تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):حق را بگو اگر چه نابودى تو در آن باشد، زيرا كه نجات تو در آن است... تقواى ال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812935753




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امضا توافق نامه انتقال محکومان بین ایران و قزاقستان/انتقال یک محکوم ایرانی از قزاقستان به کشور


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: امضا توافق نامه انتقال محکومان بین ایران و قزاقستان/انتقال یک محکوم ایرانی از قزاقستان به کشور
با حضور وزیر کشور توافق نامه انتقال محکومان بین ایران و جمهوری قزاقستان امضا شد.

امضا توافق نامه انتقال محکومین بین ایران و قزاقستان
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌ الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در دیدار عصر امروز با دادستان کل جمهوری قزازستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز بین کشور ما و جمهوری قزازستان دو توافق‌نامه استدرار محکومان امضا شد و  استدرار مجرمان که در سال 91 امضا شده بود همچنان پابرجاست.



وی افزود: همچنین پیش‌نویس معاضدت قضایی بین دو کشور نوشته شد که مجلس قزاقستان با تصویب آن مخالفت کرد. امروز 66 سند همکاری در  زمینه‌های خدمات کشاورزی، خودرو و روابط حقوقی بین دو کشور به امضا  رسید.


 وزیر دادگستری بیان داشت: در این اجلاس دو رئیس جمهور کشور بحث های زیادی در زمینه جلوگیری فعالیت‌های تروریستی قاچاق مواد مخدر انجام دادند و تصمیم گرفتند در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی زمینه‌های همکاری افزایش پیدا کند.


حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: ایران تصمیم دارد عضو کنوانسیون شاینهای و اوراسیا شود که نصف کشورهای جهان عضو آن هستند.


وی افزود: از گذشته و به خصوص طی 25 سال گذشته و بعد از استقلال جمهوری قززاقستان روابط خوبی بین دو کشور برقرار شده قزاقستان کشوری در همسایگی ایران و مسلمان است و ما از بهبود روابط خوشحال هستیم و امیدواریم سطح روابط در زمینه‌های مختلف افزایش پیدا کند.


وزیر دادگستری با اشاره به امضای قرار داد استرداد مجرمان در سال 91 بین کشور ایران و  قزاقستان گفت: امروز نیز قرارداد استرداد محکومی به همراه 65 سند دیگر بین دو کشور با ارزش 2 میلیادر دلار برقرار شد و هر دو کشور موافق توسعه بیشتر همکاری‌ها هستند.


حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی تصریح کرد: از قدیم همکاری‌های خوبی بین کشور ما  و قزاقستان برقرار شد وامیدواریم شرایط جوی توسعه همکاری ها را بیشتر کند و مواضع سیاسی دو کشور به یکدیگر نزیدک‌تر شود همچنین مسائل مرتبط با دیای خزر روابط دو کشور را به یکدیگر نزدیکتر می‌کند.


حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: مذاکرات زیادی  در زمنیه توسعه مقابله با تروریسم و ناامنی‌های موجود در منطقه بین دو کشور انجام شد ایران و قزاقستان دو کشور مسلمان و عضو شورای همکاری‌های کشورهای اسلامی هستند امروز شاهد درگیری و کشمکش درون کشورهای مسمان هستیم و متأسفانه همین موضوع زمنیه را برای دخالت دیگر کشورها در امور داخلی کشورهای مسلمان فراهم کرده است و آنها به دنبال ایجاد تفرقه افکنی بین کشورهای مسلمان هستند.


وی افزود: عده‌ای به دنبال تحریک جوانان برای انجام کارهای خلاف و تروریستی هستند و متأسفانه طی چند سال گذشته شاهد هستیم که فعالیت‌های تروریستی بین جوانان مسلمان افزایش پیدا کرده است و وقتی روی این مسائل عمیق می‌شویم می‌بینیم که تمام این حرکات بر ضد مسلمانان جوان تدارک دیده شده است.


وزیر دادگستری با اشاره به اینکه کشورهای غربی به دنبال جذب سرباز از بین مسلمانان هستند، گفت: متأسفانه کشته‌های این حملات تروریستی نیز از بین کشورهای مسلمان است و امروز شاهد هستیم که کشورهای مسلمان در حال متلاشی شدن و تضعیف هستند به عنوان مثال لبنان فلسطین مصر تونس و بحرین و اغلب کشورهای مسلمان درگیر کشمکش هستند.


حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به تضعیف فرهنگ اسلامی در بین کشورهای مسلمان گفت: ما وظیفه داریم در برابر این انحرافات بایستیم و با آن مقابله کنیم.


وی افزود: برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی بین دو کشور  نیازمند توسعه زمینه‌های حقوقی و قضایی هستیم زیرا سرمایه‌گذاران می‌خواهند فعالیت اقتصادی داشته باشند و نیازمند حمایت‌های حقوقی هستند.


وزیر دادگستری گفت: ما در گذشته پیش‌نویس یک معاضلات قضایی را با کشور قزاقستان امضا کردیم که مجلس است کشور با تصویب آن مخالفت کرد اما امروز این آمادگی را داریم تا  تغییرات لازم دراین پیش‌نویس انجام شود.


حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی بیان داشت: توسعه روابط قضایی نشان‌دهنده عمق روابط بین کشورها است ایران تصمیم دارد عضو اجلاس شانهای شود که در گذشته به علت حدود بحث تحریم‌ها موانعی در این زمینه وجود داشت که با رفع تحریم‌ها موانعی برطرف شده است.


اسخات دالوایس دادستان کل قزاقستان در این مراسم اظهار داشت: بنده از این که در ایران هستم احساس خوشبختی می‌کنم و امیدوارم توسعه همکاری‌های حقوقی و قضایی به مانند همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور فراهم شود.


وی افزود: تا به امروز در زمینه روابط بین دو کشور مشکلی وجود نداشت و امیدواریم این روابط رو به ترقی و پیشرفت باشد ما به کشور قزاقستان تمام مجرمینی که شما خواسته‌اید را تحویل خواهد داد البته بین ما و کشور ایران مسائل حادتری وجود دارد که برای حل و فصل آن نیازمند گفت‌وگو هستیم.


دادستان کل قزاقستان بیان داشت: از توسعه همکاری‌های بین دو کشور استقبال می‌کنیم و اکنون که روابط ایران در جهان  رو به بهبود است امیدواریم زمینه همکاری‌های اقتصادی بیشتر فراهم شود.


وی افزود: تقاضا داریم شما نیز از کشور ما بازدید کنید زیرا ایران دارای تجارت هزاران ساله است و ما خوشحال خواهیم شد زمینه‌های توسعه همکاری و آموزشی بین دو کشور بیشتر شود.


*انتقال یک محکوم ایرانی از قزاقستان به کشور 


عباسی معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل نظارت دادگستری اظهار داشت: امروز توافق‌نامه انتقال به محکومان بین کشور ایران و قزاقستان به امضا رسید و  در نظر داریم در فضای پسا برجام مناسبات اقتصادی و سیاسی را توسعه دهیم.


وی افزود: در سال 91 استرداد مجرمان بین دو کشور امضا شد امروز نیز توافق‌نامه انتقال محکومان به امضا رسید و به موجب امر یک محکوم ایرانی از کشور قزاقستان به کشور باز می‌گردد اما کشور قزاقستان در ایران محکومی ندارد.


معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری در مورد امضای توافق‌‌نامه انتقال محکومان بین کشور ایران و کانادا بیان داشت: کانادا اعلام آمادگی در زمینه انتقال محکومان را کرده است که در حال مذاکره و افزایش همکاری‌ها هستیم.


انتهای پیام / 









۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن