تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820575627




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در سال جدید نظارت و آموزش کودکان در فضای سایبر را جدی بگیریم


واضح آرشیو وب فارسی:پلیس فتا: رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا با بیان اینکه کودکان و نوجوانان مهمترین و بیشترین گروه استفاده کننده از فضای مجازی هستند، گفت: خانواده ها باید نظارت و دقت بیشتری بر فعالیت فرزندان خود بر این فضا داشته باشند.
سرهنگ دوم علیرضا آذردرخش تصریح کرد: باید توجه کرد که کودکان و نوجوانان استفاده کننده از فضای مجازی به شدت در معرض تهدیدات و آسیب های متفاوت هستند، لذا ضرورت دارد که والدین سطح معلومات و دانش خود از فضای مجازی و وسایل ارتباط جمعی را افزایش داده تا بتوانند شکاف میان نسلی خود با فرزندان را کاهش دهند.
وی افزود: متاسفانه دانش و اطلاعات بسیاری از والدین به نسبت فرزندان خود از وسایل ارتباطی روز و فضای سایبر کمتر است و این شکاف باعث شده تا فرزندان آنها در معرض تهدیدات و آسیب های وسایل ارتباطی و فضای سایبر بیشتر گردد.
این مقام مسئول ادامه داد: زمانی که والدین نمی دانند استفاده بیش از حد از کامپیوتر و نشستن پشت آن می تواند آسیب های متفاوت جسمی برای فرزندانشان داشته باشد، در این خصوص حساسیت و دقت لازم را ندارند. لذا به گفته پزشکان شاهد آسیب های بینایی، اسکلتی، حرکتی و... در فرزندانی هستیم که بیش از اندازه و به طور مداوم از کامپیوتر استفاده می کنند.
سرهنگ آذردرخش همچنین ادامه داد: بهترین و راحتترین شکار برای مجرمان سایبری کودکان و نوجوانان هستند. این مجرمان با ارتباط گیری با کودکان و نوجوانان به راحتی این عزیزان را فریب داده و از آنها سوء استفاده می کنند. لذا بیشتر قربانیان فضای سایبر کودکان و نوجوانان هستند که در دام مجرمان سایبری افتاده اند.
رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا یادآور شد: در کنار زیان های مالی که از سوی مجرمان به خانواده ها تحمیل می گردد شاهد آن هستیم که کودکان و نوجوانان آسیب های روانی می بینند که برای بر طرف شدن آن مدت زمان طولانی و تحت نظر روانشناس و روانپزشک ضروری است.
وی به خانواده ها توصیه کرد: در سال جدید حتما نحوه نظارت خود بر فعالیت سایبری فرزندان را افزایش دهند و ...
[ مشاهده متن کامل خبر در سال جدید نظارت و آموزش کودکان در فضای سایبر را جدی بگیریم در پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ]


شنبه ، ۲۱فروردین۱۳۹۵


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پلیس فتا]
[مشاهده در: www.cyberpolice.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن