تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعا كردن را در هنگام رقّت قلب غنيمت شمريد، كه رقت قلب، رحمت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820114415




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کره ای ها پای صندوق رای انتخابات مجلس


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: کره ای ها پای صندوق رای انتخابات مجلس


کره ای ها امروز برای گزینش ۳۰۰ نماینده مجلس برای یک دوره چهار ساله به پای صندوق های رای می روند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر، مردم کره با آرای خود 253 نماینده مجلس را انتخاب خواهند کرد و 47 کرسی باقیمانده بر اساس مجموع آرایی که نصیب احزاب شده است به صورت سهمیه بندی در اختیار آنها قرار خواهد گرفت. انتخابات بر اساس قانون این کشور هر چهار سال یک بار برگزار می شود و امسال از ساعت شش صبح به وقت محلی آغاز شده است و به مدت 12 ساعت ادامه خواهد یافت.
آمار تلویزیون کره نشان می دهد که تا ساعت 11 پیش از ظهر امروز به وقت محلی 16 درصد از 42 میلیون فرد واجد شرایط معادل نزدیک به شش میلیون و 800 هزار نفر آرای خود را به صندوق ها انداخته اند.
ستاد انتخابات پارلمانی کره جنوبی پیش بینی کرده است که در مجموع نزدیک به 60 درصد از واجدان شرایط در انتخابات شرکت کنند.
نظرسنجی هایی که خبرگزاری یونهاپ کره به آن اشاره کرده است، پیش بینی می کند حزب حاکم «سائه نوری» موفق به کسب 150 تا 175 کرسی مجلس شود، حدود 100 کرسی به حزب «مینجو» تعلق بگیرد و 28 تا 32 کرسی هم نصیب حزب مردم شود.
نتایج انتخاباتی می تواند تحکیم کننده موقعیت خانم «پارک» در مقام ریاست جمهوری باشد و به او اقتدار تصمیم گیری های مهم را بدهد.
از سوی دیگر این انتخابات برای کسانی چون «کیم مو سونگ» رئیس حزب حاکم کره جنوبی، «مون جائه این» رهبر سابق حزب مینجو و «آهن چول سو» موسس حزب مردم برای کسب مقام ریاست جمهوری در سال آینده با اهمیت است.
در دسامبر سال 2017 مردم کره پای صندوق های رای می روند تا جانشین «پارک گئون هی» را که دوره پنج ساله اش اوایل 2018 پایان می یابد و طبق قانون نمی تواند بار دیگر رئیس جمهور شود، انتخاب کنند.
برای 42 میلیون نفر واجد شرایط رای دادن از کل جمعیت 50 میلیونی کره جنوبی 13 هزار و 837 صندوق رای در سراسر کره اختصاص داده شده است.  


چهار شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن