تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
سه برند برتر کلید و پریز خارجی، لگراند، ویکو و اشنایدر
مراحل قانونی انحصار وراثت در یک نگاه: از کجا شروع کنیم؟
چگونه برای دریافت ویزای ایران اقدام کنیم؟ مدارک لازم و نکات کاربردی
راهنمای خرید یو پی اس برای مراکز درمانی و بیمارستانی مطابق الزامات قانونی
آیا طلاق توافقی نیاز به وکیل دارد؟
چگونه ویزای آفریقای جنوبی را به آسانی دریافت کنیم؟ راهنمای قدم به قدم
همه چیز درباره ویزای آلمان و مراحل دریافت آن
چرا پاسارگاد به عنوان یکی از مهمترین آثار تاریخی ایران شناخته میشود؟
خرید انواع خودکار و روان نویس شیک و ارزان
خرید انواع خودکار و روان نویس شیک و ارزان
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1819944256
جدال در بین سطوح حاکمیت مردم را بدبین می کند
واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹
نوه امام جدال در بین سطوح حاکمیت را موجب بدبینی و ناامیدی مردم نسبت به نظام عنوان و تاکید کرد که جدال، دوستیها را از بین برده و تبدیل به دشمنی می کند. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت الاسلام و المسلمین سید علی خمینی صبح امروز(دوشنبه) در جمع کارکنانان بهشت زهرا اظهار کرد:در نظام اسلامی نباید هیچ مجادله ای داشته باشیم یعنی دعوا بر سر قدرت و پیروزی و اختلافات دنباله دار در نظام جایی ندارد. وی با اشاره به روایتی از امام هادی که می فرمایند "تمام دین، بازگشتش به تقوا، ورع و خداترسی است، تقوای الهی را پیشه کنید و این همان دینی است که ما داریم و از دوستدارانمان میخواهیم که داشته باشند" یکی از مهمترین تفاوتهای انسان متدین و بی دین را بازگشت او به همین موضوع دانست و گفت: مهم این است که در مقام عمل متقی باشیم و نسبت به دستوران شریعت ملتزم باشیم. سید علی خمینی گفت: هنگامی که انسان متقی شد و تقوای الهی پیشه کرد به طور طبیعی اطمینان قلب نیز پیدا میکند و یکی از آثار تقوا و خداترسی این است که انسان اعتماد به نفس پیدا میکند ترس از کسی ندارد به دلیل اینکه میداند با کسی معامله میکند که فوق همه ی مخلوقات است. وی ادامه داد: امام هادی میفرمایند کسی که اطاعت خدا را میکند او نسبت به عصبانیت مخلوق ارزشی قائل نیست و اظهار میکند که من با خدا معامله کردم حال میخواهد مخلوق خوشحال شود یا ناراحت فرقی نمیکند، آن چیزی که مدنظر من است رضایت خالق است. یادگار امام گفت: کسی که این نگاه را داشته باشد و بگوید من خدا را فقط مدنظر قرار میدهم، خداوند هم محبت او را در دل مخلوقین قرار میدهد. سید علی خمینی با اشاره به روایت دیگری از امام هادی گفت: کسی که خدا را عصیان کند و نسبت به خداوند تقوا نداشته باشد شاید خیال کند که مثلا کاری بکنم مردم راضی میشوند در صورتی که دست تقدیر الهی است که اگر کسی خداوند را راضی نکند خدا او را از چشم مردم می اندازد و محبوبیت او را در چشم مردم پائین میآورد. سید علی خمینی ادامه داد: شما اگر بخاطر رضایت مردم کاری را انجام دهید و به خدا بی توجه باشید این نقض غرض است و همان هدفی که داشتید نیز برآورده نمی شود. یادگار امام با اشاره به زندگی امام خمینی گفت: امام راحل ببینید چه کرد؟ نه دستگاه تبلیغاتی داشت، نه جوان بود که قدرتی داشته باشد چراکه امام زمانی که حرکت خود را شروع کرد بالغ بر 60 سال سن داشت، تازه انقلابش را شروع کرد تا قبل از آن مردم اقصی نقاط ایران کسی را به عنوان حاج آقا روح الله نمی شناختند. وی افزود: برای امام چه اتفاقی می افتد که در برهه ی کوتاهی عشق به خمینی در تمام کشور شعله ور میشود؟ شما اگر در روستاهای دوردست می رفتید می دید انقلاب جریان دارد و عامل موفقیت انقلاب ما هم همین مساله ی عشق به امام بود و اینکه ما کورانهای مختلفی را توانستیم رد کنیم به خاطر عشق به اسلام و انقلاب و امام بود. سید علی خمینی عامل محبوبیت امام را تقوای الهی دانست و گفت: نکته این است که او فقط برای خدا قدم برداشت و خدا نیز محبت او را در دل مردم قرار داد. یادگار امام گفت: ممکن است در یک برههای رغبتی نسبت به کسی وجود داشته باشد اما اگر انسان در پیش خود و خدای خود تقوای الهی را پیشه نکند و خداترسی نداشته باشد هم آخرتش را خراب کرده هم دنیایش را خراب کرده و به نتیجه نمیرسد. یادگار امام با اشاره به فرمایش امام هادی که می فرمایند: کسی که نسبت به خدا پرهیزکاری و تقوا داشته باشد بداند مردم هم نسبت به او همان حالت را دارند و کسی که اطاعت خدا میکند باید بداند که مردم هم اطاعتش میکنند، گفت: چنانچه می بینیم اگر بزرگان دینی ما مورد اطاعت مردم قرار می گیرند به خاطر اطاعت از خدا بوده است، امام به صراحت در صحبتهایشان دارند که مردم اگر ببینند من هم به اشتباه میروم من را نیز کنار میگذارند. مردم با کسی عقد اخوت نبسته اند. سید علی خمینی ادامه داد: از نگاه ما اطاعت از عالم متقی در حقیقت اطاعت از پیامبر است و اینکه میگوئیم اطاعت از ولایت فقیه اطاعت از پیغمبر است یکی از معانی آن همین است که اطاعت ما از ولی فقیه اطاعت از شخص نیست بلکه از مکتب است، اطاعت از راه پیامبر است کسی که تقوا داشته باشد خداوند نیز دستور تشریعی و تکوینی داده و به این گونه تقدیر عالم را نوشته تا مردم از او پیروی کنندو کسی که از خداوند اطاعت کند مردم پیرو او خواهند بود. سید علی خمینی یکی از آثار خداترسی را اطمینان انسان به خدا دانست و با اشاره به روایت امام هادی که فرموده اند: اگر همه مردم به یک مسیر بروند، من مسیر فردی را میروم که او اطاعت خدا را کند، گفت: اگر همه ی مردم مسیر انحرافی را رفتند من نباید دنباله رو آنها باشم ومن باید مسیری را که خدا گفته بروم. وی با اشاره به زندگی امام راحل که می فرمود اگر خمینی یکه و تنها بماند بازهم از این مسیر دست بر نمیدارد، گفت: بعضی اوقات ما فکر میکنیم امام همین شخصیتی است که به ایران وارد شد، چندهزار نفر آمدند و به او لبیک گفتند و سپس ده سال رهبری کرد و بعد با عظمت رفت و در همین مکان آرمید! اما واقعیت این است که امام دوره هایی را در زندگی گذراند مثل دوره ای که ایشان را از نجف بیرون کردند و معلوم نبود کجا ایشان را قبول می کنند و ایشان با همراهانشان آمدند و فقط همین قدر میدانستند که عراق دیگر تحمل ایشان را ندارد و اعلام کرده بودند شما یا باید سکوت کنی و یا اگر میخواهی علیه حکومت ایران حرف بزنی ما شما را تحمل نخواهیم کرد. سید علی خمینی ادامه داد: آن وقت امام می فرماید من اگر تک تک فرودگاهها را بروم و مرا بازگردانند بازهم میروم تا حرفم را بزنم. سید علی خمینی با توجه به روایت امام هادی که فرمودند کسی که پروردگار خود را با دلیل پرستش کند و نسبت به پروردگار بینه ای را داشته باشد هرچه مصیبت و مشکل برای او به وجود بیاید سخت نیست ولو اینکه تکه تکه شود، گفت: کسی که با خدا معامله کرده باشد غمی ندارد مانند شهدای انقلاب که وقتی با خداوند معامله کردند مصائب دنیا برایشان ساده است چراکه مصائب دنیا در پیشگاه خالق ارزشی ندارد. به گزارش ایسنا به نقل از آستان ، یادگار امام در بخش دیگری از سخنانش به درسی دیگر از امام هادی اشاره کرد و افزود:در مسائل اجتماعی هم درسی که از امام هادی میگریم بحث منع جدال و مراء است چراکه ایشان می فرمایند: جدال دوستی دیرین را فاسد میکند و پیمانهای محکم را از هم باز میکند و کمترین گناهی که در جدال وجود دارد این است که انسان به دنبال پیروزی است و این مغالبه مهمترین سبب دوری و جدایی هاست. سید علی خمینی سپس در تفسیر معنای جدال گفت: جدال یعنی انسان فقط به خاطر شکست دادن رقیبش حرفایی را بزند. وی ادامه داد: وقتی جدال به وجود بیاید و ما فقط به دنبال ایرادها و دعوا برویم و شاخ و برگ بدهیم، جامعه پس رفت می کند. وی افزود: جدال در بین سطوح حاکمیت مردم را نسبت به نظام بدبین و ناامید میکند. جدال دوستیها را از بین برده و تبدیل به دشمنی می کند. در نظام اسلامی نباید هیچ مجادله ای داشته باشیم یعنی دعوا بر سر قدرت و پیروزی و اختلافات دنباله دار در نظام جایی ندارد. یادگار امام گفت: اینکه در جمهوری اسلامی بیانات حکیمانه ی ولی فقیه فصل الخطاب دعواها لحاظ میشود به این جهت است که این دعواها یک جایی تمام شود و به پایان برسد والا اگر ما همینطور دعواها را به خصوص در سطوح حاکمیتی ادامه دهیم ضربه ی مهمی را ما به نظام زدیم. سید علی خمینی با اشاره به فرق دقیق بین نقد و جدال گفت: جدال هدفش پیروز شدن بر خصم و طرف مقابل به هر قیمت است اما نقد هدفش اصلاح است. کسی که نقد میکند هدفش این است که امور اصلاح شود. دلسوز است. حاضر است هزینه دهد اما نقد کند و اشتباهات را اصلاح کند، اما در جدال کسی که جدل میکند هدفش اصلاح نیست بلکه با هدف پیروزی بر خصم و منکوب کردن طرف مقابل است که حرف می زند و نقد می کند. وی افزود: خیلی وقتها دعواهایی که در سطوح حاکمیتی ما اتفاق می افتد بازگشتش به نقد نیست بازگشتش به جدال است یعنی ما وقتی به رقیبمان نگاه میکنیم منتظریم آتویی از او بگیریم تا او را منکوب کنیم و او را سیه رو و ساکت کنیم شما هم وقتی بمن نگاهکنید دنبال این نیستید که نواقص من را بگوئی تا من اصلاح کنم بلکه دنبال این هستی که من را مفتضح و بی آبرو کنی و از چشم مردم بیندازی و تفاوت است بین نقد و جدال و اینکه امام هادی میفرمایند جدال دوستیهای دیرینه را میپاشاند و پیمانهای محکم را از هم باز میکند و سب اختلاف و نزاع در جامعه میشود اشاره به همین مطلب است. سید علی خمینی یکی از تفاوتهای حکومت فاسد و جامعه ی مریض با حکومت سالم را در این دانست که در جامعه ی فاسد جدال در جامعه وجود دارد و در حکومت صالح نقد در جامعه وجود دارد. سید علی خمینی ادامه داد: الحمدلله تا حد زیادی در میان مردم ما نقد وجود دارد و در شرایط مختلف که نگاه می کنیم مردم ایران نسبت به حاکمیت چشمان تیزبین دارند و بی تفاوت نیستند و این نعمت است. سید علی خمینی گفت:اگر میبینید مردم انتقاد میکنند به دلیل این است که مردم حکومت را دوست دارند و نظام را از خودشان میدانند و جمهوری اسلامی را از خودشان میدانند اما اگر حکومتی بود که هیچ ارزشی برایش قائل نبودند به همان اندازه که شرش به آنها نرسد کفایت میکردند. اینکه امروز در بین مردم ما اینقدر حساسیت نسبت به نظام و مسئولین وجود دارد به خاطر این است که مردم ما چندصدهزار شهید بابت این نظام دادند خون دادند جان دادند این نظام را از خودشان میدانند جمهوری اسلامی را متعلق به خودشان میدانند و هنوز مردم ما ین تصور را دارند. مردم ما غیر از این که میگویند کشور ایران برای ماست نسبت به نظام جمهوری اسلامی نیز همین عقیده را دارند و میگویند این مسئولان چند روزی هستند سپس میروند لذا نسبت به اصل نظام دغدغه داریم و آن را مورد عتاب و خطاب قرار میدهیم و این نشاندهنده ی صلابت یک حکومت است. انتهای پیام
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]
صفحات پیشنهادی
اعتدال میگوید نه به دیگران اعتماد کنید و نه بدبین باشید
روحانی در روز ملی فناوری هستهای اعتدال میگوید نه به دیگران اعتماد کنید و نه بدبین باشید رئیس جمهور گفت امسال 20 فروردینی است که جهان بر صلحآمیز بودن برنامه هستهای ایران اذعان و اعتراف کرده است امسال 20 فروردینی است که دنیا همکاری را با ایران در زمینه فناوری هستهای آغاز کركوربین: كامرون اعتماد مردم انگلیس را از دست داده است
اوراق پاناما كوربین كامرون اعتماد مردم انگلیس را از دست داده است لندن - ایرنا - جرمی كوربین رهبر حزب مخالف كارگر روز جمعه ضمن متهم كردن دیوید كامرون به گمراه كردن افكار عمومی گفت كه نخست وزیر انگلیس اعتماد مردم را از دست داده است به گزارش ایرنا رهبر حزب مخالف كارگر با انتشاچرا همسرم به من شک می کند؟دلیل این همه بدبینی او چیست؟
بدبینی به همسر اشکال متفاوتی دارد برخی از همسران بدبینیها وسوءظنهای نابهنجار و بیمارگونه خود را نوعی رفتار طبیعی قلمداد میکنند و آن را با عناوینی همچون غیرت تعصب و مراقبت توجیه مینمایند حال آن که واقعیت چیز دیگری است ریشه های بدبینی و شک بین همسراذوالنور در گفتوگو با فارس: بدعهدی آمریکا قابل پیشبینی بود/ مردم منتظر اقدام دولت هستند
ذوالنور در گفتوگو با فارس بدعهدی آمریکا قابل پیشبینی بود مردم منتظر اقدام دولت هستند منتخب مردم قم در مجلس دهم با بیان اینکه بدعهدی آمریکا قابل پیشبینی بود گفت مردم منتظرند ببینند دولت چه خواهد کرد مجتبی ذوالنور منتخب مردم قم در مجلس دهم در گفتوگو با خبرنگار پارلمانی خبرگعارف: مردم می دانند چه کسانی با عوام فریبی میخواهند به قدرت برسند/فقر در کشور بیداد میکند
عارف مردم می دانند چه کسانی با عوام فریبی میخواهند به قدرت برسند فقر در کشور بیداد میکند منتخب اول مردم تهران با بیان اینکه جدلهای بیحاصل سیاسی و رو در رو قرار دادن مسئولان و ارکان نظام در فرایند پیشرفت و توسعه کشور خلل ایجاد میکند تاکید کرد باید با مردم صادق بود مردم بزرمشارکت گسترده مردم در دور دوم انتخابات مشروعیت نظام را تقویت میکند
جمعه ۲۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۸ ۱۱ سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت مشارکت گسترده و پرشور مردم در دور دوم انتخابات مجلس دهم مشروعیت نظام را تضمین و تقویت خواهد کرد لطفالله فروزنده در گفتوگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا با بیان اینکه مسأله مشارکت مردمبرای هیچ کشوری برنامهریزی نکرده و نخواهیم کرد/ نمیتوانیم ۱۰۰درصد به کسی بدبین باشیم
برای هیچ کشوری برنامهریزی نکرده و نخواهیم کرد نمیتوانیم ۱۰۰درصد به کسی بدبین باشیم رئیس جمهور گفت سال ۹۴ سالی تاریخی و به یادماندنی برای ملت ایران و حتی در تاریخ دیپلماسی جهان خواهد بود جوان آنلاین حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز طی سخنانی در مراسم رونمایی از-
سیاسی
پربازدیدترینها