تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تا ده ميل اطراف قبر حسين بن على عليه‏السلام بركت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802737782




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هاشمی رفسنجانی در دیدار مارینا کالجوراند: ایران با تکیه بر مردم خویش، از همه‌ی مراحل و موانع خواهد گذشت


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: هاشمی رفسنجانی در دیدار مارینا کالجوراند: ایران با تکیه بر مردم خویش، از همه‌ی مراحل و موانع خواهد گذشت
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدار خانم مارینا کالجوراند، وزیر امور خارجه استونی، با اشاره به تحولات سیاسی و جغرافیایی کشور استونی در مرکز اروپای شمالی، گفت: در صد سال اخیری که کشور شما با ایران روابط سیاسی دارد، شاهد چندین بار جابجایی سیاسی بودیم، اما استقلال مجدد جمهوری استونی و قانون اساسی جدید، این کشور را به ثباتی قابل اطمینان رسانده است.


آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدار خانم مارینا کالجوراند، وزیر امور خارجه استونی، با اشاره به تحولات سیاسی و جغرافیایی کشور استونی در مرکز اروپای شمالی، گفت: در صد سال اخیری که کشور شما با ایران روابط سیاسی دارد، شاهد چندین بار جابجایی سیاسی بودیم، اما استقلال مجدد جمهوری استونی و قانون اساسی جدید، این کشور را به ثباتی قابل اطمینان رسانده است.

به گزارش آخرین نیوز، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تأکید بر سوابق تاریخی کشور استونی، اظهار داشت: کشوری کوچک، اما دارای ویژگی‌های ممتاز و موقعیتی بسیار خوب دارید، که می‌توانید با برنامه، به تقویت روابط خود با کشورها و به ویژه ایران بپردازید.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، عضویت در اتحادیه اروپا و ناتو را برای کشور استونی مناسب دانست و افزود: می‌توانید در بُعد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، روابط منطقه‌ای و بین‌المللی خویش را توسعه دهید و جمهوری اسلامی ایران با توجه به رویکرد دیپلماتیکش برای ایجاد ارتباط و تقویت و گسترش آن، به بزرگی و یا کوچکی کشورها نگاه نمی‌کند، بلکه این ظرفیت‌ها و زمینه‌هاست که روابط دو کشور را شکل می‌دهد.

ایشان در پاسخ به ابراز نگرانی‌های وزیر خارجه استونی که مهاجرت‌های اخیر به اروپا  را بحرانی و چالش خوانده بود، خاطر نشان کرد: مجموعه‌ی کشورهای اروپایی به خاطر روبروشدن با موج چند هزار نفره مهاجرین این‌گونه از بحران و چالش سخن می‌گویند، در حالی که ایران از سال‌ها پیش میزبان چند صد مهاجر از کشورهای جنگ زده منطقه و به ویژه افغانستان و عراق است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در پاسخ به سوال خانم مارینا کالجوراند که آینده ایران را چگونه می‌بینید، با اشاره به مشکلات و موانع متعددی که دشمنان انقلاب اسلامی در مسیر توسعه و پیشرفت ایران قرار داده‌اند، گفت: ایران اسلامی با تکیه بر مردم علیه رژیم پهلوی به پیروزی رسید، انواع توطئه‌های شوم مانند ترور، تجزیه‌طلبی و به ویژه جنگ را پشت سر گذاشت و با تکیه بر مردم ویرانی‌های جنگ و عقب‌افتادگی‌های تاریخی را ساخت و جبران کرد و در آینده نیز با تکیه بر مردم از همه‌ی مراحل و موانع خواهد گذشت.

  رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تبلیغات منفی علیه ایران در رسانه‌های خارج از کشور را بزرگ‌نمایی‌های سیاسی خواند و گفت: به شکل مرسوم در دنیا انتخابات داریم و اختلافات سیاسی داخلی نیز در جهت بهتر کردن امور است و می‌بینید که ایران در میان منطقه‌ی بحران زده، چه امنیت و ثباتی خوبی دارد.

ایشان با تشریح مقاطع مختلف انقلاب اسلامی، به مقطع هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در حالی که شرق و غرب و ارتجاع با ارتش بعث علیه ایران کمک‌های اطلاعاتی، اقتصادی، نظامی و جاسوسی می‌کردند، ایران علاوه بر پیروزی‌های نظامی در میدان، در سازمان ملل متحد هم به پیروزی سیاسی دست یافت.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با اشاره به زندگی اقوام و پیروان ادیان و مذاهب مختلف در ایران، گفت: پیروان ادیان مختلف در پارلمان ایران از هم‌کیشان خود نماینده دارند و قومیت‌های گوناگون به تقویت ایران در همه‌ی ابعاد می‌اندیشند و برای آن تلاش می‌کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تأکید بر ظرفیت‌های اقتصادی، علمی، اجتماعی، سیاسی و آموزشی، گفت: بعد از انقلاب بزرگترین دانشگاه حضوری دنیا را که کاملاً مردمی و جدای از دولت است، تأسیس کردیم که بیش از 450 واحد در سراسر کشور دارد.

ایشان وجود نیروهای تحصیل کرده در مقاطع عالی و تعمیق پژوهش و تحقیق را یکی از برنامه‌های علمی ایران برای امروز و آینده دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران در این راستا علاقه‌مند به گسترش همکاری‌ها با جهان از جمله  با کشور شماست و امیدواریم این سفر مقدمه‌ی برای تقویت روابط و آغاز به کار نمایندگی استونی در تهران باشد.

آیت‌‌الله هاشمی رفسنجانی با برشمردن برخی از ویژگی‌ها و امتیازات ایران به عنوان چهارراه ارتباطات جهانی که سوابق آن به احداث جاده ابریشم در گذشته بر می‌گردد، گفت: سومین کشور دنیا هستیم که انواع معادن موجود در جهان را دارد، منابع فسیلی ایران ـ همان‌ مقدار که کشف شده ـ برای صدها سال کافی است و امیدواریم کشورهای جهان بعد از برداشتن بهانه‌ی تحریم، برای گسترش همکاری‌ها برنامه‌ریزی کنند و مطمئن باشید که ایران نیز تعامل خواهد داشت.

خانم مارینا کالجوراند، با ابراز خشنودی از سفر به ایران و دیدار با آیت‌‌الله هاشمی رفسنجانی، گفت: با هیأتی از مسؤولان وزارت امور خارجه و همچنین تجار و بازرگانان به ایران آمدیم، تا برای افزایش همکاری‌ها در همه ابعاد و گسترش روابط مذاکره و تصمیم‌گیری نماییم.

وی با اشاره به حضور ایرانی‌ها، به ویژه هنرمندان ایرانی در استونی، گفت: اینان می‌توانند سفیرانی خوب برای تعمیق روابط دو کشور باشند.

وزیر امور خارجه استونی، عضویت در ناتو و اتحادیه اروپا را برای کشور خویش در صحنه‌های بین‌المللی مفید دانست و گفت: فرصتی ایجاد شده تا هم به امنیت منطقه متعهد باشیم و هم برای امنیت بین‌المللی ما مؤثر باشد، بر همین اساس سعی کردیم، روابط خود را با کشورها گسترش دهیم، در مجامع بین‌المللی حضور یابیم و در مباحث شرکت کنیم و نظرات خود را بگوییم.

وی با بیان این جمله که از ایرانی‌ها برای سفر به استونی دعوت کرده‌ایم، گفت: مانند ایران که چهارراه روابط جهان برای خطوط هوایی، زمینی و فیبرنوری است، استونی نیز محل تلاقی شرق و غرب جهان در آن منطقه است و از لحاظ جغرافیایی سیاسی موقعیت خوبی دارد.

خانم مارینا کالجوراند، درباره‌ی آینده روابط دو کشور، گفت: مطمئنم ایران و استونی علیرغم اختلاف وسعت و جمعیت، ظرفیت‌های فراوانی برای همکاری دارند.

دوشنبه, 23 فروردين 1395 ساعت 18:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن