان دهلران بیشتر از سایر نقاط استان است، طبق گفته کارشناسان سازمان هواشناسی استان ایلام، بارندگی ها تا فردا در استان ایلام ادامه دارد. احمدی کرمی مديركل بحران استان ايلام گفت: برآورد خسارت های ناشی از وقوع سيل و بارش شديد باران در شهرستان های مختلف پس از مساعد شدن شرايط جوی انجام مي شود. وی اعلام کرد: بارش های سيل آسای دو روز اخير خسارت های زيادی در نقاط مختلف استان بر جای گذاشته اما اكنون نمی توان گفت كه كدام شهرستان يا حوزه عمرانی، خدماتی و تاسيساتی بيشترين خسارت را متحمل شده است.

وی اعلام کرد: بیشترین خسارات وارده در حوزه جنوبی استان رخ داده که فرمانداران و بخشداران در حال برآورد میزان خسارات هستند که میزان دقیق آن پس از ارزیابی کامل اعلام خواهد شد. وی با اشاره به اینکه در شب و روز گذشته دهلران با ۱۴۱ میلی متر بیشترین میزان بارش را داشته است، افزود: شدت بارش باران در این شهرستان به حدی بوده که تنها در مدت یک ساعت بیش از ۵۰ میلی متر اندازه گیری شده است. ریزش کوه در مناطق مختلف استان ایلام بارش‌ها در مسیر ایلام به صالح آباد در محدوده تونل راه كربلا باعث ریزش كوه و سنگ‌های ارتفاعات مسیر و ورود آن به جاده شد و بر همین اساس مسیر دسترسی ایلام به صالح آباد مسدود شد و پس از ساعت ها این مسیر بازگشایی شده است. همچنین بخش‌هایی از جاده ایلام - سرابله در محدوده تونل آزادی نیز دچار ریزش شد كه در سریع‌ترین زمان ممكن مسیر با حضور عوامل راهداری پاكسازی شد، علاوه بر این بارش شديد باعث ريزش كوه و مسدود شدن جاده مواصلاتی شهرستانهای آبدانان –دره شهر شده بود كه كه با تلاش نيروها رفع انسداد شد. بارندگی های بی سابقه و سيل آسا موجب ريزش كوه در كيلومتر ۶۷ جاده آبدانان به شهرستان انديمشک شد که این مسیر نیز بازگشایی شد.

خسارت های متعدد به کشاورزی استان ایلام به دنبال بارش ۱۳۳ میلی متری باران در شهرستان دره شهر از توابع استان ایلام، ۱۰۰ کلونی زنبور عسل در شهرستان از بین رفته، علاوه بر این خسارات عمده‌ای به مزارع شهرستان آبدانان خصوصا مزارع جو وارد آمده است، راه‌های بین مزارع، ایستگاه‌های پمپاژ، پر شدن حوضچه‌های مکش از گل و لای و تخریب و پر شدن کانال‌های کشاورزی از رسوب ناشی از سیلاب از جمله خسارات وارده به بخش کشاورزی شهرستان آبدانان است. بر اثر بارش ۲۱۲ میلی متری باران در شهرستان آبدانان از توابع استان ایلام، خسارت هایی به دیگر بخش های شهرستان آبدانان وارد شده است. کشته شدن دو نفر که فعلا یک جسد پیدا شده است محمد سلیمانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام از مرگ زن جوان به دلیل سیل در میمک صالح‌آباد خبر داد و گفت: هنوز جسد این زن پیدا نشده است، علاوه بر این، امید علی سبزی فرماندار دهلران نیز گفت: یک راننده تریلر در شهرستان دهلران که دیروز مفقود شده بود، جسد وی امروز کشف شده است. جسد این فرد به نام «سیروس سرو آذر» ۴۳ ساله اهل ارومیه توسط نیروهای هلال احمر پیدا و هویت وی مشخص شده است. در شهرستان گرمسیری دهلران هم بارش تگرگ خساراتی به مزارع کشاورزی و راههای ارتباطی وارد کرد، همچنین بر اثر سیلابی شدن مسیر ها  و معابر شهرستان دهلران  وقوع سیل در این شهرستان باعث گرفتار شدن ۱۰ نفر از عشایر منطقه خربزان شد که عملیات نجات و استقرار آنها در مکان های امن پایان یافت. امید علی سبزی فرماندار شهرستان دهلران گفت: تاکنون بیش از ۳۶ میلیارد تومان خسارت در این شهرستان برآورد اولیه شده است، راه كمربندی شهر دهلران هم اكنون مسدود است و امكان تردد خودروها از این مسیر ارتباطی وجود ندارد رئیس ستاد بحران شهرستان دهلران به مصدومیت ۹ نفر در اثر وقوع سیل در شهرستان و انتقال دو نفر از این مصدومان به مراكز درمانی نیز خبر داد و گفت: ۵۰ نفر نیز كه در مناطق مختلف گرفتار سیلاب بودند در عملیات های مختلف امدادی نجات یافتند. از شهرستان سیروان هم خبر می رسد که بارش سیل آسای دیروز و دیشب باعث طغیان رودخانه سیمره و کشیده شدن آب عقبه سد سیمره به باغات در زمین های کشاورزی منطقه عرب رودبار شده است. دهلران هنوز آرام نشده است/ستاد بحران دهلران تشکیل شد فرماندار دهلران در این جلسه با اشاره به خسارات سیل و تگرگ در این شهرستان گفت: با توجه به ادامه بارش ها ستاد بحران شهرستان باید همچنان برای ارایه خدمات به مردم آماده باشد. وی افزود: بارش ها از عصر پنج شنبه در این شهرستان از سر گرفته شده و اعضای ستاد بحران باید برای هرگونه شرایط بحرانی در آمادگی کامل باشند و با بسیج همه امکانات و تجهیزات در جهت تسریع در خدمت رسانی به مردم تلاش کنند. سبزی به خسارات سیل به زیر ساخت ها و منازل مسکونی اشاره و افزود: دستگاه های خدمات رسان در جهت بهبود وضعیت شهر و اقدامات لازم در خصوص جلوگیری از سیل در سطح شهر اقدامات لازم را دو چندان کنند.

وی بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و ماشین آلات شرکت های منطقه برای خدمت به مردم تاکید کرد و افزود: همه باید با تمام توان و ظرفیت آماده خدمت باشند و هیچ عذر و بهانه ای از هیچ کس پذیرفته نیست. فرماندار دهلران بر ضرورت لایروبی مسیل ها و سیل بندها تاکید کرد و افزود: اطلاع رسانی لازم به عشایر برای عدم استقرار در مسیر رودخانه ها مد نظر باشد. رئیس ستاد بحران دهلران گفت: همه دستگاه های اجرایی شهرستان برای بهبود شرایط موجود و پاکسازی خسارات سیل در شهر دهلران تلاش کنند. سبزی بر ضرورت توجه به راه های شهرستان و بازگشایی مسیر ها و استقرار اکیپ های راهداری تاکید کرد و افزود: شهرداری ها نیز برای تسریع در خدمت رسانی به شهروندان در آماده باش کامل باشند.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن