تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر بنده اى بر همان چيزى كه در درون داشته و با آن از دنيا رفته، برانگيخته مى شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816729309




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یارانه ثروتمندان حذف شد تا جوانان شاغل شوند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: یارانه ثروتمندان حذف شد تا جوانان شاغل شوند
امید است با حذف افراد از لیست یارانه بگیران درآمد حاصله بر اساس اظهارات نماینده مجلس شورای اسلامی در بخش اشتغال صرف شود.


به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی  باشگاه خبرنگاران جوان ؛ اعطای یارانه ماهیانه چهل و پنج هزار و پانصد تومان از زمستان سال 87 در دولت قبلی مطرح  و در اولین مرحله واریز یارانه نقدی به حساب خانوارها در مجموع 4 هزار و هشتصد میلیارد تومان به حساب‌ها آن ها واریز شد اما رفته رفته با تغییر دولت اعطای یارانه با اما و اگر های متعددی مبنی بر حذف برخی از یارانه بگیران مطرح شد که در چند ماه اخیر حذف برخی از یارانه بگیران با قوت بیشتر ی در حال پیگیری و عملیاتی شدن است ، اما در این خصوص مجلس شورای  اسلامی و دولت با اختلاف نظرهایی با یکدیگر روبه رو  بودند.


چندی پیش محمد رضا پور ابراهیمی سخنگوی كمیسیون تلفیق لایحه بودجه مجلس شورای اسلامی در خصوص برنامه های مجلس شورای اسلامی برای حذف یارانه 10 گروه در سال95 اظهار داشت: افرادی كه سالانه بيش از 35 ميليون تومان درآمد دارند از خيل يارانه بگيران سال 95حذف می شوند.


نماينده مجلس شورای اسلامی بیان كرد:علاوه بر درآمد سالانه بيش از 35 ميليون تومان،شاخص دارايی نيز در حذف يارانه بگيران در نظر گرفته شده است.


پورابراهيمی افزود:چرا كه بسياری از افراد هستند كه درآمد ماهيانه آن ها اندك است اما دارايی هايی بسياری دارند بر همين اساس جز دهك های پر درآمد در كشور محسوب می شوند.


نماينده مجلس شورای اسلامی گفت:دولت موظف است درآمد حاصل از حذف یارانه اين افراد ازلیست يارانه بگيران در بخش اشتغال صرف كند.


پور ابراهیمی اظهار داشت: تاكنون بالغ بر سه میلیون و دویست هزار نفر از لیست یارانه بگیران حذف شده اند.


پس از چندی و اعتراض برخی افراد از حذف لیست یارانه بگیران مسئولان دستگاه اجرایی دولت  در خصوص پرداخت یارانه خود را از این میدان  کنار کشیده و توپ حذف یارانه بگیران را به زمین نمایندگان مجلس شورای اسلامی انداختند.


در همین راستا  احمد میدری معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص برنامه های دولت در سال 95  برای پرداخت یارانه نقدی به مردم، گفت:منتظر تصمیم مجلس شورای اسلامی در خصوص قطع یارانه پردرآمدها هستیم.


وی اضافه کرد:در این خصوص باید مشخص شود که مصوبه کمیسیون تلفیق مبنی بر قطع یارانه نقدی حدود تقریبا 24 میلیون شهروند که از درآمد بالایی برخوردارند، در مجلس تصویب می شود یا خیر.


میدری تاکید کرد:دولت یازدهم، پیشنهادی در این زمینه نداده بود و این تصمیمی است که مجلس شورای اسلامی می گیرد.


معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در هر صورت، منتظر تصمیم نهایی مجلس هستیم.


*تصویب حذف سه دهک از یارانه بگیران در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی


پس از این پاس کاری و حذف یارانه پر درآمد ها سرانجام امروز (سه شنبه )لایحه حذف پردرآمدها از لیست یارانه بگیران در سال 95 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و مجلس با حذف یارانه نقدی سه دهک بالای جامعه و شش گروه درآمدی که در پیشنهاد کمیسیون تلفیق مشخص شده بود،موافقت کرد. 


بر این اساس  بهارستانی ها علی رغم مخالفت دولت با حذف یارانه نقدی سه دهک بالای جامعه، با 125 رای موافق، یارانه سه دهک بالای جامعه و شش گروه درآمدی مشخص شده در متن پیشنهاد کمیسیون تلفیق را حذف کردند. 


در همین راستا دولت موظف است طبق تبصره 14 لایحه بودجه 94 کل کشور یارانه نقدی سه دهک بالای جامعه و شش گروه درآمدی مشخص شده در بودجه  را در سال 95 حذف کند در غیر این صورت پرداخت یارانه از ابتدای تیر ماه 95 به گروه های ذکر شده  تصرف در اموال عمومی و جرم تلقی می‌شود. 


یارانه تمامی تجار و صاحبان مشاغل آزاد که درآمد سالانه آن‌ها حداقل 350 میلیون ریال معادل رقمی حدود 3 میلیون تومان در ماه باشد 2- نمایندگان مجلس شورای اسلامی، قضات، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و پژوهشی و دولتی و غیر دولتی، پزشکان و دندانپزشکان، تمامی کارکنان دولت و قوای سه‌گانه و تمامی موسسات عمومی و موسسات عمومی غیر دولتی و تمامی کارکنان نیروهای مسلح و بازنشستگان کشوری و لشگری و تمامی حقوق بگیران و مستمری بگیران مشمول تامین اجتماعی، و همه دریافت کنندگان حقوق و مستمری بگیران دولتی و غیر دولتی که درآمد سالانه آن‌ها بیش از 350 میلیون ریال باشد، 4- تمامی مدیران و اعضای هیئت مدیره و بازرسان شرکت‌های دولتی و غیر دولتی و وابسته به دولت و نهادهای عمومی غیر دولتی و تمامی مدیران و اعضای هیئت مدیره و روسا و معاونان مناطق و شعب بانک‌ها و بیمه‌ها و موسسات مالی و اعتباری و تمامی کارکنان اشخاص حقوقی دولتی و غیر دولتی که دریافتی سالانه آن‌ها بیش از 350 میلیون ریال باشد، 5- تمامی ایرانیان مقیم خارج از کشور 6 – تمامی اشخاصی که در سه دهک بالای درآمدی کشور هستند و در موارد فوق ذکر نشدند قطع خواهد شد. 


پس از تصویب حذف دریافت سه دهک از یارانه بگیران محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور گفت: دولت در پرداخت یارانه‌ها مشکل دارد اما پیشنهاد حذف 24 میلیون نفر از یارانه بگیران مشکلات دولت را حل نمی‌کند.


امید است با حذف افراد از لیست یارانه بگیران درآمد حاصله بر اساس اظهارات نماینده مجلس شورای اسلامی در بخش اشتغال صرف شود.





۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 161]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن