تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منزلت مردم را در نزد ما، از اندازه روايتشان از ما بشناسيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804615215




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفر رئیس جمهوری قزاقستان به تهران آغاز دور جدیدی در روابط دو كشوراست


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: سفر رئیس جمهوری قزاقستان به تهران آغاز دور جدیدی در روابط دو كشوراست
«نورسلطان نظربایف» رییس جمهوری قزاقستان برای انجام سفری رسمی 23 فروردین درتهران حضور خواهد یافت، سفری كه بیشتر كارشناسان انتظار دارند دور جدیدی در روابط تهران و آستانه آغاز و روابط دو كشور مستحكم شود.
آفتاب : «مجتبی دمیرچیلو»سفیر ایران درقزاقستان دراین باره گفت: در سفر دو روزه رئیس ‌جمهوری قزاقستان كه تعدادی از مقامات عالیرتبه سیاسی و اقتصادی وی را همراهی می كنند، چندین موافقتنامه‌ و یادداشت تفاهم‌ به امضا دو طرف خواهد رسید.
دمیرچیلو درگفت و گو با ایرناافزود: علاوه بر برگزاری همایش اقتصادی ایران و قزاقستان كه همزمان با این سفر برگزار می شود، بیش از 30 سند همكاری بین بخش‌های خصوصی دو كشور در زمینه‌های مختلف اقتصادی، مهندسی و گردشگری امضا خواهد شد.
به گفته وی سفر رئیس جمهوری قزاقستان به ایران در پاسخ به سفرشهریور 1393حسن روحانی رئیس ‌جمهوری كشورمان به آن كشور انجام می شود.

دمیرچی با بیان اینكه قزاقستان بزرگترین اقتصاد آسیای مركزی را تشكیل می دهد، گفت : این كشور ظرفیت های فراوانی برای سرمایه گذاری ایران دارد ضمن اینكه تجار این كشور نیز نگاه بسیار خوبی برای سرمایه گذاری در كشورمان دارند.
ایران جزو اولین كشورهایی بود كه استقلال قزاقستان را درسال 1370 به رسمیت شناخت و سفارتخانه خود را در آلماتی افتتاح كرد.

روابط دو كشور دربیش از دو دهه گذشته بدون فراز و نشیب با آهنگ مطلوبی همواره رو به رشد بوده است، تاكنون بیش از 85 سند همكاری میان دو كشور به امضا رسیده است.
ایران هم اكنون علاوه برسفارت درآستانه درآلماتی و بندرآكتائو هم دارای سركنسولگری است وقزاقستان نیزدرگرگان سركنسولگری دارد.
مناسبات دو كشور پس از آغاز به كار دولت تدبیر و امید وارد مرحله تازه ای شده است. نظربایف اولین رییس دولتی بود كه دعوت ایران را پذیرفت و در راس هیات بلندپایه ای در مراسم تحلیف حجت الاسلام والمسلمین روحانی رییس دولت یازدهم شركت كرد.

همچنین رییسان جمهوری ایران و قزاقستان در حاشیه نشست سران سازمان همكاری شانگهای در بیشكك (شهریور92) و نشست سران سیكا در شهر شانگهای (اردیبهشت 93) دیدار و گفت و گو كردند.
محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در ماه های اخیر چندین دیدار با «یرلان ادریس اف» همتای قزاقی خود داشته كه آخرین آن در حاشیه نشست وزرای امورخارجه كشورهای ساحلی دریای خزر در مسكو بود.

رایزنی و همكاری در مجامع منطقه ای و بین المللی نظیر سازمان ملل ، سازمان همكاری اسلامی ،سیكا، اكو ، مجمع گفت و گوی آسیایی و اجلاس های مرتبط با امور دریای خزر نقش مهمی در پیشبرد مناسبات دوجانبه و منافع مشترك ایران و قزاقستان دارد.
د سومین دهه از استقلال قزاقستان، روابط اقتصادی و تجاری دو كشور با غلبه بر مشكلات ناشی از دوران گذار به مرحله ثبات رسیده است هرچند با رفع مشكلات در برخی بخش های اقتصادی، همكاری های دوجانبه می تواند رشد بیشتری داشته باشد.

حجم مبادلات تجاری ایران و قزاقستان در سال 2014 بر اساس آمار منتشره از سوی منابع قزاقی حدود 987 میلیون دلار اعلام شد كه از این میان سهم صادرات قزاقستان 893 میلیون دلار و صادرات ایران 94 میلیون دلار بوده است. این میزان مبادلات تجاری بین دو كشور نسبت به سال 2013 افزون بر 59 درصد افزایش داشته است.
همچنین بر اساس آمار منتشره از سوی گمرك جمهوری اسلامی ایران میزات مبادلات تجاری دو كشور در سال 1393 معادل 353 میلیون دلار بوده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد رشد داشته است.

سه ماه پیش هم بزرگترین هیات اقتصادی قزاقستان به جمهوری اسلامی ایران آمد و چندین تفاهم نامه بزرگ اقتصادی بین دو كشور امضا شد.
از دیگر تحولات مهم در بخش اقتصادی دو كشور می توان به تكمیل راه آهن سه جانبه، افتتاح سیلوی مشترك دو كشور در بندر امیرآباد در خرداد 89، افتتاح پرواز خط مستقیم میان دو كشور از خرداد 89، برگزاری اولین نشست شورای بازرگانی دو كشور، برگزاری سه دوره نشست كارگروه تجاری دو كشور و آغاز بكار مركز تجاری ایران در شهر چیمكنت در استان قزاقستان جنوبی اشاره كرد. راه اندازی مجدد سوآپ نفت نیز از دیگر توافقاتی است كه در حال پیگیری است.
همچنین چندین طرح مهم حمل و نقل ریلی كه تاثیر قابل توجهی در افزایش سطح مبادلات دو كشور و نیز مبادلات منطقه ای و بین المللی دارد، افتتاح شده است.

در بعد فرهنگی نیز، مشتركات تاریخی، دینی، فرهنگی، مراودات مردمی و دیدگاه مثبت مردم قزاقستان نسبت به فرهنگ، تمدن و مردم ایران، فرصت ها و زمینه های مناسبی را برای توسعه فرهنگی میان ایران و قزاقستان فراهم كرده است.
هم اكنون با توجه به اهتمام مسوولان عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران وجمهوری قزاقستان برای توسعه مناسبات و روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین پیشینه فرهنگی و تاریخی دو كشور باید شاهد گشایش فصل جدیدی در روابط تهران و آستانه باشیم.
قزاقستان با حدود 17 میلیون نفر جمعیت بزرگترین كشور محصور در خشكی در دنیا است.
قزاقستان با وسعت دو میلیون و 717 هزار و 300 كیلومتر مربع از شمال با روسیه، از شرق با چین، در جنوب شرقی با قرقیزستان، در جنوب با ازبكستان و در جنوب غربی با تركمنستان همسایه است. سواحل شمال شرقی دریای خزر در خاك این كشور قرار دارد.
نورسلطان نظربایف 74 ساله، بیش از 25 سال است كه ریاست جمهوری قزاقستان را بر عهده دارد.



تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن