تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيت خوب صاحب خويش را به بهشت مى برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815542381




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جوابيه دانشگاه آزاد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: جوابيه دانشگاه آزاد
مدير مسئول محترم روزنامه جوان
با سلام و احترام؛
متن جوابيه پيوست در خصوص مطلبي است كه در تاريخ 26 بهمن ماه در روزنامه جوان در ستون «تريبون دانشجويي» كد خبر 771597 تحت عنوان «دانشگاه آزاد از جيب دانشجويان براي اهداف خود خرج مي‌كند» كه ظاهراً توسط آقاي علي نيكزاد مسئول بسيج علوم پزشكي آزاد تهران نوشته شده است. خواهشمند است طبق ماده 23 قانون مطبوعات مقرر فرماييد موارد زير جهت درج در همان رسانه منتشر گردد:
1- مسئول محترم بسيج واحد پزشكي كه در حال حاضر در مقطع كارشناسي رشته ميكروبيولوژي در آستانه فراغت از تحصيل از اين واحد دانشگاهي مي‌باشد، به عنوان نماينده بسيج دانشجويي در شوراي فرهنگي اين واحد شركت مي‌كنند، همواره از معترضان به شهريه در اين شورا برائت جسته و در تأييد تحولات چشمگير در طي دو سال و نيم اخير در اين واحد سخن رانده است، بنابراين مطلبي كه به نام ايشان و در ستون تريبون دانشجويي آن روزنامه آمده، موجب تعجب و تحير شد.
2- جنبش دانشجويي در دانشگاه آزاد اسلامي و به تبع آن در واحد پزشكي همواره زنده، فعال و پوياست. همه تشكل‌هاي دانشجويي از جمله بسيج دانشجويي بر اساس مصوبات هيئت سه نفره ناظر بر تشكل‌ها و نيز هماهنگي با رياست واحد در دانشگاه علوم پزشكي فعاليت‌هاي مطلوبي داشته‌اند. در هفته منتهي به انتخابات اخير هم اين تشكل، پنج برنامه اجرا كرده است كه دريافت مجوز اين تعداد برنامه در اين مدت كوتاه در نوع خود كم‌نظير است.
3- در حال حاضر مطابق مصوبه هيئت امناي دانشگاه، شهريه دانشجويان گروه پزشكي 40 درصد كمتر از پرديس‌هاي خودگردان محاسبه و اعمال مي‌شود كه حتي با اين وجود شهريه كل پرداختي از سوي دانشجويان گروه پزشكي حدود 50 درصد هزينه‌ها را كفاف مي‌كند و اعتراضات پراكنده‌اي كه به تحريك برخي افراد و با القاي اطلاعات نادرست در ماه‌هاي اخير صورت گرفته، همگي با عدد و رقم و با شفافيت كامل از سوي مسئولان دانشگاه پاسخ داده شده است.
4- در جلسه‌اي كه در اواخر بهمن ماه سال جاري در ديدار نمايندگان دانشجويان معترض به افزايش شهريه با رئيس محترم دانشگاه علوم پزشكي آزاد اسلامي واحد تهران در دفتر ايشان برگزار شد، كليه ابهامات مربوط به شهريه به صورت مبسوط طرح و مورد تبادل نظر قرار گرفت و پس از آن نمايندگان دانشجويان معترض عذرخواهي نمودند. مشروح اين ديدار توسط برنامه نبض دانشجو ثبت و ضبط شده است.
5- از زمان انتصاب جناب آقاي دكتر ميرزاده به رياست دانشگاه آزاد اسلامي و چند ماه پس از آن انتصاب دكتر طباطبايي به رياست اين واحد، هيچ اقدام غيرقانوني در تصويب رشته‌ها و توسعه كمي و افزايش ظرفيت دانشجو صورت و بلكه تمام مساعي در جهت قانونمندي هر چه بيشتر در امور، توسعه كيفي و ارتقاي آموزشي و انطباق عملكردها با استانداردها تقويت شده است.
برخلاف صريح نكات مختلفي كه در آن تريبون آزاد ذكر شده و بر اساس اسناد فراوان موجود، رشته‌هاي گروه پزشكي اين واحد از اعتبار كافي برخوردار مي‌باشند. تحصيل اين همه دانشجوي پزشكي دانشگاه آزاد اسلامي بعد از طي دوره دكتراي عمومي در دوره‌هاي رزيدنتي (دستياري) دانشگاه علوم پزشكي كشور و خارج از كشور و عضويت آنها در قالب هيئت‌هاي علمي دانشگاه‌ها تصديق اين مدعاست.
6- از جمله فلسفه تشكيل دانشگاه آزاد اسلامي، ايجاد عدالت آموزشي و جلوگيري از انحصار آموزش عالي در مناطق مختلف كشور بوده كه به ادعاي مدافعان و مخالفان در اين زمينه مجاهدت‌هاي زيادي داشته و خدمات فراواني انجام داده است.
7- تعبير سوء «دانشگاه پولساز» و «خرج پول‌هاي آن در جهت اهداف خود» نيز از آن تهمت‌هاي نارواست كه هر از چند توسط برخي جريان‌هاي ناآگاه عنوان مي‌شود. همانطور كه با تمام اين شهريه، تنها نيمي از هزينه‌ها در حوزه پزشكي قابل حصول است.
8- برآوردها حاكي از آن است كه در رشته‌هاي پزشكي، دندانپزشكي، داروسازي، پرستاري و علوم آزمايشگاهي نه تنها بازار كار اشباع نيست اميد آنكه نشريات و رسانه‌هاي جمعي در انعكاس مطالب دانشجويي به همه ابعاد موضوع توجه نمايند.
روابط عمومي واحد علوم پزشكي تهران
دانشگاه آزاد اسلامي

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن