تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بدانيد كه هر كس در راه حق از دنيا برود، به بهشت و هر كس در راه باطل از دنيا برود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814715634




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشویق عامل آرامش و نشاط درکودکان


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
تشویق عامل آرامش و نشاط درکودکان
تشویق عامل آرامش و نشاط درکودکان پاداش به رفتارهای مثبت کودک، علاقه نشان دادن، ابراز صمیمیت و لبخند، نوازش و در آغوش کشیدن از ساده ترین و در عین حال تأثیر گذارترین روش تشویق است.


به گزارش فرهنگ نیوز،جعفربای آسیب شناس اظهار داشت: با تشویق، استعدادهای کودکتان را شکوفا کنید. انجام دادن رفتارهای مطلوب، نیازمند داشتن انگیزه‌ای قوی و مؤثر است.

این آسیب شناس با بیان اینکه انگیزه‌ها به نوع درونی و بیرونی تقسیم می‌شوند، گفت: بطور معمول، کودکانی که انگیزه درونی جهت انجام دادن رفتارهای مناسب ندارند، تشویق، می‌تواند حرکتی برای ایجاد این انگیزه برای کودک شود.

بای بیان کرد: والدین باید به کودک خود کمک کنند تا کودک بیاموزد چگونه با مشکلات خود رو به رو شده و در هنگام بروز شکست درسی یا غیر درسی به آسانی ناامید نشود.

وی در پایان گفت: ذات انسان به گونه‌ای است وقتی در انجام امور مورد تشویق قرار می‌گیرند، معمولاً در صدد برمی‌آیند تا آن امور را بهتر انجام دهند. بدون تردید، تشویق و ترغیب از مهم‌ترین رکن‌های روان شناسی تربیتی و عامل مؤثر در تحریک انگیزه پیشرفت و عملکرد فرد محسوب می‌شود. پس تشویق کردن، نه تنها موجب تقویت و پرورش رفتارهای مثبت می‌شود بلکه آرامش و نشاط کودک را در پی خواهد داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران


95/1/26 - 08:24 - 2016-4-14 08:24:40





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن