تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى مردم اگر در يارى حق كوتاهى نمى كرديد و در خوار ساختن باطل سستى نمى نموديد، كسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802718028




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارتش سوريه نبرد حلب را از سر مي‌گيرد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ارتش سوريه نبرد حلب را از سر مي‌گيرد
پس از اقدامات اخير گروه‌هاي تروريستي عليه نيروهاي مقاومت در شمال سوريه كه در جريان آتش بس از سوي اين گروه‌ها شكسته شد...
پس از اقدامات اخير گروه‌هاي تروريستي عليه نيروهاي مقاومت در شمال سوريه كه در جريان آتش بس از سوي اين گروه‌ها شكسته شد، مقامات دمشق از آمادگي كشورشان براي از سر‌گيري عمليات بزرگ حلب خبر دادند؛ عملياتي كه از سال گذشته با پيشتازي نيروهاي مقاومت روي زمين و جنگنده‌هاي روسي از آسمان شروع شد و با رسيدن نيروهاي متحد به شهرك‌هاي نبل و الزهرا اهداف اوليه عمليات يعني محاصره حلب به دست آمد.
به گزارش «جوان» وائل الحلقي نخست وزير سوريه روز گذشته در جريان ديدار هيئتي از مجلس قانونگذاري روسيه (دوما) در دمشق گفت: نيروهاي هوايي روسيه و ارتش سوريه آماده عمليات نظامي مشترك براي بازپس‌گيري حلب هستند. حلب بزرگ‌ترين شهر سوريه قبل از شروع بحران اين كشور محسوب مي‌شود و نبرد بر سر آن به مادر جنگ‌ها معروف است. در طول چهار سال گذشته تلاش‌هاي نيروهاي دولتي براي بازپس‌گيري اين شهر با حمايت گسترده كشورهاي خارجي از مرز تركيه با ناكامي مواجه شده بود اما پس از ورود نظامي روسيه و شكل‌گيري همكاري گسترده بين تهران و مسكو براي مبارزه با تروريسم بين‌المللي و حمايت از دولت مركزي سوريه، بازپس‌گيري حلب در اولويت قرار گرفت. نيروهاي متحد در اواسط بهمن ماه موفق شدند به شهرك‌هاي راهبردي نبل و الزهرا برسند كه نزديك به سه سال در محاصره گروه تروريستي قرار داشتند. اين شهرك‌ها بر مهم‌ترين مسير حلب به مرز تركيه اشراف دارند و تسلط نيروهاي مقاومت براي اين منطقه به معناي گروه‌هاي مسلح در حلب و اطراف اين شهر بود. باوجود دست برتر نيروهاي مقاومت و شرايط بحراني گروه‌هاي مسلح، روسيه، ايران و سوريه در اوايل اسفند 1394 با آتش بس موافقت كردند تا براي مخالفان «انگيزه‌اي» جهت مشاركت در مذاكرات سياسي بدهند اما گروه‌هاي مسلح و حاميان خارجي در طول چند هفته گذشته بارها آتش بس را نقض كرده‌اند. گروه‌هاي تروريستي به رهبري جبهه النصره چند روز پيش با انجام حملاتي به صورت موقت بر شهرك راهبردي «تل العيس» واقع در جنوب غربي استان حلب مسلط شدند. در همان زمان بعضي منابع از آماده شدن متحدان سوريه براي از سرگيري حملات عليه تروريست‌ها خبر دادند. يوري برمين عضو شوراي روابط خارجي روسيه و كارشناس سياست خارجي اين كشور در منطقه به نقل از منابع آگاه نوشت: «دمشق، تهران و مسكو تصميم گرفته‌اند كه با دست كشيدن از تل العيس، اهداف پنهان خود را عملي كنند.»
 حومه جنوب غربي حلب طي روزهاي اخير شاهد تشديد فعاليت‌هاي دو طرف بوده است كه ناظران دليل آن را حتمي بودن از سرگيري عمليات حلب عنوان كردند. اليا ج مغناير كارشناس مسائل امنيتي و نظامي منطقه در صفحه توئيتر خود نوشت كه نيروها (متحد) در حال رسيدن به اطراف حلب هستند و «زمان دقيق حمله نامشخص است اما مي‌تواند هر لحظه و از يك جبهه غافلگير‌كننده باشد.»
در همين حال خبرگزاري رسمي سوريه روز يك‌شنبه به نقل از يك منبع نظامي سوري گزارش داد كه يگان‌هايي از ارتش سوريه حملات شديدي به تجمع افراد مسلح و مقرهاي آنها در اطراف منطقه خان طومان و دو روستاي العيس و مويلح داشتند و گروه‌هاي مسلح متحمل تلفات و خسارت‌هاي مالي و جاني شديدي شدند.
 گزارش‌‌هاي منتشر شده همچنين حاكي از ورود شماري از نيروهاي ويژه تركيه وابسته به دستگاه اطلاعاتي اين كشور (MIT) به شهر حلب است. وبگاه خبري «العهد» به نقل از منابع كرد در سوريه گزارش داد كه اين نيروهاي ويژه وارد شهر «حلب» شده‌ و هم اكنون در اطراف محله «الشيخ مقصود» مستقر شده‌اند. همه اين تحولات نشان مي‌دهد محور حلب در طول چند روز گذشته به صورت فزاينده‌اي در حال جوشيدن است.
شدت تحولات در حلب و همچنين ساير مناطق بالا باعث شده كه مخالفان سوري اعلام كنند كه آتش بس در آستانه فروپاشي است. «بسمه‌قضماني» يكي از اعضاي هيئت مذاكره‌كنندگان معارضان سوري در مصاحبه با روزنامه «ژورنال دو ديمانش» گفت: «در 10روز اخير شاهد وخامت [اوضاع] بسيار خطرناكي بوديم. توافق آتش‌بس نيز در حال فروپاشي است.» قضماني همچنين مدعي شد: «روسيه حتي تا آغاز اجراي توافق توقف اعمال خصمانه در فوريه گذشته به راه‌هاي امدادرساني گروه‌هاي معارض ميانه‌رو حمله كرد.»

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن