تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خداوند عزوجل کسی را که در میان جمع ، بدون ناسزاگویی شوخی کند، دوست دارد .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815488370




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گلوبال ریسرچ:آمریکا همچنان سلاح به القاعده ارسال می کند


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: گلوبال ریسرچ:آمریکا همچنان سلاح به القاعده ارسال می کند


مرکز تحقیقاتی گلوبال ریسرچ نوشت: آمریکا همچنان به ارسال هزاران تن سلاح از طریق سازمان سیا برای القاعده و دیگر گروه ها در سوریه ادامه می دهد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبربه نقل از خبرگزاری صدا و سیما، این مرکز تحقیقاتی در پایگاه اینترنتی خود افزود: گروه اطلاعاتی جینز وابسته به ارتش انگلیس اعلام کرد: در ماه های اخیر شرکت های حمل و نقل دریایی، دو درخواست برای انتقال مواد منفجره از اروپای شرقی به بندر عقبه در اردن  از طرف ستاد فرماندهی نیروی دریایی آمریکا دریافت کرده اند.   در نخستین درخواست که تاریخ صدور آن سوم نوامبر 2015 بود، از پیمانکار خواسته شده بود 81 کانتینر حامل مواد منفجره را از کنستانتا در رومانی به عقبه منتقل کند.  براساس اسناد، این محموله شامل کلاشنیکوف های ای کی47، تیربار کلاشنیکوف،  دوشکا، آر پی جی  - 7 و سلاح های ضد تانک هدایت شونده 9K111M  بوده است. یک کشتی حاوی حدود هزار تن سلاح و مهمات در 5 دسامبر کنستانتا در رومانی را ترک کرد. این سلاح ها از بلغارستان، کروواسی و رومانی بودند.

این محموله ابتدا به ترکیه و پس از آن به بندرعقبه در اردن ارسال شدند. یک کشتی دیگر با بیش از دو هزار تن سلاح و مهمات نیز اواخر مارس از همان مسیر به عقبه ارسال شد.  گفته می شود شورشیان سوریه در زمان آتش بس رسمی حجم زیادی سلاح دریافت کرده اند و همواره نیمی از این سلاح ها را در اختیار نیروهای القاعده  در سوریه قرار داده اند. آمریکا میلیون ها تفنگ، مسلسل و گلوله خمپاره، هزاران سلاح سبک و سنگین جدید و صدها موشک ضد تانک ارسال کرده است که نه ترکیه و نه اردن از آنها استفاده نکرده اند. این تسلیحات به سوریه فرستاده می شوند، جایی که به گفته منابع مستقل نیمی از آنها در اختیار القاعده  قرار می گیرد. تجربه تاریخی نشان داده است که نتیجه تسلیح تکفیری ها تنها مرگ مردم خاور میانه [غرب آسیا] نخواهد بود بلکه حمله به مردم و منافع غرب را نیز به دنبال خواهد داشت.    

 


چهار شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن